Gå til innhold

Hvordan få suppen mildere på smak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag prøvde vi ferdig kremet gulerotsuppe fra Kiwi til middag å alle syns den var god;men sønnen min syns jeg var litt for sterk. Noen tips til hva vi kan tilsette neste gang så den ikke blir like sterk?

Anonymkode: d9d37...cb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Idag prøvde vi ferdig kremet gulerotsuppe fra Kiwi til middag å alle syns den var god;men sønnen min syns jeg var litt for sterk. Noen tips til hva vi kan tilsette neste gang så den ikke blir like sterk?

Anonymkode: d9d37...cb1

Tilsett litt melk eller fløte så blir den mildere

Anonymkode: 4b023...4c6

Skrevet

Melk, fløte eller kokkosmelk.

Anonymkode: 95e75...143

Skrevet

Liten skvett fløte eller kokosmelk, en liten skvis sitron eller lime vil også balansere suppen. 

Skrevet

En rømmeklatt på toppen

Anonymkode: b8292...fec

Skrevet

Hadde ofte melk i tomatsuppen da jeg var liten. Den var ikke sterk, men smaken ble mye mildere. Og suppen ble fortere i passe temperatur å spise for en liten en. Blandet bare rett i suppeskåla til den som ønsket å ha melk i sin. 

Anonymkode: cab5a...f63

Skrevet

Enhver suppe, nesten, blir bedre med en god skvalp fløte. 

Anonymkode: 14d56...15f

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Hadde ofte melk i tomatsuppen da jeg var liten. Den var ikke sterk, men smaken ble mye mildere. Og suppen ble fortere i passe temperatur å spise for en liten en. Blandet bare rett i suppeskåla til den som ønsket å ha melk i sin. 

Anonymkode: cab5a...f63

Samme her, husker det var spennende å røre for å se fargeforandringen med melk i suppa. 

Anonymkode: 24ecb...4de

Skrevet

For at min datter skal spise indisk eller litt sterk mat her i huset så må jeg ha i litt saft fra en ananasboks. Jeg og minandre datter kjenner ikke noe endring i smaken, men hun kjenner det på første biten. Enten så spiser hun en bit og sier det koker over i munnen eller så kan hun forsyne seg flere ganger. Nå liker både jeg og storesøster ananas inntil sterk mat, så å slenge saften oppi gryta istede for i vasken er helt greit. 

Fløte eller kokosmelk har jeg alltid i disse rettene, så jeg vet at dette ikke hjelper for å få få de litt svakere for min ene datter. Det smaker ikke mildere, men det tar muligens vekk den verste heten for hun som mener maten er for sterk. Har forsøkt å si jeg har dette i, men hun merker forskjell så noe har det for seg. Muligens det er noe med det søte og syrlige i saften. 

Anonymkode: c36de...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...