Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #1 Skrevet 1. februar 2021 Leieboeren vår flytter ut 28. Februar, og vi ønsker å få leid ut raskest mulig. Dette er første gang vi har hatt leietager. Hvordan pleier dere å gjøre det med visninger? Leieboeren vår jobber mest kveld og virker ikke så interessert i at vi skal ha visninger. Vi bor i et område der det fort kan være 20stk som ønsker visning, men det er jo ikke mulig med fellesvisning pga smittesituasjonen vi er i. Anonymkode: 4c3ea...0ce
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Dere må vel se på hva som står i leiekontrakten. Jeg leier ikke ut, men har vært leieboer. Fra jeg sa opp hadde utleier rett til å holde visninger i oppsigelsesperioden, og å ta bilder til annonse. Det måtte gis beskjed i god tid om når. Tror ikke leieboeren din kan nekte visning. Men jeg hadde ikke vært glad for fellesvisning. Syns det bør være en og en person inne. Da har man mer kontroll på smittevern. Som uteier hadde jeg villet vasket over alle berøringspunkt mellom hver person. Anonymkode: 02425...a43
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Vi har skrevet det i kontrakten at leietaker må stille leiligheten disponibel til vitsing. Det er også skrevet i loven, synes jeg å huske. Vi har kontrakt vis huseierens landsforbund, og mener det er referert til paragrafer under de ulike punktene. Anonymkode: 43b2c...d17
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Hvorfor spør du da? Anonymkode: 287ae...d78
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Skrevet 1. februar 2021 Da lurer jeg på hva spørsmålet egentlig er? Lurer du på hvordan du skal gjennomføre visninger? Anonymkode: 02425...a43
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor spør du da? Anonymkode: 287ae...d78 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Da lurer jeg på hva spørsmålet egentlig er? Lurer du på hvordan du skal gjennomføre visninger? Anonymkode: 02425...a43 husk å lese anonymkoder, damer... Anonymkode: 8bc9c...434
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Skrevet 1. februar 2021 Vi har et punkt i kontrakten hvor det står at vi har rett til å ha visninger etter oppsigelse av leiekontrakt. De fleste har da valgt å rydde og forlate leiligheten, men vi hadde en gang en leieboer som ikke ryddet og insisterte på å sitte der, med mor og unger, når vi hadde visninger. Det ble ekstremt kleint og vi fikk ikke leid ut før etter de var flyttet og vi hadde skrubbet leiligheten. Anonymkode: b0be3...e51
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #8 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): husk å lese anonymkoder, damer... Anonymkode: 8bc9c...434 Hehe... Notert😉😅👍 Anonymkode: 02425...a43
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 Jeg lurte på "prosessen" var for dere med litt mer erfaring. Og muligens om man har rettigheter til å gjennomføre visning mot leietakers vilje. Har også spurt om å få ta noen bilder for annonse, eller om han evt kan ta å sende til meg. Det svarer han ikke på. Anonymkode: 4c3ea...0ce
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vi har et punkt i kontrakten hvor det står at vi har rett til å ha visninger etter oppsigelse av leiekontrakt. De fleste har da valgt å rydde og forlate leiligheten, men vi hadde en gang en leieboer som ikke ryddet og insisterte på å sitte der, med mor og unger, når vi hadde visninger. Det ble ekstremt kleint og vi fikk ikke leid ut før etter de var flyttet og vi hadde skrubbet leiligheten. Anonymkode: b0be3...e51 De hadde jo lov til å være boende i oppsigelseperioden, så lenge de betaler. Anonymkode: a784e...45a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Leieboeren vår flytter ut 28. Februar, og vi ønsker å få leid ut raskest mulig. Dette er første gang vi har hatt leietager. Hvordan pleier dere å gjøre det med visninger? Leieboeren vår jobber mest kveld og virker ikke så interessert i at vi skal ha visninger. Vi bor i et område der det fort kan være 20stk som ønsker visning, men det er jo ikke mulig med fellesvisning pga smittesituasjonen vi er i. Anonymkode: 4c3ea...0ce Hadde silt ut de som var aktuelle og deretter avtalt kjapp visning en og en. Dersom det står i kontrakten at dere kan ha visning en eller to ettermiddager, så kan dere det. Hvis ikke må dere nok vente til etter han har flyttet. Anonymkode: da62a...a7e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg lurte på "prosessen" var for dere med litt mer erfaring. Og muligens om man har rettigheter til å gjennomføre visning mot leietakers vilje. Har også spurt om å få ta noen bilder for annonse, eller om han evt kan ta å sende til meg. Det svarer han ikke på. Anonymkode: 4c3ea...0ce Dette står eventuelt i kontrakten. Detsom det ikke står, så har dere ingen rettigheter. Veldig rart at dere ikke har bilder fra før. Han skal ikke måtte ta bilder med sine ting inne i leiligheten. Anonymkode: da62a...a7e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): De hadde jo lov til å være boende i oppsigelseperioden, så lenge de betaler. Anonymkode: a784e...45a Ja, selvfølgelig, men det er jo litt spesielt å ikke ville rydde eller forlate leiligheten når vi skulle ha visning. I det minste gå ut. Var jo bare snakk om en liten stund et par ganger. Men vi jaget dem jo ikke heller, bare pustet veldig lettet ut da de flyttet. Faktisk feiret vi med champagne. Det var tidenes verste leieboer! Anonymkode: b0be3...e51
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 Jeg har leid i mange år. Flere steder. Vi som leietakere må stille boligen til disposisjon for visning. Enten vi liker det eller ikke. Så du kan fint sette opp visninger mens leietaker fortsatt bor der. Anonymkode: afff6...659
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #15 Skrevet 16. mai 2021 Gammel tråd, men prøver... vi skal nå leie ut og lurer på hva slags leiekontrakt du har/bruker? Tittet litt på den jeg la ved her og andre men har ikke landet på noe enda. Tips? Anonymkode: 4bd46...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå