Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #1 Skrevet 2. februar 2021 Sønnen min går i 8 klasse og jeg er så imponert over endringen det har vært siden jeg gikk. Det jeg lurer på; når min sønn har prøver feks i spansk, KRLE, samfunnsfag så får de læringsmål til hver prøve. Det gjør det, hvertfall for min sønn, mye enklere å motivere seg til prøve. Er dette vanlig? Med læringsmål? De får liksom vite hva de skal lære seg Anonymkode: 31883...6df
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #2 Skrevet 2. februar 2021 Så fint at dere er fornøyde med skolen! Jeg har alltid læringsmål til mine prøver, i alle fall, og noen ganger får de også prøven på forhånd. Fokus er mindre på å reprodusere kunnskap og mer på å kunne anvende kunnskap enn før. Noen ting er det selvsagt lurt å pugge også, altså. Anonymkode: d71bb...ffb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2021 #3 Skrevet 2. februar 2021 Selvfølgelig får elevene vite hva de skal lære. Les om de nye læreplanene her: https://www.udir.no/laring-og-trivsel/lareplanverket/ Anonymkode: ef1ae...501
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #4 Skrevet 3. februar 2021 Ikke bare på prøver, men på hver eneste ukeplan får de oppgitt læringsmål i alle fag. Både på barne- og ungdomsskolen. Anonymkode: e02fb...6ac
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #5 Skrevet 3. februar 2021 Dette er ikke bare en selvfølge nå, men en rett elevene har. De skal alltid vite når de blir vurdert, hvordan og etter hva. I vgs bruker vi mindre læremål og går mer rett på kompetansemålene fra UDIR. Jeg bruker alltid god tid på å gjennomgå nye kompetansemål med elevene, og også hvilken grad av måloppnåelse som må til for hvilken karakter. Anonymkode: 7adfa...f6b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 Hi her. Det jeg mener, da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde feks prøve i naturfag fikk vi kun opplyst «lese fra s 25-50». Hadde ikke peiling på hva vi kunne bli spurt om... Anonymkode: 31883...6df
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hi her. Det jeg mener, da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde feks prøve i naturfag fikk vi kun opplyst «lese fra s 25-50». Hadde ikke peiling på hva vi kunne bli spurt om... Anonymkode: 31883...6df Det var bare å pugge på alt som sto...hvis dere skjønner Anonymkode: 31883...6df
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi her. Det jeg mener, da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde feks prøve i naturfag fikk vi kun opplyst «lese fra s 25-50». Hadde ikke peiling på hva vi kunne bli spurt om... Anonymkode: 31883...6df Nå er det lite sånt. Vi fokuserer mer på å anvende kunnskap enn å gjengi den. Anonymkode: 7adfa...f6b
Optatium Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi her. Det jeg mener, da jeg gikk på ungdomsskolen og hadde feks prøve i naturfag fikk vi kun opplyst «lese fra s 25-50». Hadde ikke peiling på hva vi kunne bli spurt om... Anonymkode: 31883...6df Det har faktisk, og heldigvis, skjedd ganske mye i skolen siden vi gikk der før i tiden☺️ Det er ganske vanlig med læringsmål eller i alle fall en henvisning til kompetansemål ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå