Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Som var umodne/ ikke tok til seg læring slik de skulle hvor det har gått seg til. Ser ring går for fort for min 1.klassing. Kan alle lydene, men ikke knekt lesekoden. De er allerede på -/+ med tallene til 10 og det virker som han synes det er vanskelig. Ser at ham har vanskeligheter med å konsentrere seg/ sitte rolig. Er litt bekymret for dette og redd for at de andre løper fra ham og at han blir hengende etter. Anonymkode: d69d3...e34
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har hatt det, men kan dessverre ikke si at det har gått seg til. De går nå i 2. og 5. Klasse og har store lørevansker. Akkurat det og knekke lesekoden har ikke vært et problem her. Begge kunne det innen høstferien i 1.klasse, men de strever fortsatt med å få med seg/forstå hva de leser. Jeg ville bedt om å få han henvist til ppt. Det er uvanlig å ikke ha lært seg å lese på dette tidspunktet i 1.klasse. Anonymkode: b46f5...2ff
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har ikke, men har to tantebarn som har vært umodene og umotiverte. Det går nå greit med de, men jeg vet min søster har hatt en kamp i heimen for å finne koden for å nå inn hos de. For det yngste barnet så var koden å sende han i snekkerboden til vår far, det skjedde ved en tilfeldighet. Vår far viste han sleit på skolen og motivasjonen til å lære var ikke der, så mens de snekkret ett fuglehus så trakk han inn matte. De snekkret, feilet og lyktes. For min far lot han feile med vilje, slik at han så det ble feil når han bare tok ett tilfeldig tall og kuttet. Min far lærte han ikke matte i den forstand, det var ikke «nå skal vi lære tall og regne». Det ble bare helt naturlig. Når han forsto hvor kjekt det var å kunne tall og kunne regne, fulgte han med på skolen. Min far tok også for seg lesing på samme måte. Han fant en oppskrift på Pintrest eller noe slikt, de to har ofte sitti og tittet på dette sammen etter ting de kan lage. Så når de fant moe de skulle lage, printet min far det ut og de måtte lese hvordan de skulle gjøre det. Merkelig nok fant ikke bestefar brillene sine og da ble det mye kluss. Så ett eller annet skjedde da og han fikk lysten til å lære seg å lese. Skal ikke påstå han har blitt ett skolelys, men han lærer det han skal og henger med. Ofte må min søster finne ut i hvilke sammenhenger det de skal lære brukes senere i livet, for da blir det ikke like kjedelig å lære. Brannmenn bruker ekstremt mye matte mener min søster, hun har også fått naboen som er brannmann til å si dette. For når tøffe brannmenn må kunne gangetabellen så må jo han lære seg det. Dette hadde ikke fungert på broren. Der måtte faren si at han måtte bestå ungdomskolen og videregående med gode karakterer for å kunne bli profesjonell fotballspiller. Han skal vist ikke bli noe annet. Lurer på hvor lenge faren kan bruke dette før han forstår at dette ikke er helt sant... Anonymkode: b5d41...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå