Gå til innhold

Hjemmekontor og parforhold 👎

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og mannen har hatt hjemmekontor en god stund nå, og jeg begynner å bli lei. Å se han hver dag, mange ganger gjennom hele døgnet... Aaah 

Jeg elsker han, og vi har det bra sammen... Men jeg er overrasket over hvor nødvendig jeg finner avbrekk. 

Denne uka har i tillegg et av barna vært syk og vi har vekslet med å passe på han. 

Er det flere som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: f206c...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Både jeg og mannen har hatt hjemmekontor en god stund nå, og jeg begynner å bli lei. Å se han hver dag, mange ganger gjennom hele døgnet... Aaah 

Jeg elsker han, og vi har det bra sammen... Men jeg er overrasket over hvor nødvendig jeg finner avbrekk. 

Denne uka har i tillegg et av barna vært syk og vi har vekslet med å passe på han. 

Nei egentlig ikke. Vi har begge sittet på hjemmekontor i snart et år og jeg er overrasket over hvor fint det går. Jeg hadde trodd det ville bli utfordrende 

Skrevet

Vi er heldige og har et stort hus, så vi har kontor i hver vår ende av huset, og så møtes vi i «kantina» for lunsj. Synes det er koselig. Men jeg savner å se andre folk. Jeg er alt for sosialt anlagt for dette. 

Anonymkode: 78242...0df

Skrevet

Vi bor på 80 kvm og har tre barn. Vi deler hjemmekontor. Aldri hatt det så bra som nå. Elsker (!!) hjemmekontor.

Anonymkode: 86bcd...b66

Skrevet

Her går det overraskende greit. Vi jobber på hvert vårt kontor men har lunch og kaffepause sammen igjennom dagen. 

Koser meg hjemme dammen med mannen, men er utrolig lei av å ikke kunne treffe andre kolleger og venner i normale «omstendigheter». Å møtes på teams er ikke det samme!

Anonymkode: f4fab...637

Skrevet

Jeg hadde gått på veggen om jeg måtte være sammen med mannen nesten 24 timer i døgnet hver dag. Skjønner deg godt, HI! Pass på å gå ut og få litt luft innimellom! 

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen! Vi må sitte tett, og han har veldig mye møter, mens jeg har en god del. Dermed må vi sitte med støykansellering hele dagen. Det irriterer meg også at han lager seg lunsj, og setter oppvasken igjen på «mitt kontor». Vi har i tillegg hatt mye syke barn og en del hjemmeskole, og på de dagene han har ansvar for barna «skal han bare» hele tiden, for hjemmekontoret står jo der. 

Anonymkode: 5e594...0d8

Skrevet

Ja! Jeg kjenner meg igjen. 

Vi bor i ett rekkehus og hjemmekontoret blir da på kjøkkenbordet. Altså, 2 PC-er og 2 skjermer med kabler overalt. Mest irriterende er at han er på telefonen sikkert halve tiden av arbeidsdagen. Jeg blir gal av å sitte rett ved, han prater så jævlig høyt. 🤯 Når jeg skal prate med kundene mine hører jeg jo ingenting. Selv ikke med hvert vårt headset. Ikke kan jeg gå ett annet sted i huset når mye av det vi snakker om er på skjermen. 

Så fort det er mulig kommer vi til å flytte i en enebolig igjen med mulighet til hvert vårt kontor, for å si det sånn! Jeg skal ha min egen plass med mulighet til å lukke døren. 

Utenom det er vi et velfungerende par 😅

Anonymkode: 742ac...0f8

Skrevet

Vi deler kontor, men lager oss timeplan. Snakker lite sammen før felles lunch. Prøver å avtale møter utenom hverandre, for å ha de samtidig kan være litt slitsomt. 

Prøver å gi hverandre en time hver kveld for å trene alene. 

Er tydelige på å ta hensyn. Feks ikke rote på den andres side av pulten 😉 Flinke på å rydde i huset når en av oss tar et avbrekk osv. 

Gull å ha it hjelp en armlengdes avstand unna. Og passe sosialt nå som vi hilser på hverandres ledergruppe ettersom begge har "god morgen" Skype med avdelingene kl 09 😏 

Anonymkode: b5724...380

Skrevet

Vi har hvert vårt kontor og jeg har en del arbeid utenfor husert også. Sånn sett er det veldig greit. Jeg har hatt hjemmekontor i mange år og er vant med det. Likevell har det tatt tid å venne seg til å ikke ha huset for seg selv på dagtid. Vanligvis drar mannen før 8 og kommer hjem ca 18.

Det siste halvåret har vi kommet inn i en god rutine. Jeg føler vi har blitt et enda bedre team det siste året.

Anonymkode: 844b8...729

Skrevet

Ikke noe problem med å se at det er utfordrende og særlig hvis man blir sittende tett på hverandre. 

Du som skrev at dere satt på kjøkkenbordet i rekkehuset. Jeg ville prøvd å få plass til et lite arbeidsbord på soverommet. Kanskje det går hvis dere dytter senga inn i et hjørne. 

Vi har heldigvis mulighet til hvert vårt rom og kan lukke døren, vi har begge mye møter og krevende jobber, på samme rom hadde nok vært utfordrende. 

Men jeg savner veldig sosial kontakt med andre!

Anonymkode: cdc8b...030

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Absolutt ikke. Her er det stikk motsatt. Vi har aldri hatt det bedre. Vi har heller ikke hatt så mye sex som vi har nå... Vi har sex i hvert fall to ganger hver dag, dusjer sammen, og koser oss med skikkelig frokost. 

Anonymkode: 5cfc6...2d7

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva man har spart av reisetid i forhold til at man får mer tid i hverdagen. Og type jobb. Og om man for eksempel står i fare for permittering. Alt dette påvirker jo hvordan man har det og igjen parforholdet. 

Anonymkode: cdc8b...030

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (11 timer siden):

Nei egentlig ikke. Vi har begge sittet på hjemmekontor i snart et år og jeg er overrasket over hvor fint det går. Jeg hadde trodd det ville bli utfordrende 

Det ville sjokkert meg ENORMT om noe som helst ikke hadde gått på skinner hos deg. 

Anonymkode: b44e3...c0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det ville sjokkert meg ENORMT om noe som helst ikke hadde gått på skinner hos deg. 

Anonymkode: b44e3...c0c

Nå ja... Jeg tror i grunn absolutt alle har ting de synes er vanskelig eller utfordrende. Det har jeg også. Jeg bare velger å ikke fokusere på  eller dele så mye av det. 

Skrevet

Det går greit, men jeg er veldig glad for de dagene jeg er på arbeidsplassen innimellom. Vi har heldigvis kontor i hvert vårt rom og lukker døra mellom oss om en av oss har møte eller samtale. Så møtes vi til lunsj. Vi er flinke til å gi hverandre egentid innimellom så vi ikke sitter oppå hverandre hele døgnet, og det er bra for oss som par. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...