Gå til innhold

Noen som har tips om sunne toppinger til havregrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke tørket frukt.

Anonymkode: 47f04...16a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å ha tørkete blåbær i grøten mens den koker og eplebiter og hakkedd nøtter etter koking.

Anonymkode: 1e209...8fc

Skrevet

Jeg bruker fersk frukt, eplebiter, blåbær, bananskiver, hva vi nå måtte ha i fruktfatet 

Anonymkode: 56944...828

Skrevet

Yoghurt :D

Anonymkode: c81ca...546

Skrevet

Most banan eller eplemos

Anonymkode: fb949...bfe

Skrevet

Kanel, sukker og Bremykt :)

Anonymkode: 63d33...d1a

Skrevet

Jeg liker å ha på blåbær, bringebær og peanøttsmør 🙈 Det blir utrolig godt!! 

Anonymkode: 701b8...d19

Skrevet

I dag hadde jeg blåbær, ristet kokos,nøtter og gresskarkjerner ☀️☀️☀️

Skrevet

Har du prøvd å toppe grøten med kardemomme? Det et helt fantastisk. Noen ganger knekker jeg et egg i grøten og rører det hardt inn. Grøten blir kremete og man får litt ekstra proteiner.

Ellers er jo alt av frisk frukt og bær godt på, eller litt flytende honning, mandler, frø og nøtter i moderate mengder. 

Skrevet
MammantilNurket skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å toppe grøten med kardemomme? Det et helt fantastisk. Noen ganger knekker jeg et egg i grøten og rører det hardt inn. Grøten blir kremete og man får litt ekstra proteiner.

Ellers er jo alt av frisk frukt og bær godt på, eller litt flytende honning, mandler, frø og nøtter i moderate mengder. 

Jeg gjør som deg, og jeg har ofte cottage cheese i grøten.

Skrevet

Jeg lager havregrøt med sammalt havremel og har i ett egg per person når den er ferdig. Kremete og god. Sukker, kanel og smørøye. Sunt nok for meg.

Anonymkode: ea31b...a31

Skrevet

Min favoritt er så enkelt som eple i småbiter, kanel og et lite smørøye med rapskokos. 

Ellers kan du bruke alt mulig, plukker blåbær på sensommeren som jeg fryser i små poser. Mandler, chiafrø, hampfrø, friske bringebær eller jordbær (i sesong, eller frys ned som blåbær). Kardemomme eller kanel gjør susen. Rosiner er godt sammen med eple, men liker du ikke det, holder fint med eple. 

Anonymkode: b8470...350

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Min favoritt er så enkelt som eple i småbiter, kanel og et lite smørøye med rapskokos. 

Ellers kan du bruke alt mulig, plukker blåbær på sensommeren som jeg fryser i små poser. Mandler, chiafrø, hampfrø, friske bringebær eller jordbær (i sesong, eller frys ned som blåbær). Kardemomme eller kanel gjør susen. Rosiner er godt sammen med eple, men liker du ikke det, holder fint med eple. 

Ps, legg gryn i vann kvelden før. Stor forskjell. 

Skrevet

Oi, her var det mange fine tips 😊 Dere som bruker frø, har dere det bare på toppen, eller koker de med og?

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ps, legg gryn i vann kvelden før. Stor forskjell. 

Bløtlegger du alle typer frø? Rapskokos, er det noe en får kjøpt i vanlig matbutikk?

Hi

Skrevet
amandine skrev (40 minutter siden):

Jeg gjør som deg, og jeg har ofte cottage cheese i grøten.

Rører du det inn etter at den er ferdigkokt?

Hi

Skrevet
MammantilNurket skrev (43 minutter siden):

Hmm, nei kardemomme har jeg aldri prøvd, det må testes 😊Hva annet har du på da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg liker å ha på blåbær, bringebær og peanøttsmør 🙈 Det blir utrolig godt!! 

Hvilket peanøttsmør bruker du?

Skrevet

Bruker økologisk, uansett merke 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hmm, nei kardemomme har jeg aldri prøvd, det må testes 😊Hva annet har du på da?

Det varierer litt. Vi spiser felles frokost. Jeg er veldig frokost-menneske, men Herr Mann og Herr Sønn må fristes med noe skikkelig godt til frokost. Hvis jeg koker grøt kan det hende jeg har i litt vanilje-ekstrakt og rører i et egg. Siden jeg ikke tåler ku-melk, koker jeg havremelsgrøten på sojamelk. Jeg kan gjerne rive et eple og ha i, eller i en godt moden banan hvis jeg har det for hånden. Jeg pleier å sette litt ulike toppinger på bordet, så kan man liksom bygge sin egen grøt 😂 Friske blåbær, bringebær eller bjørnebær er alltid en hit, samt kanel og kardemomme. Gresskarfrø og mandler, akasiehonning, litt syltetøy. I helgene kan jeg være så gæren at jeg setter frem lønnesirup eller peanøttsmør 😊 Ingen av oss er veldig begeistret for sukker på grøt, men hvis jeg har skikkelig Kviteseidsmør i huset setter jeg frem det. 

Vi alternerer liksom litt mellom grøt og ulike varianter av egg. Min favoritt er knekkebrød med avokado, kaviar, finhakket rødløk og er hardkokt egg 🤩

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Rører du det inn etter at den er ferdigkokt?

Hi

Ja, blander det i bare

Skrevet
MammantilNurket skrev (8 minutter siden):

Det varierer litt. Vi spiser felles frokost. Jeg er veldig frokost-menneske, men Herr Mann og Herr Sønn må fristes med noe skikkelig godt til frokost. Hvis jeg koker grøt kan det hende jeg har i litt vanilje-ekstrakt og rører i et egg. Siden jeg ikke tåler ku-melk, koker jeg havremelsgrøten på sojamelk. Jeg kan gjerne rive et eple og ha i, eller i en godt moden banan hvis jeg har det for hånden. Jeg pleier å sette litt ulike toppinger på bordet, så kan man liksom bygge sin egen grøt 😂 Friske blåbær, bringebær eller bjørnebær er alltid en hit, samt kanel og kardemomme. Gresskarfrø og mandler, akasiehonning, litt syltetøy. I helgene kan jeg være så gæren at jeg setter frem lønnesirup eller peanøttsmør 😊 Ingen av oss er veldig begeistret for sukker på grøt, men hvis jeg har skikkelig Kviteseidsmør i huset setter jeg frem det. 

Vi alternerer liksom litt mellom grøt og ulike varianter av egg. Min favoritt er knekkebrød med avokado, kaviar, finhakket rødløk og er hardkokt egg 🤩

Jeg vil spise frokost hos deg heretter 😇🙏

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...