Gå til innhold

Mensen og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et dumt spm, men er det farlig på noe vis å trene med rockering(tung med vekter) når man har mensen?🙈

Trener dere som normalt når dere har det?

Anonymkode: cb0e7...505

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Korte svaret ja, du kan trene som før 🙂

Men én ting, som få tenker over, kan være lurt å ha med seg. Syklus avhengig så vil man ha økning av bl.a østrogen. Dette kan gjøre ligamentene "slakkere", litt alla bekkenløsning og smerter som gravid men i mindre skala. Så det kan være lurt å være litt mer bevisst oppvarming og uttøyning om man trener hardt. Det har sannsynlig lite å si for normal trening, men jeg vet at feks håndballtrenere på høyere nivå tar hensyn til det da de har mye brå bevegelser og slag (ankler og knær utsatt) 

Anonymkode: a7fb0...0de

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Korte svaret ja, du kan trene som før 🙂

Men én ting, som få tenker over, kan være lurt å ha med seg. Syklus avhengig så vil man ha økning av bl.a østrogen. Dette kan gjøre ligamentene "slakkere", litt alla bekkenløsning og smerter som gravid men i mindre skala. Så det kan være lurt å være litt mer bevisst oppvarming og uttøyning om man trener hardt. Det har sannsynlig lite å si for normal trening, men jeg vet at feks håndballtrenere på høyere nivå tar hensyn til det da de har mye brå bevegelser og slag (ankler og knær utsatt) 

Anonymkode: a7fb0...0de

Det har jeg ikke tenkt på, takk for info☺️👍🏻

Anonymkode: cb0e7...505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...