Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Jeg skal ha et inngrep neste uke hvor jeg skal i narkose. Dagkirurgi, så drar hjem et par timer etter operasjonen. Jeg er alene, og har barna annenhver uke, og mere uke er de hos faren. Men i papirene fra sykehuset står det at jeg må ha noen hos meg til dagen etter. Hva har andre gjort som er alene? Har en venninne som skal hente meg, men synes ikke jeg kan be noen om å sove hos meg. Alle har egen familie og jobb. Og i denne pandemien så frister det vel enda mindre for oss alle. Anonymkode: 897af...275
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har aldri hatt noen hos meg etter narkose. Spørs kanskje litt på inngrepet også? Anonymkode: 74cd1...391
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri hatt noen hos meg etter narkose. Spørs kanskje litt på inngrepet også? Anonymkode: 74cd1...391 Ja. Det er et lite inngrep, og skal ikke ta lange tida. Tror heller ikke det blir noe problem å bevege deg i etterkant. Anonymkode: 897af...275
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Jeg tok et lite inngrep uten narkose, men som man likevel skal ha noen hos seg over natten pga. fare for komplikasjoner i etterkant. Sa fra på forhånd at jeg ikke hadde noen og ingen å spørre, og fikk da beskjed om at jeg trolig ville få ligge over natten på sykehuset. Det fikk jeg ikke likevel. Fikk komplikasjoner, men da jeg ringte sykehuset om dette trodde de bare jeg var redd, og ville ikke ta meg inn igjen. Det gikk heldigvis bra, men guffen opplevelse. Så da jeg måtte gjøre det samme igjen senere ga jeg klar beskjed om at det ikke var aktuelt å dra hjem igjen. Fikk da overnatte på pasienthotellet - og den gangen gikk det helt uten komplikasjoner (må jo bare le av det). Må kanskje ta samme inngrep igjen, men her jeg bor nå er forholdene og avstandene mye mindre, så her ville jeg følt meg trygg på å dra hjem, da jeg vet at her ville jeg fått hjelp om jeg ringte inn om noe i etterkant. Så avstand fra sykehus kan også spille inn på om man drar hjem eller ikke. Ring avdelingen du skal til for å snakke med dem, for de skal vurdere om det er forsvarlig at du er helt alene over natten eller ikke. Lykke til med inngrepet Anonymkode: 651f4...499
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja. Det er et lite inngrep, og skal ikke ta lange tida. Tror heller ikke det blir noe problem å bevege deg i etterkant. Anonymkode: 897af...275 Jeg ville hørt på sykehuset. Man kan heller ikke kjøre bil dagen man har fått narkose, det bommet jeg på, for jeg kjørte til sykehuset og det ble hasteoperasjon, så jeg hadde ingen forutsetning for å planlegge. Så jeg måtte få to stk til å hente meg hvor en av dem kjørte min bil hjem. 🤦🏼♀️ Hvis du ikke har noen til å være hos deg og sykehuset mener du er nødt til det så må de nesten la deg bli på sykehuset en natt da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 74cd1...391
Pobie Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Det er ikke inngrepet som gjør at man må ha noen hos seg, men narkosen. Så da må du finne noen som kan overnatte hos deg, eller si ifra til sykehuset at det ikke er mulig og se hva de anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Takk for svar. Ja da får jeg ringe sykehuset på mandag og høre. Anonymkode: 897af...275
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Hvor store er barna dine? Kan en av de være hjemme hos deg? Ikke st de trenger å kjøre men kunne ringe legevakten hvis du trenger det. Anonymkode: e93bb...ac8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 Jeg bodde hos mamma og pappa en døgn etter dagkirurgi. Mamma er sykepleier og det var ikke aktuelt at jeg skulle være alene. Anonymkode: 1d44f...dd6
topaz Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 Jeg har overnattet hos en venninne etter hun hadde et lite inngrep. Var bare glad for at hun spurte! Vi bestilte pizza og så film og hadde en rolig kveld.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hvor store er barna dine? Kan en av de være hjemme hos deg? Ikke st de trenger å kjøre men kunne ringe legevakten hvis du trenger det. Anonymkode: e93bb...ac8 Ja tenkte på at de kunne være her fra de kommer fra skolen og til morgenen etter. De er 16 og 17 så de kan jo ordne opp. Men når man sover om natta, så hjelper det jo ikke uansett hvem det er, om noe skulle skje? Anonymkode: 897af...275
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Ja tenkte på at de kunne være her fra de kommer fra skolen og til morgenen etter. De er 16 og 17 så de kan jo ordne opp. Men når man sover om natta, så hjelper det jo ikke uansett hvem det er, om noe skulle skje? Anonymkode: 897af...275 Jeg tenker at det holder. Jeg hadde narkose denne uken. Var skikkelig svimmel etterpå. Så det var godt å ha noen som kunne passe på. Anonymkode: bddfc...eea
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Skal du gjøre det tidlig på dagen? Jeg ville spurt på sykehuset hva de synes, det er jo som du sier vanskelig i disse tider med overnatting. Hvis du opereres tidlig på dagen så kanskje en sykepleier kan ringe deg på kvelden og høre hvordan det går eller noe? Anonymkode: bd60a...28b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå