Gå til innhold

Tips til tykkere tights til jente 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nekter strømpebukse under bukse og med denne vinteren trenger vi tykkere bukser 😅

Noen tips?

Anonymkode: 537d3...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både HM og Lindex har noen som er laget i joggebuksestoff. Ellers foretrekker min femåring å ha tynne leggings med fleece eller ull-mellomlag under dressen heller enn strømpebukse under bukse som må brukes inne også. Kanskje din også vil like det bedre? Det er ofte varmt inne i barnehager og de sitter ikke mye stille.

Anonymkode: 050a6...a13

Skrevet

Men trenger hun strømpebukse under bukse da?

Det har aldri mine hatt heller, det blir for klumpete. Men å gå i bare strømpebukse eller vanlige tights og en tunika inne er helt greit, også tar de enten en fleecebukse eller strikkebukse utenpå om de bare skal ut i bilen, på besøk, på butikken e.l. og dress/boblebukse om de skal ut å leke.

Vi har tightst i litt tykkere stoff enn de sommertightstene fra HM ihvertfall.

Anonymkode: acba9...25c

Skrevet

Når barna mine var på den alderen gikk de i ullundertøy inne i barnehagen og hjemme. Og når de skulle ut så hadde en ulldress eller flecedress over. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 0d390...012

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Når barna mine var på den alderen gikk de i ullundertøy inne i barnehagen og hjemme. Og når de skulle ut så hadde en ulldress eller flecedress over. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 0d390...012

Joda, men ikke alle barn liker ull rett på huden. Da funker det fint med en god og myk tights under dressen, med mellomlag for de kaldeste dagene. Ikke blir de for varme inne heller.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Joda, men ikke alle barn liker ull rett på huden. Da funker det fint med en god og myk tights under dressen, med mellomlag for de kaldeste dagene. Ikke blir de for varme inne heller.

Cubus har ull hvor innerdelen er bomull også er det ull ytterst. Min sønn som klør av ull mot huden bruker det. De blir heller ikke for varm inne med ullundertøy da ull puster. Finnes også superundertøy hvis barnet ikke tåler ull. 

Anonymkode: a40d3...dac

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Cubus har ull hvor innerdelen er bomull også er det ull ytterst. Min sønn som klør av ull mot huden bruker det. De blir heller ikke for varm inne med ullundertøy da ull puster. Finnes også superundertøy hvis barnet ikke tåler ull. 

Anonymkode: a40d3...dac

Nå er ikke jeg Ts, men min unge takler ikke den typen ull heller. Det blir for varmt og klamt, rett og slett. Det har ikke vært noe problem å holde varmen uten ullundertøy heller, og her har det vært nedi minus 19 - 20. 

Skrevet

Tenkte da på tykkere tights enn type sommertights. 
Hun har ekstra mellomlag i barnehagen til å ta utenpå bukse/strømpebukse. 

Anonymkode: 537d3...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...