Gå til innhold

Søke jobb -"anonym" - Er dette negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er under ett år inn i en ny, midlertidig jobb. Det er muligheter for forlengelse og kanskje fast jobb her etter hvert, men ikke garantert.

Har lenge vaklet angående karrierevei, og nå er TO faste stillinger innen den andre mulige karriereveien min ledig et annet sted.

Jeg vil helst ikke at noen på min  nåværende arbeidsplass skal få vite at jeg allerede nå sonderer andre muligheter og søker meg bort, for det kan redusere mulighetene mine her  videre hvis jeg ikke få noen av de andre jobbene, og likevel vil bli værende her.

Tror dere det oppfattes negativ for de som ansetter at den eneste grunnen til at jeg vil være unntatt offentligheten er at jeg ikke vil la sjef og kolleger vite det? Jeg vet at det sikkert ikke er mulig med såpass tynn begrunnelse, men vil det i tillegg virke negativ for inntrykket av meg?

Anonymkode: be1d3...b81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre dette er en stor, offentlig lederstilling hvor sjansen for avisskriverier er høy, tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig. Din arbeidsgiver kan uansett ikke ringe  rundt å be om søkerlisten til utlyste stillinger bare for å sjekke om noen av de ansatte søker jobben. Med mindre det har «offentlighetens interesse» gir man ikke ut søkerlisten til hvem som helst uansett. 

og du har rett. Din begrunnelse holder ikke ift å få ditt navn unntatt offentligheten 

Anonymkode: 993f6...782

Skrevet

Hvis ingen ting er sikkert i din nåværende jobb kan du nok anta at sjefen din har forståelse for at du har følerne ute. Dessuten ringer de neppe rundt til bedrifter med ledige stillinger for å høre om akkurat du har søkt jobb. Ro ned paranoiaen og søk jobb, du :)

Anonymkode: bab74...718

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg er under ett år inn i en ny, midlertidig jobb. Det er muligheter for forlengelse og kanskje fast jobb her etter hvert, men ikke garantert.

Har lenge vaklet angående karrierevei, og nå er TO faste stillinger innen den andre mulige karriereveien min ledig et annet sted.

Jeg vil helst ikke at noen på min  nåværende arbeidsplass skal få vite at jeg allerede nå sonderer andre muligheter og søker meg bort, for det kan redusere mulighetene mine her  videre hvis jeg ikke få noen av de andre jobbene, og likevel vil bli værende her.

Tror dere det oppfattes negativ for de som ansetter at den eneste grunnen til at jeg vil være unntatt offentligheten er at jeg ikke vil la sjef og kolleger vite det? Jeg vet at det sikkert ikke er mulig med såpass tynn begrunnelse, men vil det i tillegg virke negativ for inntrykket av meg?

Du vil uansett ikke kunne unntas offentlighet med den begrunnelse. 

Anonymkode: 9676f...b3c

Skrevet

OK, takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...