Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #1 Skrevet 7. februar 2021 I bhg er det nå gått over til rødt nivå. Det betyr at barna må ha mat med seg, og de må være ute hele dagen i mange minus. Noe eg liker lite, men... Har jernteppet. Hva er lett for ungen å få i seg ute når det er kaldt? Hun er desverre ekstremt kresen, og i den alderen der hun liker noe en dag og ikke den neste. Spiser lite brød hjemme, bare fullkorn polarbrød eller grove rundstykker. Og med salami, bare smør, eller skinkeost. Spiser en del yoghurt. Og eple. Kommer ikke på noe hun kanskje kunne likt som hadde vært greit og godt å spise ute. Og evt på hvilken måte. Noen tips? 😊 Og ang kresenhet, så jobber vi med det hele tiden. Men det er ikke spm... 😉 Anonymkode: 65c58...a6f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #2 Skrevet 7. februar 2021 Alder? Skal de spise ute og? Anonymkode: 62e6c...e07
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2021 #3 Skrevet 7. februar 2021 Hun er nettopp fire. Eg synes hun er alt for liten til å være ute hele dagen når det er så kaldt. Og kommer til å ha henne hjemme de dagene eg kan. Men hun elsker bhg og vennene der, så håper de har en ok ordning. Vet lite enda, så håper på mer info. For det lille vi har fått til nå så virker det som det er spising ute. Kanskje de har et bål. Men eg aner ikke enda. Anonymkode: 65c58...a6f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #4 Skrevet 8. februar 2021 Skal de sitte å spise ute også? Stakkars unger. Men hva med mat termos, med supper, gryter og middagsrester? Godt med noe varmt. Anonymkode: e0a25...a59
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #5 Skrevet 8. februar 2021 Det samme som hun hadde spist inne? Anonymkode: 6e63b...677
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #6 Skrevet 8. februar 2021 Polarbrød eller rundstykker er vel fine til å spise ute? vi har -10 til -18 her sør på Vestlandet, noe som er uvanlig kaldt. Jeg hadde nektet at de lot ungene være ute hele dagen. Hadde forlangt en plan fra styrer på hvordan dagene blir. Dette bør de jo ha klart da de jo vet at det plutselig kan bli rødt nivå. Anonymkode: 8cdd2...ff8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #7 Skrevet 8. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hun er nettopp fire. Eg synes hun er alt for liten til å være ute hele dagen når det er så kaldt. Og kommer til å ha henne hjemme de dagene eg kan. Men hun elsker bhg og vennene der, så håper de har en ok ordning. Vet lite enda, så håper på mer info. For det lille vi har fått til nå så virker det som det er spising ute. Kanskje de har et bål. Men eg aner ikke enda. Anonymkode: 65c58...a6f Barn tåler det altså. Anonymkode: 104e5...ad0
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2021 #8 Skrevet 8. februar 2021 Det hadde faktisk ikke vært aktuelt at min fireåring skulle vært ute i 6-8 t i 8-15 minus som det er her vi bor. Jeg hadde tatt det opp med kommunen umiddelbart. Som niste hadde jeg skjært opp maten i biter, bedre å plukke en munnfull fra matboksen enn å sitte med en skive i en iskald hånd. Anonymkode: 667ce...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Hva er du redd skal skje ved å være ute når hun er hele 4 år?? Kle riktig, så er det ikke noe problem!! Anonymkode: 20a79...aa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå