Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #1 Skrevet 8. februar 2021 Broren til en gutt i min datters klasse har korona. På fredag var det fest for de fleste. Min datter og to til var ikke invitert med drøyt 20 fra klassen var på samme fest, inkludert denne gutten. Lørdag ble han syk og venter nå på testresultatet. Resten av klassen er på skolen som vanlig i dag. Hva skjer egentlog med skole for min datter hvis han tester positivt? De som har vært på festen må jo i karantene, men hva med de få som ikke var der? Anonymkode: b575d...fc4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #2 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Broren til en gutt i min datters klasse har korona. På fredag var det fest for de fleste. Min datter og to til var ikke invitert med drøyt 20 fra klassen var på samme fest, inkludert denne gutten. Lørdag ble han syk og venter nå på testresultatet. Resten av klassen er på skolen som vanlig i dag. Hva skjer egentlog med skole for min datter hvis han tester positivt? De som har vært på festen må jo i karantene, men hva med de få som ikke var der? Anonymkode: b575d...fc4 Da er de som ikke var der ikke nærkontakt og trenger ikke karantene. Anonymkode: bf332...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #3 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Da er de som ikke var der ikke nærkontakt og trenger ikke karantene. Anonymkode: bf332...2d8 Nei, ikke karantene, men vil de få gå på skolen? Da vil læreren ha 3 elever på skolen og over 20 hjemme. Anonymkode: b575d...fc4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Nei, ikke karantene, men vil de få gå på skolen? Da vil læreren ha 3 elever på skolen og over 20 hjemme. Anonymkode: b575d...fc4 Da håper jeg virkelig de tre får være på skolen og de 20 som har oppført seg som idioter får seg en skikkelig smekk. Anonymkode: 6ecce...45e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nei, ikke karantene, men vil de få gå på skolen? Da vil læreren ha 3 elever på skolen og over 20 hjemme. Anonymkode: b575d...fc4 Det er det nok bare skolen som kan svare på. En annen ting er at det høres veldig ugreit ut at 3 av over 20 ikke ble invitert. Anonymkode: b5945...d87
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er det nok bare skolen som kan svare på. En annen ting er at det høres veldig ugreit ut at 3 av over 20 ikke ble invitert. Anonymkode: b5945...d87 Det er ugreit og vi forsøker å gjøre noe med det, men det er ikke veldig enkelt midt i en pandemi. Kan skolen velge å si at hele klassen må ha hjemmeundervisning selv om ikke alle har vært nærkontakter? Anonymkode: b575d...fc4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Da håper jeg virkelig de tre får være på skolen og de 20 som har oppført seg som idioter får seg en skikkelig smekk. Anonymkode: 6ecce...45e Dette MÅ du (og mange andre her inne) slutte med! Å kalle ungdommer idioter fordi de oppfører seg normal ungdom, er ikke greit. Slutt med denne shamingen! Ungdommene våre betaler en uforholdsmessig høy pris for denne pandemien. Anonymkode: cc515...05d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ugreit og vi forsøker å gjøre noe med det, men det er ikke veldig enkelt midt i en pandemi. Kan skolen velge å si at hele klassen må ha hjemmeundervisning selv om ikke alle har vært nærkontakter? Anonymkode: b575d...fc4 Jeg mener å ha lest noe om at de kan velge hjemmeundervisning dersom det er nødvendig av praktiske hensyn.... men er usikker. Fant dette: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/vil-gi-mulighet-til-mer-hjemmeopplaring-under-korona-krisen/id2788045/ "– Forslaget innebærer at det skal åpnes for mer hjemmeopplæring på skoler med mye fravær hos elever og lærere knyttet til pandemien, dersom dette er pedagogisk forsvarlig. Muligheten til å gi mer hjemmeopplæring vil kun gjelde i områder der det over tid er utfordrende å organisere opplæringen på grunn av mye fravær hos elever og lærere knyttet til pandemien. Og det åpnes kun for mer hjemmeopplæring for elever over 12 år." Det var altså et forslag... men jeg finner ikke noe om hva resultatet ble. Anonymkode: b5945...d87
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #9 Skrevet 8. februar 2021 Fant det: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nye-regler-for-digital-hjemmeopplaring-under-koronapandemien/id2829795/ Muligheten for digital opplæring vil ha klare begrensinger: Muligheten til å gi noe mer hjemmeopplæring vil kun gjelde på skoler der det over tid er utfordrende å organisere opplæringen på grunn av mye fravær hos elever og lærere knyttet til pandemien. Det åpnes kun for hjemmeopplæring når hensynet til elevenes samlede opplæring gjør det nødvendig, og dersom det er pedagogisk forsvarlig. Elevenes beste skal være et grunnleggende hensyn. Det åpnes kun for mer hjemmeopplæring for elever på ungdomsskoler og videregående skoler. Det innføres en plikt for skoleeiere til å melde fra til statsforvalteren når de beslutter hjemmeopplæring. Elever med særlig behov for det skal ha tilbud på skolen. Anonymkode: b5945...d87
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #10 Skrevet 8. februar 2021 Hele klassen må i karantene hvis noen blir syk lørdag og alle var på skolen torsdag og fredag i samme klasserom. Da spiller det ingen rolle om de var på fest eller ikke. Anonymkode: 169c5...9c3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #11 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Dette MÅ du (og mange andre her inne) slutte med! Å kalle ungdommer idioter fordi de oppfører seg normal ungdom, er ikke greit. Slutt med denne shamingen! Ungdommene våre betaler en uforholdsmessig høy pris for denne pandemien. Anonymkode: cc515...05d Er det slik at det er satt en grense på 20 stk på fest i kommunen (om jeg ikke husker feil er det vel lov med 20 stk utendørs flere steder) er det jo like ikke greit å utelukke tre stykker. Jeg synes ikke det er greit helt uavhengig av korona. De burde helt klart ha delt seg i to slik at alle kunne være med og ikke la tre stykker være utenfor. Det er faktisk ikke greit å bare tenke på seg selv og det som er best for en selv/sine nærmeste. Nå med restriksjonene som er, er inkludering viktigere enn noen gang. Anonymkode: 31d33...410
Optatium Skrevet 8. februar 2021 #12 Skrevet 8. februar 2021 Hvem som skal i karantene og ikke er det ikke vits i å spekulere i, men trolig blir det hjemmeundervisning for alle. Det er svært utfordrende å organisere splitta undervisning og hvis læreren også havnet i karantene kan du bare glemme det.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #13 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Broren til en gutt i min datters klasse har korona. På fredag var det fest for de fleste. Min datter og to til var ikke invitert med drøyt 20 fra klassen var på samme fest, inkludert denne gutten. Lørdag ble han syk og venter nå på testresultatet. Resten av klassen er på skolen som vanlig i dag. Hva skjer egentlog med skole for min datter hvis han tester positivt? De som har vært på festen må jo i karantene, men hva med de få som ikke var der? Anonymkode: b575d...fc4 Var de ikke på skolen sammen på fredag? Anonymkode: d865f...5f5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #14 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hele klassen må i karantene hvis noen blir syk lørdag og alle var på skolen torsdag og fredag i samme klasserom. Da spiller det ingen rolle om de var på fest eller ikke. Anonymkode: 169c5...9c3 Gutten var ikke på skolen de dagene siden broren var syk og han var i karantene, men han var på fest. Anonymkode: b575d...fc4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #15 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det slik at det er satt en grense på 20 stk på fest i kommunen (om jeg ikke husker feil er det vel lov med 20 stk utendørs flere steder) er det jo like ikke greit å utelukke tre stykker. Jeg synes ikke det er greit helt uavhengig av korona. De burde helt klart ha delt seg i to slik at alle kunne være med og ikke la tre stykker være utenfor. Det er faktisk ikke greit å bare tenke på seg selv og det som er best for en selv/sine nærmeste. Nå med restriksjonene som er, er inkludering viktigere enn noen gang. Anonymkode: 31d33...410 De var inne og grensen er egentlig helst 5 stykker maks 10 personer. De 3 blir ikke invitert uansett. Det har ikke noe med anbefalte gruppestørrelser å gjøre. Anonymkode: b575d...fc4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #16 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette MÅ du (og mange andre her inne) slutte med! Å kalle ungdommer idioter fordi de oppfører seg normal ungdom, er ikke greit. Slutt med denne shamingen! Ungdommene våre betaler en uforholdsmessig høy pris for denne pandemien. Anonymkode: cc515...05d Jeg er helt uenig. I en pandemi skal alle forholde seg til retningslinjer og leve etter de uansett hvor mye de "betaler". Ungdom som helt bevist bare tenker på seg selv og fester i disse dager er idioter, og det fortjener de å høre også. Anonymkode: 7ad9d...289
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #17 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg er helt uenig. I en pandemi skal alle forholde seg til retningslinjer og leve etter de uansett hvor mye de "betaler". Ungdom som helt bevist bare tenker på seg selv og fester i disse dager er idioter, og det fortjener de å høre også. Anonymkode: 7ad9d...289 Helt uenig. Barn og unge betaler en uforholdsmessig høy pris, og de deltar i den såkalte dugnaden uten å protestere. Å kalle dem idioter fordi de faktisk et øyeblikk i livet velger å ... ja, leve, er dårlig gjort. Anonymkode: cc515...05d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #18 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Helt uenig. Barn og unge betaler en uforholdsmessig høy pris, og de deltar i den såkalte dugnaden uten å protestere. Å kalle dem idioter fordi de faktisk et øyeblikk i livet velger å ... ja, leve, er dårlig gjort. Anonymkode: cc515...05d Hvis disse bare hadde vært noen få for mange og ikke visste om at broren til den ene var syk, da kunne jeg nesten sagt meg enig med deg. Her har de imidlertid helt bevisst valgt å 2-4 ganger flere enn anbefalt antall personer. Og ikke nok med det, de har valgt å inkludere en som satt i karantene (!) fremfor andre. Dette er ikke ungdom som velger å leve - det er egoister som med viten og vilje tar risiko som går utover mange andre (som vi nå ser). Og ikke nok med det, de gjør dette når landet må stenge mer og mer pga. løpske muterte virus. Det viser at de ikke forstår alvoret - eller at de driter i det. Å planlegge en altfor stor fest, planlegge å utelukke noen og invitere andre, planlegge og akseptere å inkludere en som sitter i karantene - det er dessverre idioti i disse dager. Det er ikke snakk om "et øyeblikk", det er snakk om planlegging, overveiing hvem som skal få delta og ikke, velge å drite i smittevernreglene, akseptere at en bryter karantenereglene tross kjent covid-19-sykdom i dennes familie og frivillig ha tett omgang med den som skulle vært i karantene. De fleste ungdommer forstår idiotien i dette, og de fleste forstår at det å gjøre slikt bare vil føre til mer nedstenging, at restriksjonene i samfunnet blir mer langvarige. Disse som Hi forteller om, de gjør tydeligvis ikke det - eller de bryr seg ikke. Uansett velger de da å gjøre idiotiske handlinger. Det er et bevisst valg de selv tar. Hi, jeg håper de tre det gjelder for ordentlig undervisning. Men praktisk sett antar jeg det kan bli vanskelig for skolen å gjennomføre både klasse- og nettundervisning når alle bortsett fra disse tre trolig må være hjemme. Anonymkode: e8065...bac
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #19 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Helt uenig. Barn og unge betaler en uforholdsmessig høy pris, og de deltar i den såkalte dugnaden uten å protestere. Å kalle dem idioter fordi de faktisk et øyeblikk i livet velger å ... ja, leve, er dårlig gjort. Anonymkode: cc515...05d Hvis de hadde deltatt i dugnaden uten å protestere så hadde de ikke brutt reglene som å samle 20 stk til fest. Å feste som disse ungdommene gjorde er et prakteksempel på egoistiske idioter som ikke evner å tenke på andre enn seg selv. Anonymkode: 7ad9d...289
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #20 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvis disse bare hadde vært noen få for mange og ikke visste om at broren til den ene var syk, da kunne jeg nesten sagt meg enig med deg. Her har de imidlertid helt bevisst valgt å 2-4 ganger flere enn anbefalt antall personer. Og ikke nok med det, de har valgt å inkludere en som satt i karantene (!) fremfor andre. Dette er ikke ungdom som velger å leve - det er egoister som med viten og vilje tar risiko som går utover mange andre (som vi nå ser). Og ikke nok med det, de gjør dette når landet må stenge mer og mer pga. løpske muterte virus. Det viser at de ikke forstår alvoret - eller at de driter i det. Å planlegge en altfor stor fest, planlegge å utelukke noen og invitere andre, planlegge og akseptere å inkludere en som sitter i karantene - det er dessverre idioti i disse dager. Det er ikke snakk om "et øyeblikk", det er snakk om planlegging, overveiing hvem som skal få delta og ikke, velge å drite i smittevernreglene, akseptere at en bryter karantenereglene tross kjent covid-19-sykdom i dennes familie og frivillig ha tett omgang med den som skulle vært i karantene. De fleste ungdommer forstår idiotien i dette, og de fleste forstår at det å gjøre slikt bare vil føre til mer nedstenging, at restriksjonene i samfunnet blir mer langvarige. Disse som Hi forteller om, de gjør tydeligvis ikke det - eller de bryr seg ikke. Uansett velger de da å gjøre idiotiske handlinger. Det er et bevisst valg de selv tar. Hi, jeg håper de tre det gjelder for ordentlig undervisning. Men praktisk sett antar jeg det kan bli vanskelig for skolen å gjennomføre både klasse- og nettundervisning når alle bortsett fra disse tre trolig må være hjemme. Anonymkode: e8065...bac Her har du fått veldig mye informasjon ut av hi som ikke jeg har. Altså, hun skrev ikke at den syke var invitert? Ei heller at han var positiv med korona på festdagen? Og at de inkluderer en koronasyk fremfor datteren til hi, hvor han du det fra? Og, inviterer du ALLTID alle når du skal ha fest? Poenget mitt var: slutt å shame folk og kalle dem idioter. Anonymkode: cc515...05d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #21 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Her har du fått veldig mye informasjon ut av hi som ikke jeg har. Altså, hun skrev ikke at den syke var invitert? Ei heller at han var positiv med korona på festdagen? Og at de inkluderer en koronasyk fremfor datteren til hi, hvor han du det fra? Og, inviterer du ALLTID alle når du skal ha fest? Poenget mitt var: slutt å shame folk og kalle dem idioter. Anonymkode: cc515...05d Om han er definert som nærkontakt til sin bror som er i isolasjon pga korona så har han jo brudt karantenekravet. Spiller vel ingen rolle om han var syk på festen eller ikke. Risikoen for å kunne være smittet med korona er jo grunnen til vi har karantene for nærkontakter. Da er det er bare idioti å gå på fest. En ting er at ungdommer(? HI sier ingenting om alderen), som ikke har korona i nær omkrets, samler seg for mange mennesker, noen annet er å bryte karantene for en fest. Å skamme seg bør han gjøre om han ikke overholdte karantenekravet. Anonymkode: 459cc...030
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #22 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Dette MÅ du (og mange andre her inne) slutte med! Å kalle ungdommer idioter fordi de oppfører seg normal ungdom, er ikke greit. Slutt med denne shamingen! Ungdommene våre betaler en uforholdsmessig høy pris for denne pandemien. Anonymkode: cc515...05d Jeg kalte dem ikke idioter. Jeg sa de hadde oppført seg som idioter. Det er en vesentlig forskjell. Anonymkode: 6ecce...45e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #23 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her har du fått veldig mye informasjon ut av hi som ikke jeg har. Altså, hun skrev ikke at den syke var invitert? Ei heller at han var positiv med korona på festdagen? Og at de inkluderer en koronasyk fremfor datteren til hi, hvor han du det fra? Og, inviterer du ALLTID alle når du skal ha fest? Poenget mitt var: slutt å shame folk og kalle dem idioter. Anonymkode: cc515...05d At du forsvarer å invitere 17 av en gruppe på 20 sier enormt mye om deg, og ingenting er positivt. Ikke rart man har ett problem med utestegning når man har voksne som deg som synes det er helt greit å utestenge et fåtall av en gruppe. Skjønner hvorfor du forsvarer oppførselen til ungdommene da du og ungdommene har like idiotiske oppførsel. Anonymkode: 7ad9d...289
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #24 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): At du forsvarer å invitere 17 av en gruppe på 20 sier enormt mye om deg, og ingenting er positivt. Ikke rart man har ett problem med utestegning når man har voksne som deg som synes det er helt greit å utestenge et fåtall av en gruppe. Skjønner hvorfor du forsvarer oppførselen til ungdommene da du og ungdommene har like idiotiske oppførsel. Anonymkode: 7ad9d...289 Åh. Stopp. Ikke gidd en gang. Vi vet ingenting om denne situasjonen. Du har laget deg en egen sannhet. Det eneste jeg gjorde var å be deg om å slutte å kalle en gjeng ungdommer som vil ta seg en fest for idioter. Slutt med det. Anonymkode: cc515...05d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #25 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Åh. Stopp. Ikke gidd en gang. Vi vet ingenting om denne situasjonen. Du har laget deg en egen sannhet. Det eneste jeg gjorde var å be deg om å slutte å kalle en gjeng ungdommer som vil ta seg en fest for idioter. Slutt med det. Anonymkode: cc515...05d Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. De bryter smittevernreglene bevisst, og det er en idiotisk handling og det må ungdommene bare tåle å høre. Gjør de ikke det så må de oppføre seg bedre, og da blir de heller ikke omtalt som personer som tar idiotiske valg. Anonymkode: 7ad9d...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå