Gå til innhold

Hjemmekontor og er redd for å bli overflødig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter anbefalinger fått meg hjemmekontor. Det har min nærmeste leder og en annen kollega også. Vi er fire kollegaer som jobber med det samme, og det er kun en som er på kontoret. Jeg vet ikke hvorfor den siste ikke har denne ordningen, men hun har fått beskjed om at det er ønskelig at hun fysisk er igjen på kontoret.

Til å begynne med tenkte jeg det var kjempeflott å sitte hjemme og jobbe, men nå er jeg ikke så sikker lengre. Hun som er på kontoret har jo hele oversikten. Hun får med seg det som skjer både fagmessig og det sosiale med de andre på kontoret. Vi har hatt det sånn over veldig lang tid nå, og jeg kjenner jeg er litt ensom når jeg hele tiden er hjemme. Men jeg vet ikke om det er så lurt å plutselig dukke opp på kontoret når jeg først er hjemme grunnet helsemessige årsaker. Tror sjefen synes det er det samme, men føler kanskje det blir litt dumt. 

Det jeg har begynt å tenkt på, er hvorfor akkurat min kollega ble bedt om å være på kontoret. Hvorfor ikke meg? Sjefen min visste ikke om mine helsemessige årsaker før han tok denne avgjørelsen, så jeg har begynt å stusse litt. Det er også snakk om permitteringer nå, og da frykter jeg at jeg ryker før hun som er på kontoret. 

Tenker dere at jeg kan ha rett i mine spekulasjoner, eller er det bare feil av meg?

Anonymkode: dc95b...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: dc95b...3bc

Skrevet

Det er totalt meningsløst for oss å spekulere. Kanskje det er noe i det, kanskje ikke. 

Anonymkode: ce258...7a8

Skrevet

Da vi skulle ha hjemmekontor var det flere av mine kollegaer som kjempet for å få hjemmekontor. Det var drama, og argumentering av en annen verden. Jeg forholdt meg helt rolig. Jeg måtte til slutt bli på kontoret permanent. Over sommeren begynte de hjemme å mase om rullering på kontoret. Dette syntes sjefen var en dårlig idé da det fungerte fint slik det var. Nå er det litt rullering med de som er hjemme. Samtlige har vært på meg som har tatt all drittjobb på kontoret og fått det til å bli at det var JEG som ikke ville på hjemmekontor. Nå er sjefen rimelig lei dette dramaet og jeg vet hvem som ryker først når det kommer nedbemanning. Jeg vet ikke hvordan dette forgikk hos dere men hos oss var det veldig tydelig hvem som sto på og ikke. Jeg fikk også høyere lønn på sommeren, rett og slett fordi jeg aldri klagde og tok unna ALT av drittjobber. 
Kanskje det er urettferdig? Jeg tenker det er mange ledere som har sett hvem de har bruk for og ikke i denne pandemien. 

Anonymkode: 1d309...38b

Skrevet

Jeg vil si at det mest naturlige er å beholde kontordamen som er på kontoret, dersom det blir permitteringer. Det kommer sikkert litt an på ansiennitet også, men om dere står likt der så tror jeg kanskje du ryker først ja.

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden):

Jeg vil si at det mest naturlige er å beholde kontordamen som er på kontoret, dersom det blir permitteringer. Det kommer sikkert litt an på ansiennitet også, men om dere står likt der så tror jeg kanskje du ryker først ja.

Dette.

Anonymkode: 1345b...485

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...