Gå til innhold

Hårtap, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt p-ring i en god del år, men bestemte meg til å bytte til p-stav i 2013 da jeg har endometriose og ville prøve lette lit på bivirkningene av dette ved å prøve prevensjon hvor mens uteblir. Bivirkningen av det var at jeg mistet håret, og mye av det. Det rare er at håret på toppen av hodet og nederst i nakken fortsatt er det. Men i en ring rundt hodet, altså bakhodet og på sidene faller håret av. Slutta med p-stav og begynte med p-ring igjen og håret vokser ut. Jeg prøvde da p-sprøyte som var fantastisk da smertene som følge av endometriosen forsvant helt, og det samme gjorde menstruasjon. Men da begynte håret atter en gang å rause. Så sluttet og startet opp igjen om p-ring, før legen foreslår hormonspiral. Sier meg villig å setter inn en som varer 3 år, dette var februar 2020. Det fantastiske med hormonspiral er at migrenen som jeg har slitt med i årevis er helt vekk. Har hatt to anfall på et år som kan relateres til alkohol/overanstrengte skuldre. Men hårtapet ble ikke bedre. Ikke bare ramlet det av igjen på sidene, men det vokser ikke ut nytt hår heller, så det er 10-12 cm langt og pistrete underhåret. Håret oppå vokser, men det er akkurat som det har mistet glansen og ser ikke sunt ut.

Så uansett hva jeg gjør taper jeg altså. Nå sitter jeg uten migrene med lite endometriose smerter, men hår som jeg skjemmes over. Finnes det noen løsning for meg med tanke på håret hvor jeg kan fortsette med prevensjon, eller må jeg bare bite i det sure eple og akseptere hårtap til fordel for lite migrene. Blir kjempeglad om noen har gode råd eller vet noe om hvorfor jeg plages så med håret 😕

Anonymkode: b220b...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...