Gå til innhold

Til gynekolog med blødning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på minipiller. Har gått på det i 3 år uten mens/blødning. For 2 uker siden begynte jeg å blø litt. Etter det har jeg blødd, noen ganger friskt, andre ganger mørkt blod. Det kan gå noen timer/en natt uten før det begynner igjen, små mengder. Begynner å bli lei disse småblødningene, og er redd noe er galt. Har tatt en graviditetstest som var negativ. 

Kan man oppsøke gynekolog selv om man blør? Føler jo at det er litt ekkelt, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Vente lenger? Kutte ut minipille en stund for å se om det hjelper å "blø ferdig" en mensperiode? Har hørt at det går an å få infeksjon i livmor, men vet ikke hvordan det arter seg? Google jeg så får jeg opp livmorkreft. 

Hilsen Utrygg

Anonymkode: 370d9...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, 

Jeg syns du skal en tur til gynekolog selv om du blør... eller ei. Gynekologen er der for å hjelpe til uansett. Vært der mange ganger selv med uplanlagt mens selv. 
Nå for tiden bruker ikke jeg noe beskyttelse, planlegger å bli gravid. Men mitt problem er da blødninger jeg å... blør under eller etter samleie selv .. nesten hver gang 🙈 Fått behandling av gynekolog som hjalp lite:( noe tips ? 

Anonymkode: 90f64...c1a

Skrevet

Helt uproblematisk.

Du føler det er litt ekkelt, men for en gynekolog er det helt normalt. Ikke verre enn å gå til legen med et sår som blør, eller et øye som verker, det er bare puss fra den kroppen legen er der for å hjelpe.

Gynekologen får ikke tatt celleprøve når du blør, da blir den forurenset så de ikke får tydet den, men alle andre ting er helt uproblematisk for en gynekolog å gjøre/sjekke selv om du blør litt.

Anonymkode: f97b2...173

Skrevet

Etter min ene fødsel, satt morkaken fast i livmorveggen. Det måtte fjernes under narkose. Dette var midt på natten. Tidlig neste morgen ba vskthavende gynekolog meg komme på undersøkelsesrommet for kontroll. Jeg spurte om jeg kunne ta en dusj først, men nei, det var ikke aktuelt. Så jeg regner med det var en slagmark der nede. Gikk så bra. Var nok jeg som følte det u ehagelig. 

Når ditt problem er at du har sporadiske småblødninger, er det ventet at du kan ha dette også ved undersøkelse, så det tror jeg du ikke skal tenke på i det hele tatt. 

Anonymkode: f7ae3...746

Skrevet

Selvfølgelig kan du det. Det er jo det at du blør som er problemet, det er klart det er greit!

Skrevet

Ved unormal blødning skal man kontakte gynekolog. De er vant til blødninger så det skal du ikke tenke på. Det er viktigere å få det sjekket. 

Anonymkode: d8e17...885

Skrevet

Blødning under eller etter samleie hver gang!!?? Normalt ? Noe tips ? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke normalt, må sjekkes snarest mulig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke normalt, men behøver ikke være unormalt heller. Jeg fikk dette mange år etter jeg fødte siste barn. Dro til gynekolog og han fant problemet. Eller en liten bomullsdott utløste en ny blødning, så på sekunder skjønte han hvorfor det var slik. Blodårene mine der inne lå helt i overflaten på huden, så de sprakk med støt. Bare sånne bittesmå blodårer så ikke fare for noen flod der nede eller noe som var farlig, bare irriterende for meg. Han smørte på noe som luktet ekkelt om ikke det hjalp så kunne han brenne eller noe inni der om jeg ønsket det om det ikke hjalp. Det hjalp en veldig kort periode, men jeg vil ikke dille noe mer inni der så de småblødningene får jeg leve med. Jeg vet hva det er, det er ikke noe farlig, skulle det bli noen endringer så får jeg ta en sjekk men nå er det over ti år siden og ikke endret seg på noen måte. Nå er jeg singel så aner ikke om noe har endret seg, men skulle det samme så får jeg informere ny kjæreste når den tid skjer. Jeg bryr meg ikke om det lengre, men kan jo være litt ekkelt for de. 

Anonymkode: e537a...6f3

Skrevet

Jeg dro til gyn pga småblødninger og blødde selvsagt da jeg var der. Overhodet ingen problem!

Anonymkode: dd3fe...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...