Gå til innhold

Hva gjør barna i vinterferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn på 8-9 år hva gjør dere i vinterferien når begge foreldre må jobbe? Er barna hjemme alene? 

Her har vi fått tilbud om SFO i vinterferien men det blir på en annen skole der han verken kjenner de ansatte eller de andre barna. Det blir ikke aktuelt for min gutt som trenger trygghet fra voksne han kjenner godt. Mens å være hjemme alene syns han er kjekt. 

Anonymkode: 7d7ea...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er hjemme. Elsker det. Husker selv hvor stas jeg syntes det var.

Anonymkode: bf0d8...e9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De er hjemme. Elsker det. Husker selv hvor stas jeg syntes det var.

Anonymkode: bf0d8...e9c

Bare barnefaren her som er hysterisk å mener at han ikke kan være hjemme så mange timer hver dag. Barnet er 9 år.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Bare barnefaren her som er hysterisk å mener at han ikke kan være hjemme så mange timer hver dag. Barnet er 9 år.

Det kommer jo an på barnet. Det hadde vært lenge for mitt barn.. eller mest sannsynlig hadde det gått fint, men det er mye han kunne ha funnet på, eller han kunne blitt redd. Jeg hadde bare bekymret meg hele dagen, så han skal være hos mormor. ;)

Kompisen på samme alder derimot, har null problem med å være alene hjemme en arbeidsdag, og har vært det i et par år allerede. Om sønnen min er alene hjemme sammen med ham så er jeg ikke bekymret i det hele tatt, for han er så fornuftig og hadde visst hva de skulle gjøre i alle situasjoner. Det er heldigvis sønnen min som blir påvirket av ham når de er sammen og ikke omvendt. ;) (Men i vinterferien skal de på hytta.)

Anonymkode: bc691...ea4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer jo an på barnet. Det hadde vært lenge for mitt barn.. eller mest sannsynlig hadde det gått fint, men det er mye han kunne ha funnet på, eller han kunne blitt redd. Jeg hadde bare bekymret meg hele dagen, så han skal være hos mormor. ;)

Kompisen på samme alder derimot, har null problem med å være alene hjemme en arbeidsdag, og har vært det i et par år allerede. Om sønnen min er alene hjemme sammen med ham så er jeg ikke bekymret i det hele tatt, for han er så fornuftig og hadde visst hva de skulle gjøre i alle situasjoner. Det er heldigvis sønnen min som blir påvirket av ham når de er sammen og ikke omvendt. ;) (Men i vinterferien skal de på hytta.)

De er forresten også 9.

Skrevet

Hør med venner av barnet, om de og skal være hjemme. Om han da kan være sammen med de noen av dagene. Jeg startet å studere da sønnen min startet i første klasse, og da hadde jo jeg alle ferier han hadde. Og da var alltid bestekompisen hans hos oss i feriene på dagtid, da mor måtte jobbe. Jeg syntes det bare var koselig at sønnen min hadde noen å være med. Og moren til vennen hans tok gjerne en dag fri, hvor hun da fant på noe med de. 

Anonymkode: c4256...a5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han klarer helt fint å være hjemme alene han er det hver dag i 2 timer og 30 minutt å han har aldri gjort noe galt eller blitt redd. Å nå skolen stengte ned måtte han være 7 timer alene å det gikk fint det også. Har bare latt vær å si det til faren.

Skrevet

De er gjerne med venner eller naboer, noen ganger besteforeldre. Litt spesielt i år med denne koronagreia, men venner i samme klasse er jo samme kohort og helt innenfor.

Jeg og mannen har litt fleksible arbeidsplasser begge to så vi har ofte avspasert noen timer eller til og med tatt hele dager fri, så det blir ikke så lenge alene for ungene. Om begge jobber halv dag, men ikke samtidig blir det jo ikke noe alenetid hjemme. Naboen jobber alltid, hun er alene med ungene og kan ikke ta fri alle skoleferier, og yngste der er like gammel som yngste her, så de har ofte vært her og lekt begge to.

Anonymkode: d4abc...22a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han klarer helt fint å være hjemme alene han er det hver dag i 2 timer og 30 minutt å han har aldri gjort noe galt eller blitt redd. Å nå skolen stengte ned måtte han være 7 timer alene å det gikk fint det også. Har bare latt vær å si det til faren.

Da tenker jeg det er helt greit å la ham være alene, så lenge han synes det er greit selv. :)

Skrevet

Har en i 3. klasse, 8 år og en i 4. klasse, straks 10 år. Hun i fjerde har ikke hatt SFO på 1 år, liker å være hjemme alene, møte venner og slappe av. Yngste vil ikke være alene hjemme, selv med storesøster der, så da blir det SFO for en. Overnatte 1 natt hos besteforeldre begge 2. 

Anonymkode: 7bc06...d49

Skrevet

Min 8,5 åring skal være hjemme med storesøstrene sine på 13,5 og 15,5 år 😊 Det var hun i fjor også når hun ikke ville være på sfo i feriene..De 2 eldste var hjemme sammen i ferier fra de var 7 og 9 år, eldste var hjemme hele dagen når hun var 8 år også fordi hun ville det selv 😊

Anonymkode: 69e53...b7f

Skrevet

Jeg synes det var litt vel lenge å være hjemme alene 8 timer for en 9-åring. Greit nok hvis man har storesøsken, men ikke helt alene...

Anonymkode: 5e092...8ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det var litt vel lenge å være hjemme alene 8 timer for en 9-åring. Greit nok hvis man har storesøsken, men ikke helt alene...

Anonymkode: 5e092...8ae

Sønnen min har dessverre ingen søsken så han må eventuelt være helt hjemme alene.

Skrevet

Har ei som blir 8 nå, 2 klassing , blir sfo 3 dager,  så skal vi ha fri resten.  Hadde vært uaktuelt å la henne være alene 8 timer,  klarer fint et par timer,  men det holder.  

Anonymkode: 81af4...103

Skrevet

Datter på 8 år ELSKER å være hjemme alene, men maks 3 timer. Hele dagen hadde hun blitt livredd. Husredd. 

Anonymkode: b7666...f14

Skrevet

2. klassingen skal på hyttetur med bestemora. Hadde han vært hjemme, hadde det blitt aks. Tør ikke være hele dager alene hjemme enda. 

Anonymkode: 235f0...e0d

Skrevet

Nei, ting kan skje...

Anonymkode: d04b5...219

Skrevet

Mine har vært alene fra 3. klasse. De/ Vi har da avtalt at de skal møte venner så de ikke sitter inne og spillet hele dagen.

Anonymkode: 09215...c22

Skrevet

Hadde det ikke vært for at pappa’n har fri fra nordsjøjobben så hadde vår tredjeklassing vært på sfo. Jeg syns det er for lenge å være alene en hel dag. Det hadde også blitt alt for mye spilling om han skulle styrt seg selv. 

Anonymkode: b627e...822

Skrevet

Er bare fri fredag og mandag her. Ungene er hjemme. I helga drar vi på hytta😊 

Anonymkode: 21717...533

Skrevet

Mine to, på 8 og 10 år skal på hytta med besteforeldre og gå på ski og ake, grille pølser og kose seg fra fredag til fredag😅

Anonymkode: fd158...333

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Min 8 åring, (blir 9 i år), kunde absolutt ikke være alene hjemme en hel arbeidsdag. Han vill ikke og han tørr ikke.

Hva gjør barna hjemme alene i 8 timer? 

Anonymkode: 9dba5...559

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Da får barnefar ta fri og være med han i vinterferien!

Anonymkode: 39b77...0d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min 8 åring, (blir 9 i år), kunde absolutt ikke være alene hjemme en hel arbeidsdag. Han vill ikke og han tørr ikke.

Hva gjør barna hjemme alene i 8 timer? 

Jeg støtter faren!

Anonymkode: fd158...333

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da får barnefar ta fri og være med han i vinterferien!

Anonymkode: 39b77...0d6

Men det er jo barnefar som er klokest.

En 8 åring som ikke har søsken skal være hjemme alene i 8 timer? I 5 dager.
Er helt enig med far!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...