Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har virkelig prøvd, men det er kun et svært fåtall av hunder jeg har likt. De bjeffer, det er hår overalt, de lukter folk i skrittet, noen hopper opp på folk, de slikker seg rene fra bæsj og tiss, tigger og er ekle. Vi var på båltur med et vennepar i helgen, og de hadde med bikkja si. Den bjeffer, tvinner seg inn i beina på folk, vi er alle fulle av hår, den lukter folk i skrittet og er helt utrolig ekkel! Det er som et konstant uromoment. Står og tigger for å få mat, bjeffer og hyler om hverandre, løper mot andre på isen og skremmer små barn. Forstår at man sikkert tilegner en form for kjærlighet når man er mye rundt dyr, men ser ikke enkelte hundeeiere hvor slitsomme og ekle hundene er for andre? Anonymkode: 2a4b1...883
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Det er en vesentlig ting du IKKE har forstått. Folk er forskjellige. De menneskene jeg har erfaring med som åpent hater hunder og alt de representerer er mennesker som generelt har problemer med å tilpasse seg andre mennesker og deres behov. De kjører gjerne på der deres mening er den eneste meningen som er riktig. De mangler rett og slett noe på det sosiale. Jeg har ikke hund men liker de godt. Noen hunder lukter vondt men ikke alle. Noen hunder er jeg redd faktisk men ikke alle. En veloppdragen hund er hyggelig, de må gjerne gjøre noen artige skøyerstreker, som å rappe en ubevoktet pølse, det har ikke noe med oppdragelse å gjøre. Anonymkode: f095d...221
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er en vesentlig ting du IKKE har forstått. Folk er forskjellige. De menneskene jeg har erfaring med som åpent hater hunder og alt de representerer er mennesker som generelt har problemer med å tilpasse seg andre mennesker og deres behov. De kjører gjerne på der deres mening er den eneste meningen som er riktig. De mangler rett og slett noe på det sosiale. Jeg har ikke hund men liker de godt. Noen hunder lukter vondt men ikke alle. Noen hunder er jeg redd faktisk men ikke alle. En veloppdragen hund er hyggelig, de må gjerne gjøre noen artige skøyerstreker, som å rappe en ubevoktet pølse, det har ikke noe med oppdragelse å gjøre. Anonymkode: f095d...221 Jeg vil påstå at din mening er snever. Jeg er en person de fleste i vår krets snur seg til når de trenger noen, og er ikke en person som er bastant eller brautende. Jeg misliker bare å bli full av hår, bli uten å være forberedt, få en snute opp i tissen, høre på bjeffing og bli hoppet på. Heldigvis er mannen allergisk så ingen har med hund til oss. Tror og håper ikke vennene våre forstår at jeg misliker dyret dems. Anonymkode: 2a4b1...883
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Jeg har hund, og liker hunder. Barna min ELSKER hunden, og sier det daglig. Han gir oss mye glede, latter og ikke minst kos, han er et samlingspunkt for oss og selv om han kan være litt irriterende også for oss innimellom (som da han ville opp i ansiktet til gubben når han lå på sofaen i går kveld og ikke gadd kose) så veier de koselige tingene opp i lassevis. Men jeg forstår at ikke alle er hundemennesker altså, og holder hunden min unna disse. Har en venninne som er allergisk, så når hun er på besøk har jeg støvsugd stua og lukker døra så hunden ikke kommer inn. Sånne som deg, som rett og slett ikke liker hunder, kjenner jeg ingen av tror jeg, men jeg holder hunden min unna folk som ikke har hund selv og ikke viser noen entusiasme for å være sammen med han. Anonymkode: d0d06...383
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Du er jo ikke alene om det, dessverre. Hundehatere går glipp av utrolig mye glede, latter kos og humor. Men man kan jo ikke th\vinge andre til å like det man selv elsker. Hunder er et fantastisk gode for mennesker, de redder mange mange liv og gjør generelt livene våre bedre. De gir trøst, kos og varme, de hjelper til med det utroligste, som: finner kreftsvulster, bomber, narkotika, hjelper blinde og andre med funksjonsnedsettelser i hverdagen, finner folk som er begravd i skred, forhindrer ensomhet og depresjon, får folk ut i naturen og opp på fjellet, osv osv. Det fins virkelig ingen som er så hengivne følgesvenner som hunder. Mennesker fortjener ikke hunder. Anonymkode: 5c881...c84
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har virkelig prøvd, men det er kun et svært fåtall av hunder jeg har likt. De bjeffer, det er hår overalt, de lukter folk i skrittet, noen hopper opp på folk, de slikker seg rene fra bæsj og tiss, tigger og er ekle. Vi var på båltur med et vennepar i helgen, og de hadde med bikkja si. Den bjeffer, tvinner seg inn i beina på folk, vi er alle fulle av hår, den lukter folk i skrittet og er helt utrolig ekkel! Det er som et konstant uromoment. Står og tigger for å få mat, bjeffer og hyler om hverandre, løper mot andre på isen og skremmer små barn. Forstår at man sikkert tilegner en form for kjærlighet når man er mye rundt dyr, men ser ikke enkelte hundeeiere hvor slitsomme og ekle hundene er for andre? Anonymkode: 2a4b1...883 Helt enig med deg. Liker ikke hunder. Anonymkode: 6c7a5...6e5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Jeg elsker hunder (særlig større hunder, jakthunder og brukshunder), men jeg ville ikke hatt en selv. Hovedgrunnen er at jeg ser hvor begrenset livet til mange hundeeiere blir. Det er som å ha en unge, bortsett fra at unger stort sett er greit å ha med seg overalt, på reiser, på offentlig sted mv. Men hunder er fine da - det er noe med den tilknytningen mellom hund og menneske, de blir en del av flokken. Folk som ikke tåler litt hår, eller at en hund lukter hund, skjønner jeg meg ikke helt på. Anonymkode: 804c5...b9f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Jeg liker heller ikke hunder. Syns de lukter og er ekle. Men hundehater som en over her sier er drøyt. Jeg går jo ikke rundt å hater hunder. Vil jo at de og alle andre dyr skal ha det bra. Anonymkode: 792cc...742
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Jeg liker heller ikke hunder, men lager ikke et problem ut av det. Er det ikke bare å holde seg unna hvis du sliter så med å være rundt dem? Det er ditt valg. Jeg velger å dra på turer med venner som har hund, da kan jeg ikke klage på litt bjeffing eller at de ønsker å hilse på meg. Tror ikke det er selve hundene som er ditt problem, men heller din tilnærming av egne «issues» og behov for å fremheve dine meninger. Anonymkode: c9884...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Jeg liker heller ikke hunder, men jeg er ikke en hundehater av den grunn. de fleste hunder lukter vondt, men hundeeiere lukter det nok ikke selv fordi de er vandt til det. Mange av de sikler og røyter, og det synes jeg er ekkelt. De fleste hunder får lov til å sleike andre i ansiktet, og det synes jeg er fryktelig ekkelt når jeg like før har sett de sleike seg i rumpa. Jeg synes det er helt forferdelig å plukke opp bæsj. Mange av de bæsjer like mye som et menneske, og jeg ser helt ærlig ikke forskjell på å plukke opp bæsj fra en hund og et menneske. Sorry, my opinion. jeg aksepterer hunder, de får lov å komme inn i mitt hus, jeg koser og leker med de, men inni meg tenker jeg at jeg absolutt aldri skal ha hund, fordi jeg rett og slett ikke liker de. Anonymkode: 4cc0f...e78
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg vil påstå at din mening er snever. Jeg er en person de fleste i vår krets snur seg til når de trenger noen, og er ikke en person som er bastant eller brautende. Jeg misliker bare å bli full av hår, bli uten å være forberedt, få en snute opp i tissen, høre på bjeffing og bli hoppet på. Heldigvis er mannen allergisk så ingen har med hund til oss. Tror og håper ikke vennene våre forstår at jeg misliker dyret dems. Anonymkode: 2a4b1...883 Jeg er helt enig med deg. Og jeg er en helt normal, ydmyk og varm person med mange venner. Men jeg liker ikke hunder, så enkelt er det. Hundeeier må skjønne at ikke alle elsker hunder. Anonymkode: 552b4...674
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Det er helt greit å ikke like hunder, jeg forstår hva du mener. Jeg mener at vennene dine er uoppdragne som ikke holder hunden i bånd og borte fra deg. Jeg ville sagt det rett ut: "Du unnskyld meg, men jeg er ikke så glad i hunder, kunne du passet på at han ikke kommer til meg?". Anonymkode: a0eb0...5f8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Men hi, det er da helt greit. Folk er forskjellige og liker/misliker ulike ting. Selv elsker jeg hunder, men jeg tror ikke det gjør meg så spesiell, smart eller hjertevarm at jeg kan kategorisere folk med ulik mening om hunder enn meg som egoistiske , teite, uvitende eller whatnot. Jeg går heller ikke rundt og tror at folk som, i motsetning til meg, ikke har hund egentlig savner en hund i livet sitt, at de hadde fått det bedre med en hund i livet sitt eller at livene deres er fattigere enn mitt eget. Det er jo bare topp at folk innser hvilke dyr de ikke trives med. Færre folk burde ha hund enn det som er tilfelle nå. Anonymkode: 5f9bc...478
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Og jeg misliker mennesker som omtaler hunder som du gjør, men dessverre får jeg ikke fjernet hundehaterer så jeg må bare leve med dem. Akkurat som at du må leve med at mange elsker hunder, og at det er uaktuelt å dra på båltur/være ute på tur uten at hunden får være med. Anonymkode: 93a50...18c
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Jeg elsker hunder, men jeg liker ikke uoppdragne hunder og får helt neller av de personene som la være å oppdra og kreve hverdagslydighet av hundene sine. Noen hunder liker ikke jeg lukta av, men det er eieren sin skyld som ikke gidder å ta seg av pelsstell eller som røyker inne. En hund som blir stelt riktig med pelsstell og tannstell stinker ikke. Anonymkode: 3766c...d5d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Og jeg misliker mennesker som omtaler hunder som du gjør, men dessverre får jeg ikke fjernet hundehaterer så jeg må bare leve med dem. Akkurat som at du må leve med at mange elsker hunder, og at det er uaktuelt å dra på båltur/være ute på tur uten at hunden får være med. Anonymkode: 93a50...18c Hvorfor misliker du og skulle ønske du kunne «fjerne» folk som ikke liker hunder? Plager de deg i det daglige? Gjør de deg eller hunden din noe vondt? Lmusliker du like sterkt mennesker som ikke liker katter, marsvin, hester, griser eller reptiler? Anonymkode: 5f9bc...478
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Men det et jo helt greit, vel? Selv elsker jeg hunder (og egentlig alle dyr), men hater østlendinger! De fremstår som dumme, kvinete, sutrete, pysete, kan ingenting osv. Men jeg sier det jo ikke til noen, det er ikke lurt. Anonymkode: a9b93...b48
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har virkelig prøvd, men det er kun et svært fåtall av hunder jeg har likt. De bjeffer, det er hår overalt, de lukter folk i skrittet, noen hopper opp på folk, de slikker seg rene fra bæsj og tiss, tigger og er ekle. Vi var på båltur med et vennepar i helgen, og de hadde med bikkja si. Den bjeffer, tvinner seg inn i beina på folk, vi er alle fulle av hår, den lukter folk i skrittet og er helt utrolig ekkel! Det er som et konstant uromoment. Står og tigger for å få mat, bjeffer og hyler om hverandre, løper mot andre på isen og skremmer små barn. Forstår at man sikkert tilegner en form for kjærlighet når man er mye rundt dyr, men ser ikke enkelte hundeeiere hvor slitsomme og ekle hundene er for andre? Anonymkode: 2a4b1...883 Det er vel eieren du skal irritere deg over... Anonymkode: a8d43...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå