Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Har fått innvilget aap nylig. Skal jobbe 40% fremover. Arbeidsgiver pålegger meg å ta ut overført ferie nå. Hvordan blir det i forhold til meldekort? Skal jeg registrere at jeg har ferie til NAV? Får jeg da utbetaling av NAV i denne perioden? Anonymkode: 00f70...a94
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Du skal ikke krysse av for ferie, så du får aap fra nav som vanlig. Anonymkode: 282b1...746
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Jeg ville ha sagt fra til saksbehandler, at du må ta ut den ferien, men at du ikke skal TA ferie, og at du er tilgjengelig i tidsrommet. Se hva de sier. Alltid greit å spille med helt åpne kort når det gjelder NAV, tenker jeg.... Anonymkode: 782db...e89
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Ferie fra deltidsstilling Har du en deltidsstilling og får AAP ved siden av, kan arbeidsgiver pålegge deg å ta ferie fra deltidsstillingen. Hvis du har opparbeidet deg rett til feriepenger i jobben, vil du få utbetalt feriepenger. Feriepenger fører ikke til reduksjon i AAP. Hvis vi ikke har noen aktuelle aktiviteter for deg i den perioden du tar fri fra deltidsjobben din, har du ikke fravær som skal føres på meldekortet. Siden du ikke arbeider i denne perioden, skal du heller ikke føre arbeidstimer på meldekortet. Du vil få utbetalt AAP for full tid. https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/fravaer-pa-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap Anonymkode: 282b1...746
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Takker for svar, dere. Tror kanskje det er litt i grenseland her. For jeg skal jo ikke på ferie, jeg må bare ta ut ferie som er overført fra i fjor. Så jeg er tilgjengelig for NAV. Men når en av aktivitetene mine er å jobbe 2 dager i uken, i tillegg til å gå til behandling (som jeg skal i "ferien" min), så gjør jeg jo noen av aktivitetene, men ikke alle. Vil de da trekke meg eller ikke gi meg noe? Hi Anonymkode: 00f70...a94
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Takker for svar, dere. Tror kanskje det er litt i grenseland her. For jeg skal jo ikke på ferie, jeg må bare ta ut ferie som er overført fra i fjor. Så jeg er tilgjengelig for NAV. Men når en av aktivitetene mine er å jobbe 2 dager i uken, i tillegg til å gå til behandling (som jeg skal i "ferien" min), så gjør jeg jo noen av aktivitetene, men ikke alle. Vil de da trekke meg eller ikke gi meg noe? Hi Anonymkode: 00f70...a94 Du er ikke i grenseland, du fører opp på meldekort at du ikke har jobbet og får aap for alle dagene. Man får jo ikke feriepenger av aap, så det er sånn man gjør det. Jeg har vært gjennom akkurat det samme selv. Anonymkode: 282b1...746
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Du er ikke i grenseland, du fører opp på meldekort at du ikke har jobbet og får aap for alle dagene. Man får jo ikke feriepenger av aap, så det er sånn man gjør det. Jeg har vært gjennom akkurat det samme selv. Anonymkode: 282b1...746 Ok. Jeg er helt ny på dette. Har ikke fylt ut meldekort før, så jeg har ikke peiling, men vil ikke gjøre feil. Vil/kan heller ikke stå uten inntekt en hel måned. Men er det sånn at om jeg da krysser av for at jeg har hatt ferie fra jobben min, så vil jeg få aap for hele perioden, også de dagene jeg skulle jobbet? Hvordan blir det til sommeren når jeg skal ta årets ferie, og kanskje kan reise utenlands? Får jeg aap i ferien min? Hi Anonymkode: 00f70...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå