Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Jeg håper noen vil lese dette, selv om det blir langt, og kan gi meg noen gode råd. Jeg har plager fra topp til tå. Jeg er ikke hypokonder, og jeg liker ikke å plage helsevesenet unødig, men disse plagene ødelegger hverdagen litt. Jeg starter fra toppen: Jeg har kronisk migrene, som jeg behandles for. En virvel i overgangen rygg-nakke er veldig smertefull. Til tider stråler smerten ut i skulder og ned i armene. Armer og hender "sovner" lett. Lillefinger på venstrehånd drar seg ut hele tiden, og jeg mister mye med begge hendene. Bommer på dørhåndtak o.l., virker som hendene ikke strekker seg så langt som jeg ønsker. Er mye plaget med sterke magesmerter og diaré, flere ganger i uken. Kan må på do 10-20 gang på et døgn. Har veldige smerter i en virvel nederst i ryggen. Greier av og til ikke reise meg og gå skikkelig. Har livmorfremfall. Jeg kniper og kniper, uten resultat. Og strever med vannlating, da det liksom kommer litt urin, må vente litt, så kommer litt til osv. Det reduserer gleden over sex også. Ene kneet er rekonstruert etter en ulykke, så det er som det er, men i fjor sommer fikk jeg en utposning frampå det andre kneet. Den har en omkrets som en femkrone, og kommer hvis jeg anstrenger kneet. Ene leggen hovner veldig opp på ettermiddagen. Har vært sjekket for blodpropp, så er vel ikke farlig, men ubehagelig. Er det noe av dette som faktisk er grunnlag for å bestille en legetime? Anonymkode: a5652...365
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Selvfølgelig bestiller du legetime. Jeg antar at du selv visste at dette var svaret. Anonymkode: 3f7c7...5ce
tante grusom master of law Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Ja, jeg ville gått til legen med alt dette. Angående smertene i nakke, rygg og at hendene dovner bort, så hadde jeg nok prøvd behandling, dvs masasje og evt knekking hos manuellterapeut. Jeg har til tider lignende plager og blir helt fin ved regelmessig behandling. Time hos manuellterapeut/fysio trenger ikke lenger hensvisning. Men hvis du går til en med kommunal avtale så betaler du kun en liten egebandel.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Tror jeg ville bestilt legetime for alt det der....? Ikke hypokonder jeg heller, men bryr meg om helsen min. Anonymkode: 0baf9...020
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Ja, ta kontakt med legen og få en skikkelig undersøkelse Anonymkode: 644f2...925
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig bestiller du legetime. Jeg antar at du selv visste at dette var svaret. Anonymkode: 3f7c7...5ce Hvis jeg hadde vært sikker på det, hadde jeg vel gjort det for flere år siden. Jeg hører så ofte om folk som renner til legen for bagateller, og vil ikke være til bry for noen. Men det høres ut på dere, som at dette er reelle grunner til legebesøk. Anonymkode: a5652...365
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 tante grusom master of law skrev (10 minutter siden): Ja, jeg ville gått til legen med alt dette. Angående smertene i nakke, rygg og at hendene dovner bort, så hadde jeg nok prøvd behandling, dvs masasje og evt knekking hos manuellterapeut. Jeg har til tider lignende plager og blir helt fin ved regelmessig behandling. Time hos manuellterapeut/fysio trenger ikke lenger hensvisning. Men hvis du går til en med kommunal avtale så betaler du kun en liten egebandel. Takk for tips! Anonymkode: a5652...365
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis jeg hadde vært sikker på det, hadde jeg vel gjort det for flere år siden. Jeg hører så ofte om folk som renner til legen for bagateller, og vil ikke være til bry for noen. Men det høres ut på dere, som at dette er reelle grunner til legebesøk. Anonymkode: a5652...365 Klart det er reelle grunner, du har jo flere plager. Har du prøvd noe behandlinger for nakke-rygge, og armer? Anonymkode: 644f2...925
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 og bortimot alt det du nevner, både vannlating og smerter i armene kan jo helt sikkert relateres til at du sliter med ryggen. Så ville startet der. Fått behandling for det. Lykke til! Anonymkode: 314f4...ddb
Mr. Freeze Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Du er jo bare et halvt menneske, stakkars deg! Kom deg til lege med en gang. Ta med deg denne listen, så kan du og legen bli enige om hvilken ende dere skal starte i.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg håper noen vil lese dette, selv om det blir langt, og kan gi meg noen gode råd. Jeg har plager fra topp til tå. Jeg er ikke hypokonder, og jeg liker ikke å plage helsevesenet unødig, men disse plagene ødelegger hverdagen litt. Jeg starter fra toppen: Jeg har kronisk migrene, som jeg behandles for. En virvel i overgangen rygg-nakke er veldig smertefull. Til tider stråler smerten ut i skulder og ned i armene. Armer og hender "sovner" lett. Lillefinger på venstrehånd drar seg ut hele tiden, og jeg mister mye med begge hendene. Bommer på dørhåndtak o.l., virker som hendene ikke strekker seg så langt som jeg ønsker. Er mye plaget med sterke magesmerter og diaré, flere ganger i uken. Kan må på do 10-20 gang på et døgn. Har veldige smerter i en virvel nederst i ryggen. Greier av og til ikke reise meg og gå skikkelig. Har livmorfremfall. Jeg kniper og kniper, uten resultat. Og strever med vannlating, da det liksom kommer litt urin, må vente litt, så kommer litt til osv. Det reduserer gleden over sex også. Ene kneet er rekonstruert etter en ulykke, så det er som det er, men i fjor sommer fikk jeg en utposning frampå det andre kneet. Den har en omkrets som en femkrone, og kommer hvis jeg anstrenger kneet. Ene leggen hovner veldig opp på ettermiddagen. Har vært sjekket for blodpropp, så er vel ikke farlig, men ubehagelig. Er det noe av dette som faktisk er grunnlag for å bestille en legetime? Anonymkode: a5652...365 Jeg skjønner ikke helt hva du vil og mener? Regner med du har jevnlig kontakt med legen. Har like symptomer som deg, er pga migrene og langvarig hjernerystelse. Fibro, nakkeplager og revmatisme. Ikke så mye å få gjort noe med. Går du til fysio? Snakk med legen du. Anonymkode: a92e0...d8f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis jeg hadde vært sikker på det, hadde jeg vel gjort det for flere år siden. Jeg hører så ofte om folk som renner til legen for bagateller, og vil ikke være til bry for noen. Men det høres ut på dere, som at dette er reelle grunner til legebesøk. Anonymkode: a5652...365 Veldig spesielt at du ikke tror det er nødvendig. Være til bry? Er du til bry når du handler mat eller går til tannlegen også? Legen er et tilbud til folk med helseplager. Selvfølgelig havner du og alle inn under der. Skjerpings! Anonymkode: a92e0...d8f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Smertene i virvlene i rygg/nakke hadde jeg tatt opp med fysioterapaut. De finner raskt ut hva som bør gjøres videre. Svakhetene i hendene kan fort være en bivirkning av plagene i ryggen. Resten hadde jeg tatt med legen Anonymkode: 77fb7...fe8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Keg ville startet med å bestille Tine hos en manuellterapeut. De kan mye mer om skjelett og muskler enn en fastlege. En manuellterapeut kan sjekke virvlene, rygg/nakke/skuldre, gjøre enkelte nevrologiske tester for å sjekke armer og hender, kan sjekke kneet ditt og gi tips knyttet til livmorfremfall. Jeg tror du vil få mye mer ut av en skikkelig utredning hos en som kan muskler og skjelett framfor en kjapp time hos fastlege. Anonymkode: c32b0...4fd
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Synes du burde bestille time hos en psykolog også. Det er UTROLIG BELASTENDE for omverden, særlig for barn å vokse opp med, når mennesker ikke tar seg selv på alvor. Du risikerer å skade ungene dine for livet, med denne unnskyld at jeg er til-holdningen. Anonymkode: 1f746...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå