Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Jeg er alkoholiker. Alle vet det og jeg skal inn på langtidsbehandling i april. Nå var jeg på butikken for andre gang i dag og kjøpte øl. Jeg vet jo selv at jeg drikker for mye. Men er det greit av den ansatte å si "skal du ha mer, er dette til deg?" Enten jeg er alkoholiker eller ikke så er vel ikke dette greit, eller? Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Nei, det er ikke greit. Det er svært uprofesjonelt. Jeg ville tatt det opp med daglig leder. Anonymkode: 03340...518
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, det er ikke greit. Det er svært uprofesjonelt. Jeg ville tatt det opp med daglig leder. Anonymkode: 03340...518 Takk, det skal jeg gjøre. Jeg kjenner sjefen ettersom jeg jobbet der tidligere. Så skal ta en prat med han. Hi Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Butikkene har et regelverk som sier noe om at de ikke har lov til å selge alkohol hvis de tror det nlir misbrukt. Da kan utsalgsstedet få problemer. Det er mulig de bure nektet deg å kjøpe. Anonymkode: 2799a...95d
Leeloo76 Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Hvis jeg ikke husker helt feil så har de ikke lov til å selge til folk som er beruset, akkurat som bartendere, så det er mulig det var det vedkommende prøvde å sjekke?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Butikkene har et regelverk som sier noe om at de ikke har lov til å selge alkohol hvis de tror det nlir misbrukt. Da kan utsalgsstedet få problemer. Det er mulig de bure nektet deg å kjøpe. Anonymkode: 2799a...95d Hun lo, og spurte om jeg skulle ha mer og om dette var til meg. Jeg var langt ifra full eller noe. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Dette er jo nok et eksempel på feil fokus. Du bør være glad til om noen prøver å begrense deg. Anonymkode: c1dfc...5dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Leeloo76 skrev (Akkurat nå): Hvis jeg ikke husker helt feil så har de ikke lov til å selge til folk som er beruset, akkurat som bartendere, så det er mulig det var det vedkommende prøvde å sjekke? Dette vet jeg. Men jeg var ikke veldig beruset. Jeg hadde drukket 4 øl. Så det var ikke det. Men siden hun så meg der tidligere så lo hun og spurte om dette var til meg og om jeg skulle mer. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette vet jeg. Men jeg var ikke veldig beruset. Jeg hadde drukket 4 øl. Så det var ikke det. Men siden hun så meg der tidligere så lo hun og spurte om dette var til meg og om jeg skulle mer. Anonymkode: 114c1...2d2 Man begynner å bli påvirket etter 4 øl. Så mest sannsynlig så hun det. Anonymkode: 54509...015
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo nok et eksempel på feil fokus. Du bør være glad til om noen prøver å begrense deg. Anonymkode: c1dfc...5dc Men det er ikke poenget. En fremmed dame skal ikke begrense meg så lenge jeg ikke er overstadig beruset. Ruspsykologen min sa på fredag at det å slutte med alkohol nå vil ikke virke. Er derfor jeg har fått plass på langtidsbehandling i april. Men jeg synes ikke det er greit at andre folk som jobber i butikk skal kommentere på det, med mindre de mener jeg er for full til å kjøpe. Jeg har aldri gått full på butikken. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Man begynner å bli påvirket etter 4 øl. Så mest sannsynlig så hun det. Anonymkode: 54509...015 Når man har vært alkoholiker i 5år så merker man ikke stort etter 4øl altså. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dette vet jeg. Men jeg var ikke veldig beruset. Jeg hadde drukket 4 øl. Så det var ikke det. Men siden hun så meg der tidligere så lo hun og spurte om dette var til meg og om jeg skulle mer. Anonymkode: 114c1...2d2 FIRE ØL! Du er selvsagt beruset nok til å ikke skulle få handle. Anonymkode: c1dfc...5dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 Jeg er alkoholiker. Jeg vet det, jeg har innrømt det. Jeg skal inn i behandling. Denne butikkansatte spurte ingenting om jeg var overstadig. Hun så på meg, lo og spurte om jeg skulle ha mer. Jeg svarte at ja, det var til meg og jeg skulle ha mer. Da lo hun litt til og solgte til meg. Det hadde ingenting med at jeg var for full eller noen ting. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men det er ikke poenget. En fremmed dame skal ikke begrense meg så lenge jeg ikke er overstadig beruset. Ruspsykologen min sa på fredag at det å slutte med alkohol nå vil ikke virke. Er derfor jeg har fått plass på langtidsbehandling i april. Men jeg synes ikke det er greit at andre folk som jobber i butikk skal kommentere på det, med mindre de mener jeg er for full til å kjøpe. Jeg har aldri gått full på butikken. Anonymkode: 114c1...2d2 Det vil ikke virke? Selvsagt vil det virke. Men du vil heller ta enhver unnskyldning og flytte skylda over på alle andre. Selvsagt vil det "virke" å slutte å drikke. Anonymkode: c1dfc...5dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): FIRE ØL! Du er selvsagt beruset nok til å ikke skulle få handle. Anonymkode: c1dfc...5dc Igjen, 4øl gjør ingenting for meg. Jeg har drukket hver dag i 5år. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Igjen, 4øl gjør ingenting for meg. Jeg har drukket hver dag i 5år. Anonymkode: 114c1...2d2 Det gjør MYE for hvordan du framstår. Verden har både øyne og ører og luktesans. Anonymkode: c1dfc...5dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #17 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det vil ikke virke? Selvsagt vil det virke. Men du vil heller ta enhver unnskyldning og flytte skylda over på alle andre. Selvsagt vil det "virke" å slutte å drikke. Anonymkode: c1dfc...5dc Du skjønner ikke. Jeg klarer ikke på egenhånd, jeg har prøvd. Så da sa ruspsykologen min at det ikke var noe poeng lenger. Jeg venter til jeg innlegges på rehabilitering. Jeg klarer ikke selv. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #18 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det gjør MYE for hvordan du framstår. Verden har både øyne og ører og luktesans. Anonymkode: c1dfc...5dc Du forstår ingenting. Det er tydelig at alkoholisme har du null peiling på. Så du trenger ikke svare lenger. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #19 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dette. Hvordan skal TS klare å slutte når hun klikker på folk som prøver å begrense henne? Anonymkode: 54509...015 Hun prøvde jo ikke å begrense henne, hun prøvde å latterliggjøre henne. Og hi slutter ikke å drikke eller drikker mindre bare fordi ei snipe i kassa kommer med dumme kommentarer Anonymkode: 80e77...5de
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #20 Skrevet 1. februar 2021 Jeg vet jeg drikker, jeg vet det lukter øl av meg når jeg drikker og jeg vet at det ikke er normalt. Men sånn er livet mitt nå. Denne ansatte visste ikke om jeg var full eller ikke, noe jeg ikke var. Men hun lo av meg og spurte disse spørsmålene. Hadde det vært greit om en overvektig person kjøpte Potetgull og sjokolade og fikk samme kommentarer? Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #21 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hun prøvde jo ikke å begrense henne, hun prøvde å latterliggjøre henne. Og hi slutter ikke å drikke eller drikker mindre bare fordi ei snipe i kassa kommer med dumme kommentarer Anonymkode: 80e77...5de Takk for at du forstår, det var akkurat det jeg følte. Anonymkode: 114c1...2d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #22 Skrevet 1. februar 2021 Spiller ingen rolle om det er øl eller hva det er. Hva om noen sier «jasså, mensen igjen??» når man kjøper tamponger? Eller «sengekos igjen?» om man kjøper tamponger?? Hadde en feit person kjøpt masse brus, potetgull og sjokolade så hadde det faktisk ikke vært greit å kommentert det!!! HI, si fra til sjefen!! Anonymkode: 7eba8...0ab
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #23 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Spiller ingen rolle om det er øl eller hva det er. Hva om noen sier «jasså, mensen igjen??» når man kjøper tamponger? Eller «sengekos igjen?» om man kjøper tamponger?? Hadde en feit person kjøpt masse brus, potetgull og sjokolade så hadde det faktisk ikke vært greit å kommentert det!!! HI, si fra til sjefen!! Anonymkode: 7eba8...0ab Takk, jeg kommer til å si ifra. Det er faktisk veldig vondt å være alkoholiker og om jeg skal få sånne kommentarer i tillegg så gjør det faktisk ting verre. Anonymkode: 114c1...2d2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2021 #24 Skrevet 1. februar 2021 Kan det være at damen i kassa slett ikke opplevde deg beruset og rett og slett bare kom med en dum kommentar? Som kunne vært lik om du kom å kjøpte sjokolade for andre gang den dagen? Det kunne vært hva som helst du handlet. Jeg vet ikke jeg altså men det KAN hende hun bare var ubetenksom. Ønsker deg lykke til i behandlingen ♥️
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #25 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Når man har vært alkoholiker i 5år så merker man ikke stort etter 4øl altså. Anonymkode: 114c1...2d2 Nei, men det merker andre rundt deg. Anonymkode: 54509...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå