Gå til innhold

Min datter som jeg tror har store psykiske problemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har det vondt. Hun klager på vondter i kroppen nesten hver dag. Hun er ekstremt Mamma jente, og jeg kan ikke ha hun hos meg mer enn annahver helg grunnet mine egne problemer. 

Hun klager på fysiske vondter hele tida, og vi har tatt henne til lege flere ganger og det er ingenting fysisk galt med henne. Så jeg tror og har trodd lenge at det er psykisk. Barnefar derimot trodde ikke det. 

Men i går fikk broren hennes vondt og ble syk, forkjølelse, og etter hun fikk vite om det så fikk plutselig hun vondt flere steder. 

Jeg tror hun er redd, hun er redd for mammaen sin som alltid har det vondt, og nå ble lillebror syk og jeg tror hun tar det som mer enn det er. Han er kun forkjølet. 

Jeg mener hun må få hjelp, og endelig virker det som barnefar er enig. 

Legger jeg for mye i det, eller? 

Anonymkode: e7cda...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd alt jeg kunne og hentet krefter for å gi hun mere mamma tid. Det kan hende det slår henne ut fysisk når det er psykisk.

Anonymkode: 4ea78...af6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ville prøvd alt jeg kunne og hentet krefter for å gi hun mere mamma tid. Det kan hende det slår henne ut fysisk når det er psykisk.

Jeg skulle gjerne gitt henne mer mammatid, men barnevernet sier at pga situasjonen nå så er annahver helg nok. 

Det knuser hjertet mitt å vite at jenta mi har det vondt og jeg kan ikke gjøre annet enn å bli enig med far hvordan vi gjør det videre. 

Skrevet

Prøv å skaffe henne hjelp så snart som mulig, Legen kan henvise til Bup. Gjør det NÅ, ikke vent og se - det kommer du til å angre på når det om noen år er mye verre. 

Anonymkode: 13de4...f0e

Skrevet

Vanskelig å si om du legger mer i det enn det er når man ikke kjenner hele situasjonen. Barn som har det vanskelig psykisk men ikke mulighet eller evne til å sette ord på det får ofte fysiske smerter. Starter som regel i magen og kan utvikle seg til flere ting og flere steder med tiden. Det er selvfølgelig ingen fasit på alle barn, men hvis du synes det virker kjent ville jeg absolutt presset på for å få en fagperson inn i bilde til å hjelpe henne! Å la en psykolog snakke med henne noen ganger vil uansett ikke gjøre noen skade. Du sier barneverntjenesten er involvert og at du har dine vansker, er det derfor du tenker hun kan være påvirket? Barneverntjenesten kan i tilfelle få fortgang i behandling på BUP.

Hvis barnefar er vanskelig å få gehør hos, er det noen andre du kan få til å tale saken sammen med deg til barneverntjenesten?

Håper virkelig det order seg både for deg og jenta di! Det må være vondt å føle seg litt maktesløs i en sånn situasjon.

Anonymkode: 28167...d20

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg skulle gjerne gitt henne mer mammatid, men barnevernet sier at pga situasjonen nå så er annahver helg nok. 

Det knuser hjertet mitt å vite at jenta mi har det vondt og jeg kan ikke gjøre annet enn å bli enig med far hvordan vi gjør det videre. 

Tenker om bv er inne og med enn sånn konklusjon så er det vel noe som mangler i hennes liv.. greit å koble på alt av hjelpe apparat da

Skrevet

Hvorfor lar du henne vite at mammaen hennes «alltid har det vondt»?

Anonymkode: 8607f...c2d

Skrevet

Hvorfor lar du henne vite at mammaen hennes «alltid har det vondt»?

Jeg tenker at dette er en komplisert og vanskelig situasjon og en sårbar mor som prøver å hjelpe barnet sitt så godt hun klarer og vet hvordan. Svar på det hun spør om eller la vær å si noe! Unødvendig å komme med kjipe kommentarer. 
Jeg kan si som så at barn får med seg det meste som foregår med foreldrene sine uavhengig om man prøver å skjule det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at dette er en komplisert og vanskelig situasjon og en sårbar mor som prøver å hjelpe barnet sitt så godt hun klarer og vet hvordan. Svar på det hun spør om eller la vær å si noe! Unødvendig å komme med kjipe kommentarer. 
Jeg kan si som så at barn får med seg det meste som foregår med foreldrene sine uavhengig om man prøver å skjule det. 

Jeg gir mine innspill til hva jeg mener hun konkret kan gjøre slik at jenta får det bedre. Skjerme henne.

Skrevet

Jeg gir mine innspill til hva jeg mener hun konkret kan gjøre slik at jenta får det bedre. Skjerme henne.

Hun forteller også at hun ser barnet annenhver helg og at barneverntjenesten er inne i bilde. Da vil jeg tro at de prøver å skjerme henne så godt de kan, samtidig som at mor kan ikke fjerne seg selv fra barnas liv. Det vil absolutt ikke være heldig for jenta! 

Skrevet

Jeg skjermer henne, mer enn du skulle tro. Men desverre har hun fått med seg at jeg sliter og har det vondt. Og det gjør meg så vondt, jeg ville aldri at barna mine skulle se det. 

Men nå er greia at jeg kun ser dem annenhver helg og det tærer tydelig på jenta mi. Alt jeg vil er å gi dem begge et godt liv. Yngste ser ut til å takle det bra da han er pappagutt og ikke bryr seg så mye om mamma. Noe som er helt fint. 

Problemet er eldste. Hun er så mammajente og jeg tror hun bekymrer seg for mer enn hva som er normalt for ei lita jente på 7. Og jeg forstår. Men jeg vil gi hun et bedre liv, og tror derfor noe profesjonell hjelp ville vært bra for henne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan dere snakke på tlf og face time osv når dere er fra hverandre fysisk? 

Anonymkode: 5993c...27e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg skjermer henne, mer enn du skulle tro. Men desverre har hun fått med seg at jeg sliter og har det vondt. Og det gjør meg så vondt, jeg ville aldri at barna mine skulle se det. 

Men nå er greia at jeg kun ser dem annenhver helg og det tærer tydelig på jenta mi. Alt jeg vil er å gi dem begge et godt liv. Yngste ser ut til å takle det bra da han er pappagutt og ikke bryr seg så mye om mamma. Noe som er helt fint. 

Problemet er eldste. Hun er så mammajente og jeg tror hun bekymrer seg for mer enn hva som er normalt for ei lita jente på 7. Og jeg forstår. Men jeg vil gi hun et bedre liv, og tror derfor noe profesjonell hjelp ville vært bra for henne. 

Jenter trenger foreldre av det samme kjønn mere. Hun trenger deg mest. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tenker om bv er inne og med enn sånn konklusjon så er det vel noe som mangler i hennes liv.. greit å koble på alt av hjelpe apparat da

Skrevet

Ingen stabile kvinner i hennes liv som kan være en god støttespiller?

Skrevet

Nei, det finnes ingen stabile kvinner i livet hennes annet enn læreren hennes. 

Jeg ønsker hjelp til henne mer enn noe annet. Jeg ble oversett som barn selv da jeg trengte hjelp, og ikke faen om jeg skal overse hennes behov. 

Hadde jeg visst før jeg fikk barn at jeg skulle gi henne problemer så hadde jeg aldri fått barn. Jeg ønsker virkelig ikke at noen av mine barn skal streve med det jeg gjorde og fortsatt gjør.

Derfor ønsker jeg hjelp for jenta mi før det for langt. 

Kan jeg kreve hjelp? Jeg har prøvd én gang og da ble det slått ned på. Men jeg ser at jenta mi sliter og hun trenger hjelp. 

Skrevet

Hun trenger mer tid med deg og oppmerksomhet fra deg, derfor har hun «vondt» i kroppen.

Har dere snakket med Bv om at hun ikke har det bra? Du må be om hjelp!

(Jeg mener ikke at du overser henne).

Anonymkode: 78e61...41f

Skrevet

Kan du høre med læreren da, om hun kan backe deg på at jenta trenger time på BUP? 
Eventuelt er det noen andre i livet deres som kjenner til situasjonen som kan bekrefte det du sier om barnet? Barneverntjenesten kan gå over hode på barnefar hvis det er nødvendig. Men de er nok de beste du kan gå til om denne saken, for å få fortest mulig hjelp.

Skrevet

Kan du ikke bestille privat time hos psykolog og ser hvordan det går? Evt begynne hos legen?

Har selv en jente på 7 som har en del generell angst og vi har hatt timer hos psykolog sommeren hun fylte 6 år.

vi bruker enda teknikker vi har lært og jeg prøver å lese en del bøker om hvordan jeg kan bedre hjelpe henne. 

Anonymkode: cebdb...c1d

Skrevet

For det første er det vanskelig for deg å konkludere når hun kun er hos deg annenhver helg. Du ser henne bare bien få dager i løpet av en 14-dagersperiode men hennes dere omsorgspersoner ser henne nesten 100%. Kun utfra dette er det viktig at du stoler på de hun har rundt seg mesteparten av tiden. 

For det andre er det allerede er hjelpeapparat inne i bilde. Det vil da være unaturlig at du skal hanske inn en privat psykolog sånn uten videre. Jeg ville bok henvendt meg til barnevernet og saksbehandleren deres der for rådgivning. Du skal selvfølgelig ikke overse henne, men du bør gå fram en vei som er fornuftig. 

Barnevernet skal kunne høre på dine bekymringer. Fortell hva du opplever og be om råd for hvordan du skal forholde deg til dette samt råd om hvordan dere sammen best kan hjelpe jenta. Kanskje familieterapi et rett tiltak, kanskje hun kan få oppfølging fra helsesøster, kanskje henvisning til bup er nødvendig. 

Anonymkode: e7632...dff

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jenter trenger foreldre av det samme kjønn mere. Hun trenger deg mest. 

For noe tull. Barn trenger den friske forelderen mest. Vokste selv opp med en mor som var syk, burde ha blitt skjermet fra henne.

Anonymkode: 40cd0...afe

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For det første er det vanskelig for deg å konkludere når hun kun er hos deg annenhver helg. Du ser henne bare bien få dager i løpet av en 14-dagersperiode men hennes dere omsorgspersoner ser henne nesten 100%. Kun utfra dette er det viktig at du stoler på de hun har rundt seg mesteparten av tiden. 

For det andre er det allerede er hjelpeapparat inne i bilde. Det vil da være unaturlig at du skal hanske inn en privat psykolog sånn uten videre. Jeg ville bok henvendt meg til barnevernet og saksbehandleren deres der for rådgivning. Du skal selvfølgelig ikke overse henne, men du bør gå fram en vei som er fornuftig. 

Barnevernet skal kunne høre på dine bekymringer. Fortell hva du opplever og be om råd for hvordan du skal forholde deg til dette samt råd om hvordan dere sammen best kan hjelpe jenta. Kanskje familieterapi et rett tiltak, kanskje hun kan få oppfølging fra helsesøster, kanskje henvisning til bup er nødvendig. 

Anonymkode: e7632...dff

Enig. Et godt innlegg. 

Anonymkode: 40cd0...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...