Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #1 Skrevet 4. februar 2021 Skal ringe legen i morgen, selv om jeg føler meg hysterisk. Kjenner 2 kuler i venstre bryst som jeg aldri har kjent før. Jeg kjenner av ren automatikk når jeg dusjer da dette ligger i familien på mamma sin side. På øvre del av puppen, før overgangen til armhulen kjenner jeg nå 2 kuler. Men blir så usikker. Er det kjertler, andre ting? Har ikke hatt mensen på 10 år pga spiral.. Ville jeg vært så usikker om det faktisk var noe farlig? Føler meg så hysterisk når jeg kontakter lege for sånne ting! Anonymkode: 4b2f7...892
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Søsteren min på 26 fant også en kul, ringte legen som beroliget henne med at det sikkert ikke var noe siden hun var så ung men at det var helt riktig å ringe og at de skulle sjekke. Hun hadde kreft. Jeg tenker du ikke er hysterisk og at det er bedre å sjekke en gang for mye, selv om det sikkert mest sannsynlig viser seg å ikke være noe Anonymkode: eabdc...761
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har vært til ultralyd av bryst 3 ganger i mitt liv, er 33 år, pga kul i brystet. Legen har alltid rost meg for å komme, som legen sier det er bedre å sjekke en gang for mye. Gå til legen du☺️ Anonymkode: 56864...9ab
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #4 Skrevet 4. februar 2021 Var hos legen i jula pga jeg kjente en kul. Legen kjente den ikke, men ble henvist til full mammografi. Det fant de kulen, som de omtalte som kreft. Heldigvis viste det seg at den var godartet, men den skal uansett fjernes. Så ikke tenk at du er hysterisk. Det tenkte jeg også, men det var faktisk noe der. Anonymkode: 23369...52b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #5 Skrevet 4. februar 2021 Jeg fant kul som jeg aldri hadde kjent før, og mannen kjente den og legen kjente den. Han mente den var ufarlig, men henviste til mammografi. Innen jeg kom på mammografi var kulen blitt mindre, så følte meg litt dum da jeg troppet opp. Men de fant det som var igjen av kulen i brystet på ultralyd, det var en cyste som mest sannsynlig hadde sprukket og blitt mindre. Ingenting farlig, men jeg er glad jeg dro og fikk det undersøkt. Dra til legen! Du er ikke hysterisk! Anonymkode: 3a3dd...488
MarshOfDecay Skrevet 4. februar 2021 #6 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har selv brystkreft og jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt. Be om hastetime dersom let er lange køer hos din lege. Som oftest er det ingenting galt, men jeg ville ikke tatt sjansen. Jeg var akkurat som deg og sjekket brystene ofte. Plutselig var det en kul der. Trodde liksom bare det var en cyste eller lignende, men der tok jeg feil.. Lykke til! Ikke ta nei for et svar
Pobie Skrevet 5. februar 2021 #7 Skrevet 5. februar 2021 Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men det skal absolutt sjekkes. Da jeg fant en kul en gang viste det seg å være en ufarlig cyste.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #8 Skrevet 5. februar 2021 Det er aldri hysterisk å få til lege pga kuler i brystet ! Spesielt ikke med arvelig risiko, så selvfølgelig skal du bestille time hos legen. Anonymkode: b5758...50f
TøffiTrynet☠ Skrevet 5. februar 2021 #9 Skrevet 5. februar 2021 Jeg kjente en liten kul i brystet for noen år siden. Ble veldig stressa, og bestilte legetime. Legen kjente den også, men så den var glatt, og at han trodde det var en cyste. Men han ville uansett sjekke det ut, og bestilte mammografi. Jeg fikk beskjed fra sykehuset jeg hørte til at de hadde sprengt kapasitet når det gjaldt mammografi, så de henviste meg videre privat. Jeg ble faktisk sendt med fly til en annen kant av landet, fikk mammografi og biopsi samme dag. Det viste seg at det kun var en cyste, men det var fantastisk å bli tatt sånn på alvor, og å få det sjekket ut såpass raskt. Det gikk 4 uker fra jeg kom til fastlegen til jeg var ferdig utredet. Gå til legen! ❤️
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #10 Skrevet 5. februar 2021 Takk damer, ringer legen på mandag! Synd at man avventer legebesøk fordi man føler seg hysterisk, er bare dumt. Takk ❤ Anonymkode: 4b2f7...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå