Pringles Skrevet 6. februar 2021 #1 Skrevet 6. februar 2021 Altså bake selv? Er en slik silikon bakematte et must for å få lik størrelse og at formen blir jevnere?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Nei, bedre uten Anonymkode: 36b12...139
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Bruk ein femkroning til å tegne rundinger på et bakepapir med passe avstand, legg et nytt bakepapir over så har du mal så du får dei ca like store. Papiret du tegna på kan du ta vare på til neste gang 😊 Anonymkode: 4a638...f68
Pringles Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2021 Har prøvd med å tegne på bakepapir, men syns de fløt utover og ble ujevne. Tenker kanskje en sånn matte holder de litt innenfor ringen.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #8 Skrevet 6. februar 2021 Har prøvd med bakepapir og lage rundinger selv, men synes det er mye enklere med bakematte. Lettere å få dem jevne og lett å få dem ut etterpå. Anbefaler matte, for min del Anonymkode: 735a7...72f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2021 #9 Skrevet 6. februar 2021 Pringles skrev (4 minutter siden): Har prøvd med å tegne på bakepapir, men syns de fløt utover og ble ujevne. Tenker kanskje en sånn matte holder de litt innenfor ringen. Du har antagelig ikke latt dem stå lenge nok før du har satt dem i ovnen, da sklir de ut. Anonymkode: 0cdc7...460
Mamsemums Skrevet 6. februar 2021 #10 Skrevet 6. februar 2021 Jeg liker matten godt, men det er viktigere med riktig konsistens på røren enn matte for et bra resultat.
amandine Skrevet 6. februar 2021 #11 Skrevet 6. februar 2021 Pringles skrev (34 minutter siden): Har prøvd med å tegne på bakepapir, men syns de fløt utover og ble ujevne. Tenker kanskje en sånn matte holder de litt innenfor ringen. Hvis de flyter utover har du for flytende røre. Kanskje du har rørt for mye.
Pringles Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2021 amandine skrev (26 minutter siden): Hvis de flyter utover har du for flytende røre. Kanskje du har rørt for mye. Ja, tenkte litt på det. Men for å få mandelmelet OG konditorfarge blandet helt inn måtte jeg jo røre en god del?
Mamsemums Skrevet 6. februar 2021 #13 Skrevet 6. februar 2021 Pringles skrev (2 minutter siden): Ja, tenkte litt på det. Men for å få mandelmelet OG konditorfarge blandet helt inn måtte jeg jo røre en god del? Det er svært nøye med mengde eggehvite i forhold til mandel. Hvis marengsen er for blaut blir makronene for rennende. Konditorfargen rører jeg inn i marengsen før mandelmelet. YouTube har noen klipp som viser hvordan du best rører inn mandelmelet. Makroner brukte jeg en del runder på å få til skikkelig, men til slutt ble det bra. Anbefaler å kjøpe mandler og male selv. Veldig mye billigere enn å kjøpe mandelmel.
amandine Skrevet 6. februar 2021 #14 Skrevet 6. februar 2021 Pringles skrev (8 minutter siden): Ja, tenkte litt på det. Men for å få mandelmelet OG konditorfarge blandet helt inn måtte jeg jo røre en god del? Konditorfarge? Hva slags farge bruker du? Inneholder den for mye væske? Jeg bruker gel-farger slik at én dråpe holder.
Pringles Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2021 amandine skrev (47 minutter siden): Konditorfarge? Hva slags farge bruker du? Inneholder den for mye væske? Jeg bruker gel-farger slik at én dråpe holder. Ja, har også gelfarger pga røren.
Pringles Skrevet 6. februar 2021 Forfatter #16 Skrevet 6. februar 2021 Mamsemums skrev (50 minutter siden): Det er svært nøye med mengde eggehvite i forhold til mandel. Hvis marengsen er for blaut blir makronene for rennende. Konditorfargen rører jeg inn i marengsen før mandelmelet. YouTube har noen klipp som viser hvordan du best rører inn mandelmelet. Makroner brukte jeg en del runder på å få til skikkelig, men til slutt ble det bra. Anbefaler å kjøpe mandler og male selv. Veldig mye billigere enn å kjøpe mandelmel. Veide eggehvite som det sto i oppskriften, og malte mandler selv ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå