Gå til innhold

for å bli gravid ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva og når skal det til for å få større sjanse for å bli gravid ? Ønsker oss første barnet...andre som har gode tips og råd ?? Takk. 

Anonymkode: be4ca...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex rundt eggløsning. Ingenting annet enn det som funker.

Og så skal man selvfølgelig være voksne mennesker, med stabil økonomi, et stabilt forhold og en bolig for å maksimere kvaliteten av foreldreskapet 

Anonymkode: e00d4...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på hvor ofte sex ,? Hvor mange ganger i uka ? Osv .. hvilke vitaminer / medisin / mat frukt og grønt man bør spise for å øke sjansen osv ..? 

Anonymkode: be4ca...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde sex annenhver dag, jeg kuttet ut kaffe og alkohol, tok Folat og drakk grapefrukt juice. Ble gravid på andre forsøk. Om noe av det jeg gjorde hadde noe å si vet jeg ikke 😅 men er jo anbefalt å starte med Folat allerede mens man prøver. Og ved å ha sex annenhver dag er man sikker på å ikke gå glipp av eggløsning. Jeg oppdaget etter jeg ble gravid at jeg må ha hatt eggløsning den måneden mye tidligere enn jeg trodde. 

Anonymkode: 11ed7...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex annenhver dag fra 5 dager før EL til to dager etter. Begynn med gravidvitaminer nå. 

Spis normalt sunt med rikelig frukt og grønt. Kutt usunne snacks, gå ned i vekt hvis du er overvektig, gå opp i vekt hvis du er undervektig, drikk kun moderate mengder alkohol, slutt å røyke. Vær fysisk aktiv flere dager i uka. 

Hvis du er under 35 år er det normalt at det tar opptil ett år å bli gravid, og opptil 6 mnd dersom du er over 35.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo 167 og veier ca 65 +\- .. normalt det vel ?? Bør jeg gå ned i vekt ? Bør mannen gjøre noe spesielt ellers ?? med spising og trening ? Eneste er han ikke kan slutte  å røyke 😌 han røyker mye mindre bare 💁🏻😌 

Anonymkode: be4ca...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er jo 167 og veier ca 65 +\- .. normalt det vel ?? Bør jeg gå ned i vekt ? Bør mannen gjøre noe spesielt ellers ?? med spising og trening ? Eneste er han ikke kan slutte  å røyke 😌 han røyker mye mindre bare 💁🏻😌 

Anonymkode: be4ca...e3d

Røyk er ikke bra for sædceller. Men mest er det ikke bra for spedbarn. Det sitter både i klær, men også i ånden. Det er god grun til at det feks frarådes samsoving mtp krybbedød hvis en eller begge foreldre røyker. 

Når det er sagt. Med første brukte vi 4mnd,med andre et forsøk. Når det traff var det fordi vi hadde sex på El. Med første tok det et par mnd før jeg forsto at jeg ikke hadde El rundt dag 14. men faktisk dag 8. Tok El test hver dag i en mnd for å finne det ut. Med andremann startet jeg da på El test når jeg hadde mens og forsto lett når El faktisk var. Tok så klart vitaminer på forhånd, men ikke andre kjærringråd utover å sørge for orgasme selv ved sex (hjelper sædcellene, og en bonus er at det føles godt 😉

Anonymkode: a2715...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er jo 167 og veier ca 65 +\- .. normalt det vel ?? Bør jeg gå ned i vekt ? Bør mannen gjøre noe spesielt ellers ?? med spising og trening ? Eneste er han ikke kan slutte  å røyke 😌 han røyker mye mindre bare 💁🏻😌 

Anonymkode: be4ca...e3d

Er vel normal BMI det?

Røyking er ikke bra for helsen til mannen, og påvirker dermed sædcellene. Ellers gjelder det samme for han som for deg: Lev noenlunde sunt.

Røyking øker risikoen for krybbedød som nevnt over, så han bør virkelig kutte det ut, Både for seg selv og deg og babyen.

Samsoving er forøvrig en stor risikofaktor for krybbedød, så røyking eller ikke røyking, bestem nå med en gang at babyen skal sove i sin egen seng hver natt, hele natta. 

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...