Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #1 Skrevet 3. februar 2021 Hvordan få de vekk? Hvordan forhindre spredning? Sønnen min har masse på rumpe og lår, det dukker stadig opp nye mollusker. Anonymkode: 6f53e...e10
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #2 Skrevet 3. februar 2021 Har selv barn som var plaget med mollusker i barnehagealder, fikk aldri vite at det var noe å gjøre med det. Gikk over av seg selv etter ca 2 år men ikke noe artig når det herjer og sprer seg. Jobber i barnehage og en mor der forteller at hun behandler molluskene med noe etsende væske som kun må treffe på selve mollusken. Hindrer de å bli så betente men sprer seg uansett ser det ut til. Anonymkode: 85f0b...683
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #3 Skrevet 3. februar 2021 Vi prøvde den etsende vesken, men det var jo så forferdelig vondt for barnet så det sluttet vi fort med. Det sies at man ikke skal gjøre noe og at de da går bort av seg selv, men det tar jo ofte flere år. Da vårt barn hadde hatt det i 4-5 mnd ble vi så lei av de, de var betente og vonde og plaget han mye. Så da begynte vi å smøre dem med betennelsesdempende salve, tror den het Brulidine, og satt plaster på molluskene så snart de kom. Om det var behandlingen som virket eller om de hadde gått bort av seg selv vet vi jo ikke helt, men ifølge legen min var det en helt grei metode å behandle de på. Anonymkode: 6c708...7d4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Mine barn ble fort kvitt dem. De gikk på svømmekurs da og etter hvert klorbad var det som om de åpnet seg litt. Da kunne jeg fjerne den hvite gugga uten at den kom borti frisk hud. Brukte pinsett tror jeg. De hadde den i én og tre mnd. Anonymkode: 9a3a7...0b5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Jeg brukte også betennelsesdempende krem og plaster på de største og mest betente. Hadde de som sagt i over 2 år så ikke noe moro. Anonymkode: 85f0b...683
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Vi satte plaster på når de åpnet seg og da kom det ingen nye. Anonymkode: eebff...152
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Vi hadde kvisekrem på husker jeg, det skulle være betennelsesdempende og uttørkende, men vet ikke om det hadde noen effekt.. Noen sier tea-tree hjelper, de har vel kviseprodukter med tea-tree på Body Shop. Er vel et lignende virus som det som gir vorter på hendene, kan sitte ganske lenge før kroppen klarer å få det vekk, og det er ikke så mye en kan gjøre dessverre, blir bare masse kjerringråd. Anonymkode: ac54d...b16
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Det er bare å holde ut et par år til viruset blir borte. Ingenting å gjøre dessverre. Anonymkode: 970ae...c20
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Her forsvant det når vi klarte å få bort den mollusken som kom først. Helt sikkert tilfeldig men det var en mor som sa vi måtte prøve 😇🤷🏻♀️ Anonymkode: 815d1...eba
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 Forsvant da vi smurte med Aselli sårsalve. Det kan ha vært tilfeldig da hun hadde hatt molluskene lenge. Anonymkode: efe60...1b8
LME1001 Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 Marja Entrich medical lotion. Mine barn hadde mange og ble ikke kvitt det med moluskfjerner fra apoteket. Fikk bare flere og flere jo mer jeg smurte. Men det stoppet med nevnte krem.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Når betennelsen gir deg i den første og største mollusken (moder-molluksen) så trekker de andre seg tilbake også. jeg behandlet med tetre olje (kjøpt i Sverige, den er sterkere), og det hjalp, men det er som sagt den første og største mollusken som er viktig å behandle. Anonymkode: dcf57...ca5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 Som de andre her nevner, du må få has på modermollusken. Når den er borte forsvinner resten også. Anonymkode: 3e60c...39b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Skrevet 3. februar 2021 Smør på utroligsalve eller en antibakteriell salve. Plastre på godt og vil da sprekke og forsvinne. Anonymkode: 26e3c...809
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #15 Skrevet 4. februar 2021 Takk for mange fine råd og erfaringer🥰. Alltid godt å kunne spørre andre. Modermollusken ja, den blir vanskelig å finne. Sønnen min hadde vannkopper for 8mnd siden hvor han ble ekstremt hardt rammet. Godt over 1000 kopper. Dette ga han masse arr, noen arr er også klumpete. Så jeg så ikke molluskene med en gang, trodde det var arr. Det spredde det seg å jeg stusset over at jeg syntes det var flere. Tenkte om det kunne være eksem (han har atopisk eksem) men så fort hva det var. Nå 2mnd senere begynner det å bli ille. Så nå skal jeg kjøpe inn alt unntatt etsende kremer 🥰. hi Anonymkode: 6f53e...e10
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #16 Skrevet 4. februar 2021 Her er «modermollusken» borte, uten at det ser ut til å ha hatt noen som helst effekt. Hun har hatt mollusker et år nå. Anonymkode: a1843...588
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #17 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Her er «modermollusken» borte, uten at det ser ut til å ha hatt noen som helst effekt. Hun har hatt mollusker et år nå. Anonymkode: a1843...588 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Her er «modermollusken» borte, uten at det ser ut til å ha hatt noen som helst effekt. Hun har hatt mollusker et år nå. Anonymkode: a1843...588 Samme erfaring her. Datteren min hadde ikke så mange, de var konsentrert rundt bryst, øvre rygg og nakke, men ble ikke helt kvitt dem før det var gått nærmere to år, og det selv om den første hun fikk forsvant mye tidligere. Anonymkode: ac54d...b16
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #18 Skrevet 4. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Takk for mange fine råd og erfaringer🥰. Alltid godt å kunne spørre andre. Modermollusken ja, den blir vanskelig å finne. Sønnen min hadde vannkopper for 8mnd siden hvor han ble ekstremt hardt rammet. Godt over 1000 kopper. Dette ga han masse arr, noen arr er også klumpete. Så jeg så ikke molluskene med en gang, trodde det var arr. Det spredde det seg å jeg stusset over at jeg syntes det var flere. Tenkte om det kunne være eksem (han har atopisk eksem) men så fort hva det var. Nå 2mnd senere begynner det å bli ille. Så nå skal jeg kjøpe inn alt unntatt etsende kremer 🥰. hi Anonymkode: 6f53e...e10 Barn med atopisk eksem er mer utsatt for mollusker og vorter. Begge barna mine har hatt mollusker i mange år. Tror vi har prøvd så og si alle ovennevnte tips. Ikke noe som hjelper. Det er et virus som ikke er lett å bli kvitt hvis du først har fått det. Anonymkode: 20c28...c2e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #19 Skrevet 4. februar 2021 Vi tok ut den hvite greia i midten med steril nål. Da ble de borte. Smurte med emla først. Men vi er helsepersonell da. Anonymkode: 8bae1...ba7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #20 Skrevet 4. februar 2021 Mitt ene barn ble hardt angrepet av mollusker. Barnet har også mye atopisk eksem. Det var sikkert 3-400 stykker rundt kroppen som «smittet» av på armene når de kom borti. Legene la barnet inn på sykehus for å legge det i narkose og fjerne så mange som mulig kirurgisk. Det synes vi var fullstendig absurd å skulle lage sår på hele barnet. Desperat på jakt etter andre alternativer bad vi om litt tid, og dro vi til en naturmedisiner som behandlet barnet med kinesologi og homøpatisk immunstyrkende tabletter. Etter to ganger der var alle molluskene borte omentrent over natta. Veldig merkelig opplevelse, men heldigvis for barnet ble det bra❤️Barnet var ca 2/3 år på dette tidspunktet. Anonymkode: a00ff...ea7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2021 #21 Skrevet 4. februar 2021 Mollusker er selvsmittende. Jeg satt sportstape på de, så de ikke smittet videre. Det sprede seg ikke, men varte likevel i ca 2 år. Var på hals og armer Anonymkode: 582c3...699
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #22 Skrevet 5. februar 2021 Vi klemte dem ut som kviser og renset etterpå da datteren min hadde det. Da døde de en etter en etterhvert som vi klemte dem og på et par måneder var de helt vekk. Anonymkode: 1e26a...21e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #23 Skrevet 5. februar 2021 Brukte en sprøytespiss og plukket ut ‘steinen’, spritet og satte på plaster. Anonymkode: f4299...b4b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #24 Skrevet 5. februar 2021 Hvorfor ikke gjøre et kjapt googlesøk og få ordentlig info istedenfor masse kjerringråd? https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/mollusker Anonymkode: d2767...c74
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2021 #25 Skrevet 5. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ikke gjøre et kjapt googlesøk og få ordentlig info istedenfor masse kjerringråd? https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/mollusker Anonymkode: d2767...c74 Dette er jo akkurat de samme rådene som er gitt tidligere i tråden 😂 Anonymkode: 93976...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå