Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #26 Skrevet 10. februar 2021 Da hun var 9 år. Anonymkode: 1ee1e...38a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #27 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Barnet vårt fikk det til 8 årsdagen. Mest pga corona og at man ikke skulle bruke mynter/sedler i butikken. Og det er lettere for oss voksne å sette inn en ukelønnslant der enn å grave frem mynter. Jeg skjønner ikke hvorfor barn IKKE skal ha bankkort? Det er vel du som har oversikt likevel? Penger er penger Barnet vårt synes det er veldig stas å ha eget bankkort. Hun kan se på tlf hvor mye hun har på kortet. Bare sunt å lære barna om økonomi tidlig. 😊 Anonymkode: 866f5...6c5 Bankkort er en ting man ikke trenger før man begynner å tjene sine egne penger. Og jeg har skjønt at det er en statusgreie, og tenker derfor ikke å gi etter. Hvordan får barnet sjekket saldo på konto? Anonymkode: 4f583...149
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. februar 2021 #28 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bankkort er en ting man ikke trenger før man begynner å tjene sine egne penger. Og jeg har skjønt at det er en statusgreie, og tenker derfor ikke å gi etter. Hvordan får barnet sjekket saldo på konto? Anonymkode: 4f583...149 Status greie? Ukepenger er vel dessuten som lønn å regne for barn? De kan sjekke dette via en app på mobilen
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #29 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Bankkort er en ting man ikke trenger før man begynner å tjene sine egne penger. Og jeg har skjønt at det er en statusgreie, og tenker derfor ikke å gi etter. Hvordan får barnet sjekket saldo på konto? Anonymkode: 4f583...149 Bare på trass altså? Anonymkode: b9080...5a6
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #30 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Bankkort er en ting man ikke trenger før man begynner å tjene sine egne penger. Og jeg har skjønt at det er en statusgreie, og tenker derfor ikke å gi etter. Hvordan får barnet sjekket saldo på konto? Anonymkode: 4f583...149 Statusgreie? Det må være det rareste jeg har hørt på lenge... Plastikkpenger er sånn verden fungerer nå, og selvfølgelig må barna læres opp i å bruke det. Saldoen sjekker de på en app på telefonen, som er lettfattelig og laget for at barn skal forstå. Anonymkode: 04d0e...28a
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #31 Skrevet 10. februar 2021 De var vel 6 og 8 tror jeg! Mye enklere å overføre penger enn å skulle gi de lommepenger cash hver uke! Det endte jo bare opp med at vi skyldte dem penger fordi vi ikke hadde cash! Anonymkode: ef50d...e6e
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #32 Skrevet 10. februar 2021 Mine fikk når de var rundt 9 år.(er 10 og 12 nå) Jeg har sjelden kontanter. Så på kortet får de ukepenger og evt penger til å kjøpe ting om de er på kamper eller turneringer og vi ikke er med. Får ikke mer penger på kortet enn de ville fått i kontanter i hånden. Så de har sjelden mer enn 100 kr tilgjengelig på kortet. Saldo sjekker de selv via app eller jeg sjekker i min nettbank. De har for lengst forstått at er det tomt, ja, så er det tomt. Akkurat som med kontanter. Syns det er like greit at de lærer dette tidlig enn når de er 18, flytter hjemmefra og skal begynne å lære det da, tror det er større sjokk da å innse at kortet ikke er utømmelig. Anonymkode: f126c...74f
TøffiTrynet☠ Skrevet 10. februar 2021 #33 Skrevet 10. februar 2021 Eldste fikk da han var 12, og skulle på fotballcup i Sverige. De to minste fikk samtidig, -da de var 11 og 9. Mellomste skulle også på fotballcup i Sverige, og da bestilte vi til minste samtidig. Veldig greit at de lærer seg om kort og kortbruk. De kunne gjerne fått tidligere også, om de hadde uttrykt ønske om det. De er flinke og selvstendige barn og unge. De har lommepenger på kortet sitt, og nettbank på mobilen, sånn at de kan sjekke saldo selv. De bruker ikke mye penger, og hvis de føler de har litt ekstra på kortet, spør de gjerne om hjelp til å overføre noen kroner til sparekonto.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #34 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Bankkort er en ting man ikke trenger før man begynner å tjene sine egne penger. Og jeg har skjønt at det er en statusgreie, og tenker derfor ikke å gi etter. Hvordan får barnet sjekket saldo på konto? Anonymkode: 4f583...149 Statusgreie? Du er jo helt på bærtur😄 Får selvsagt sjekket saldo (og mulighet til å overføre til en sparekonto) via en app som banken har utviklet for barn. Anonymkode: 00cf7...eaa
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #35 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Guttungen fyller 10 år i år og maser som en gal om eget bankkort. Ikke skjønner jeg behovet. Men mange i klassen har det. Når fikk ditt varn bankkort? Og hva var årsaken til behovet? Anonymkode: 4f583...149 Ved 11- årsalder Anonymkode: 6907c...815
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #36 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Statusgreie? Du er jo helt på bærtur😄 Får selvsagt sjekket saldo (og mulighet til å overføre til en sparekonto) via en app som banken har utviklet for barn. Anonymkode: 00cf7...eaa Her er det i alle fall "kult" å ha bankkort. Det er ikke noen praktisk ting å ha for min snart 10 åring. Anonymkode: 4f583...149
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2021 #37 Skrevet 11. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 10.2.2021 den 8.55): Bankkort er en ting man ikke trenger før man begynner å tjene sine egne penger. Og jeg har skjønt at det er en statusgreie, og tenker derfor ikke å gi etter. Hvordan får barnet sjekket saldo på konto? Anonymkode: 4f583...149 Statusgreie? Tror ikke noen i klassen hennes vet at hun har det engang. Vi ser på det som smart. Hun har allerede god økonomisk sans. Hun har en gammel telefon hun spiller på innimellom. Der har hun en app hun følger med på. Hun tjener jo sine egne penger... Ukelønn. Greit å begynne tidlig med god økonomisk sans. Anonymkode: 866f5...6c5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #38 Skrevet 12. februar 2021 On 2/9/2021 at 8:31 PM, Anonym bruker said: Guttungen fyller 10 år i år og maser som en gal om eget bankkort. Ikke skjønner jeg behovet. Men mange i klassen har det. Når fikk ditt varn bankkort? Og hva var årsaken til behovet? Anonymkode: 4f583...149 han fikk på bursdagen i fjor, da var han 7, han får 100kr der og litt mer når han skal på forskjellig ting, sjelden han kjøper noe, så nå har han vel 800kr på konto eller no Anonymkode: 7a1d4...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå