Gå til innhold

Barnet/ungdommen har fått mensen idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 12 år. Har fått noen bind i en sånn pakke fra helsesøster, men jeg bruker bare tamponger så har ikke peiling på hvilke bind som er bra? Tips? 

Anonymkode: 6e824...19c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Always er fint. Libresse er omtrent en kilometer tykkere og noe klumpete herk. 

Anonymkode: d9162...019

Skrevet

Jeg ville gått for Libresse, men om du velger Always så sørg i alle fall for at de ikke er parfymerte. De kom med parfymerte bind for noen år siden, og for det første luktet det grusomt og billig Wunderbaum-aktig, og for det andre leste jeg flere artikler om kvinner som fikk åpne sår av de bindene. Jeg bruker Libresse selv (sluttet med Always da parfymen kom) og de er slett ikke klumpete og tykke.

Skrevet
Superdolly skrev (5 minutter siden):

Jeg ville gått for Libresse, men om du velger Always så sørg i alle fall for at de ikke er parfymerte. De kom med parfymerte bind for noen år siden, og for det første luktet det grusomt og billig Wunderbaum-aktig, og for det andre leste jeg flere artikler om kvinner som fikk åpne sår av de bindene. Jeg bruker Libresse selv (sluttet med Always da parfymen kom) og de er slett ikke klumpete og tykke.

Samme her. Jeg var på reise en gang og de hadde bare de med parfyme. Måtte forsegle den åpnende pakken i poser for den kvalmende lukten fylte jo hele rommet hvis ikke. 

Anonymkode: 5626c...578

Skrevet

12-åringen min fikk det også denne vinteren og jeg kjøpte litt forskjellig så hun fikk prøvd seg litt.

Første gangen blødde hun ikke så mye så hun syntes de vanlige med vinger ble for store og ville ha mini uten vinger og bare truseinnlegg siste dagene. Gangen etter blødde hun mer og følte seg utrygg med mini, da ville hun ha ekstra lange med vinger, men syntes fort de ble for store.

Jeg tenker at det overhodet ikke spiller noen rolle om det ligger litt forskjellig i skuffen på badet så hun kan prøve seg frem litt og bare si ifra om det er noen hun vil jeg skal kjøpe flere av.

Anonymkode: 5fce3...288

Skrevet

Kjøpt inn litt forskjellig slik hun kan prøve seg frem. Med og uten vinger, lange og de som ikke er så lange. 

Anonymkode: 8e9cc...6f8

Skrevet

Kjøp litt forskjellige og be henne si hva hun vil ha. Mitt eldste brydde seg ikke om hva hun brukte, så samme hva som lå i skuffen. Yngste vil bare ha first price sitt. Begge gikk veldig kjapt over til tamponger begge to. 

Anonymkode: 79528...8a0

Skrevet

Savner saba selfsit, de pustet og var store nok til at du ikke blødde gjennom. 

Anonymkode: ae709...b31

Skrevet

Always. Har aldri vært ute for parfymerte og tror ikke det selges i norge. Mine erfaringer med parfymert dopapir tilsier at det er en dårlig idé.

Always føyer seg etter kroppen, libresse er stivere.

Anonymkode: ae2a2...d3b

Skrevet

Jeg tok datteren min med på butikken og handlet inn diverse bind. Så kan hun prøve seg frem. Ryddet en egen skuff til henne på badet der hun kan oppbevare bindene. 
Var det mamma gjorde for meg og det var fint😊

Anonymkode: a77c7...767

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

12-åringen min fikk det også denne vinteren og jeg kjøpte litt forskjellig så hun fikk prøvd seg litt.

Første gangen blødde hun ikke så mye så hun syntes de vanlige med vinger ble for store og ville ha mini uten vinger og bare truseinnlegg siste dagene. Gangen etter blødde hun mer og følte seg utrygg med mini, da ville hun ha ekstra lange med vinger, men syntes fort de ble for store.

Jeg tenker at det overhodet ikke spiller noen rolle om det ligger litt forskjellig i skuffen på badet så hun kan prøve seg frem litt og bare si ifra om det er noen hun vil jeg skal kjøpe flere av.

God idé, det skal jeg gjøre når datteren min kommer så langt :)

Anonymkode: b4753...289

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Always er fint. Libresse er omtrent en kilometer tykkere og noe klumpete herk. 

Anonymkode: d9162...019

Dette er bare tull, Libresse har bind som er like tynne som Always, bare vær litt obs dersom du kjøper, for pakningene er ganske like. Forøvrig enig med flere her og sier styr unna parfymerte Always, var kjapp å skifte til Libresse når de greiene dukket opp og var eneste alternativet (tror jeg).

Anonymkode: 1e558...b1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Savner saba selfsit, de pustet og var store nok til at du ikke blødde gjennom. 

Anonymkode: ae709...b31

Og ettersom de var "selfsit" satt der ikke fast og du var heldig hvis det holdt seg på plass så du ikke blødde utenfor. 

Nå er det mange år siden jeg brukte bind spist, men jeg synes alltids always har kjentes ut som passer å ha på, mens Libresse har vært bedre. Jeg hadde kjøpt litt forskjellig og sett. Og jeg syns det er litt rart å ikke allerede ha det kjøpt inn og liggende klart når du har en jente i alder for å få mensen. 

Anonymkode: ca1d1...3c8

Skrevet

Always er klamt, jeg begynner alltid å klø av dem. Libresse av den tynne typen med vinger er bra og foretrekkes av både meg og de to tenåringene mine.

Anonymkode: 86834...eb8

Skrevet

Her bruker mi på 12 always. Den grønne normal på dagtid og den blå som er for natt på natten.

Anonymkode: 1946d...d6b

Skrevet

Tøybind 

Anonymkode: 3bdb8...f24

Skrevet

Jeg ville kjøpt inn noen forskjellige og latt henne prøve seg frem til hva hun foretrekker. 

Anonymkode: 89c95...5a7

Skrevet

Kjøp inn litt forskjellig. Med og uten vinger, nattbind, truseinnlegg mm. Tamponger i to minste størrelsene. En menskopp i minste størrelse. 

Be henne prøve litt forskjellig og finne ut hva som fungerer for henne. Så kan du kjøpe inn mer av det det minker av, og så gir hun beskjed om det er andre ting hun vil prøve. 

På ungdomsskolen her vi bor bruker mange av jentene menskopp. Sikkert litt fordi venninnene gjør det, og fordi de er veldig miljøbevisste. Men også fordi det er behagelig å slippe å huske å ha med seg noe i lomma, som man føler må «smugles» fra sekken til lomma før man går på do, eller som plutselig stikker opp av baklomma på buksa, som kan være kjempeflaut når man er ung og usikker. 

Anonymkode: 5962b...2c6

Skrevet

Jeg slår et slag for tøybind, så unngår hun vond lukt, parfyme og andre kjemikalier som ikke bør være der nede, sopp som følge av plastinnpakket underliv, samt at det er økonomisk og miljømessig forsvarlig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjøp inn litt forskjellig. Med og uten vinger, nattbind, truseinnlegg mm. Tamponger i to minste størrelsene. En menskopp i minste størrelse. 

Be henne prøve litt forskjellig og finne ut hva som fungerer for henne. Så kan du kjøpe inn mer av det det minker av, og så gir hun beskjed om det er andre ting hun vil prøve. 

På ungdomsskolen her vi bor bruker mange av jentene menskopp. Sikkert litt fordi venninnene gjør det, og fordi de er veldig miljøbevisste. Men også fordi det er behagelig å slippe å huske å ha med seg noe i lomma, som man føler må «smugles» fra sekken til lomma før man går på do, eller som plutselig stikker opp av baklomma på buksa, som kan være kjempeflaut når man er ung og usikker. 

Anonymkode: 5962b...2c6

Hvordan får de inn og ut den? Antar de ikke har hatt masse sex og født? Jeg har ikke plass til å drive oppi der med hele hånda, det blir jo mye mer romstering enn en liten tampong. 

Anonymkode: 19fcc...b0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan får de inn og ut den? Antar de ikke har hatt masse sex og født? Jeg har ikke plass til å drive oppi der med hele hånda, det blir jo mye mer romstering enn en liten tampong. 

Anonymkode: 19fcc...b0c

Hæ, man romsterer da ikke inni med hele hånda....

En menskopp sitter lenger ute enn en tampong, og minste størrelsen er ikke så stor. Men min erfaring er at jentene må ha hatt mensen en stund før de vil prøve.

Denne videoen er veldig fin, men jentene har sett mange før de spør etter en cup.

https://www.youtube.com/watch?v=o9fPUfm-uYE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...