Gå til innhold

Hystorektomi via skjeden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne livmoren via skjeden neste uke og gruer meg litt. Noen som har gjort det som kan berolige megog fortelle litt? 

Anonymkode: a2be2...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne har gjort det og hun var overraskende raskt tilbake i helt fin form. Litt luftsmerter i skuldrene etterpå, litt øm i magen. Men var ikke ille for henne hvertfall. Hjalp henne veldig! 

Anonymkode: fe885...f6a

Skrevet

Var nylig en tilsvarende tråd her; alle som svarte fikk et nytt liv etterpå! 
Det går fint! 

Anonymkode: eae2a...1a2

Skrevet

Jeg gikk gjennom inngrepet før jul, og det gikk veldig fint. Jeg fikk reparert alvorlige fødselsskader i samme slengen, så jeg ble liggende til dagen etter. Litt smerter, men helt overkommelig. Var sykemeldt i 4 uker pga reparasjonene, ellers hadde jeg nok vært tilbake etter 2 uker. Har fått en ny hverdag uten massive, uregelmessige blødninger og store smerter. Har normal blodprosent for første gang på flere år!🎉

Anonymkode: 29582...2ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ei venninne har gjort det og hun var overraskende raskt tilbake i helt fin form. Litt luftsmerter i skuldrene etterpå, litt øm i magen. Men var ikke ille for henne hvertfall. Hjalp henne veldig! 

Anonymkode: fe885...f6a

Luftsmerter i skuldrene? 

Anonymkode: 01bfc...481

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Luftsmerter i skuldrene? 

Anonymkode: 01bfc...481

Ja det går opp mot skuldrene. Trodde nesten det var et infarkt på G da jeg fikk dette.

Skrevet
KellyTaylor skrev (55 minutter siden):

Ja det går opp mot skuldrene. Trodde nesten det var et infarkt på G da jeg fikk dette.

Men da ble du kanskje operert laparoskopisk/med kikkhull? Da er det typisk med luftsmerter i bl.a skulderen. 
Hi lurer på vaginal hysterektomi, opererte via skjeden.

Anonymkode: fcd25...a45

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men da ble du kanskje operert laparoskopisk/med kikkhull? Da er det typisk med luftsmerter i bl.a skulderen. 
Hi lurer på vaginal hysterektomi, opererte via skjeden.

Anonymkode: fcd25...a45

Huff ja nå glemte jeg meg bort.  Har operert flere ganger vedr livmor og første gangen gikk de inn med kikkehull, og andre gangen nedentil. Eneste som var feil andre gangen var at jeg fikk en alvorlig infeksjon i etterkant.

Skrevet
gorboro skrev (3 timer siden):

Hvorfor har dere operert ut livmoren? 

På grunn av store og uregelmessige blødninger og livmorkreft i familien. Siden jeg var ferdig med barn, var det et lett valg å fjerne den. 

Anonymkode: 29582...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...