Gå til innhold

Når fikk døtrene deres menstruasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 9.5 år. Brystene hennes har vokst litt, det har og brystvorten. Hun har litt vondt ved berøring. Hun har ikke utflod fra skjeden. Jeg hadde akkurat blitt 12 da jeg fikk menstruasjonen.

Anonymkode: f048b...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da de var 12.

Anonymkode: 085b8...f48

Skrevet

10 år og 11 år.

Anonymkode: e4976...78b

Skrevet

Min fikk bryster da hun var like gammel som din og de har vokst mye den siste tiden (oppe i b-cup), hun har hatt utflod i 1 år og hår nede, men ingen mens enda. Hun er 11,5 år.

Anonymkode: f5417...d7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Min fikk bryster da hun var like gammel som din og de har vokst mye den siste tiden (oppe i b-cup), hun har hatt utflod i 1 år og hår nede, men ingen mens enda. Hun er 11,5 år.

Datteren min bruker topper. Når fikk hun har nede? HI

Skrevet

Min datter var 12,5 da hun fikk den.

Anonymkode: fa45e...69f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Datteren min bruker topper. Når fikk hun har nede? HI

Jeg er litt usikker, det kom nok litt og litt. 1-1,5 år siden?

Skrevet

Min er 13 1/2 år og jeg tror det er like før hun får menstruasjon nå, merker det svinger i humøret og appetitten/søtsuget en gang i måneden cirka. Begynner å få litt bryster og har hatt utflod et halvt års tid. Mange i klassen hennes fikk for 1-2 år siden. 

Anonymkode: 04a27...56f

Skrevet

12,5 år, samme som meg.

Anonymkode: 57442...050

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Kjønnshår? B-cup? 11? Tidlig utviklet ifht de andre i klassen? 

Anonymkode: f2695...d58

Skrevet

13 år.

Skrevet

11 år

Jeg var 14.

Anonymkode: 165fe...8c6

Skrevet

Jeg fikk mensen da jeg var 10 år. 

Anonymkode: 42ee0...2a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er litt usikker, det kom nok litt og litt. 1-1,5 år siden?

Da hun var 10? HI

Skrevet

Eldste fikk mensen da hun var 11,5 år, hun andre fikk det et par måneder før hun fylte 11. De har begge hatt relativt regelmessig menstruasjon fra første måned. Begge to fikk begynnende bryster og hår nedentil før menstruasjonen. 

De har ikke arvet meg, jeg var 14,5 første gangen. 

Anonymkode: 04e1a...6b7

Skrevet

11,5 år. Jeg var mye senere - 14 år. 

Anonymkode: 03ec8...fb5

Skrevet

Nettopp fylt 11. 

Anonymkode: 9f6e7...f89

Skrevet

Ingen mensen enda, 12 år. Jeg var 14. Jo senere, jo bedre!

Anonymkode: 7f827...5fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kjønnshår? B-cup? 11? Tidlig utviklet ifht de andre i klassen? 

Anonymkode: f2695...d58

Nei, jeg tror det er ganske vanlig med litt hår og pupper på den alderen nå. De kommer tidligere i puberteten enn vi gjorde. Og hun får garantert store pupper til slutt, det har alle kvinner i både min og mannens familie. Men det er jo framtredende på henne siden hun er ganske liten og nett ellers. 

Skrevet

Datteren min var 12 år da mensen kom. Men utviklet seg kroppslig fra hun var ca 10 år

Anonymkode: 8b80c...416

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Samme her, hun er også 11, blir 12 til sommeren. Ingen mens ennå og jeg håper det er en stund til ennå for hennes del. 

Jeg var sent i gang, 16 år. Omtrent ikke antydning til en pupp gjennom ungdomsskolen. 

Anonymkode: 9453d...99b

Skrevet

De to eldste var litt over 11, den yngste var såvidt fylt 10.

Selv var jeg nesten 14, så de var mye tidligere enn meg!

Anonymkode: 37fc3...8a0

Skrevet

Jeg har liksom tenkt at det er leeenge enda til  datteren min får mensen. Hun blir 10 til sommeren. Men, når jeg leser deres svar, så er det nok ikke så lenge til. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har liksom tenkt at det er leeenge enda til  datteren min får mensen. Hun blir 10 til sommeren. Men, når jeg leser deres svar, så er det nok ikke så lenge til. HI

Det er veldig stor forskjell på jentene.

Min datter går i 6.klasse og fikk mensen i vinter, 11 år gammel, og hun var ikke den første i klassen. Men det er jenter i klassen som ikke har antydning til pubertet enda også, noen har ganske store pupper, andre har ikke begynt "knoppe seg" i det hele tatt.

Jeg så tegnene på min datter lenge før mensen kom. Hun har bare såvidt antydning til bryster, men kroppen endrer seg likevel, svettelukten, fasongen osv. Hun ba meg kjøpe truseinnlegg i fjor sommer for hun hadde tidvis så mye utflod at hun synes det var plagsomt. Hun slet også mye med hodepine siste halvåret før mensen kom, utredet opp og ned og i mente for det var så ofte og så plagsomt, slet med å sovne om kvelden osv. Legen mente hun nok reagerte på hormonsvingningene i kroppen siden hun tydelig var i puberteten og de ikke fant noe annet galt. Han hadde rett, mye har stabilisert seg nå som mensen er på plass, sover bedre og har sjeldnere vondt i hodet. Det er mye som skal på plass i disse kroppene...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig stor forskjell på jentene.

Min datter går i 6.klasse og fikk mensen i vinter, 11 år gammel, og hun var ikke den første i klassen. Men det er jenter i klassen som ikke har antydning til pubertet enda også, noen har ganske store pupper, andre har ikke begynt "knoppe seg" i det hele tatt.

Jeg så tegnene på min datter lenge før mensen kom. Hun har bare såvidt antydning til bryster, men kroppen endrer seg likevel, svettelukten, fasongen osv. Hun ba meg kjøpe truseinnlegg i fjor sommer for hun hadde tidvis så mye utflod at hun synes det var plagsomt. Hun slet også mye med hodepine siste halvåret før mensen kom, utredet opp og ned og i mente for det var så ofte og så plagsomt, slet med å sovne om kvelden osv. Legen mente hun nok reagerte på hormonsvingningene i kroppen siden hun tydelig var i puberteten og de ikke fant noe annet galt. Han hadde rett, mye har stabilisert seg nå som mensen er på plass, sover bedre og har sjeldnere vondt i hodet. Det er mye som skal på plass i disse kroppene...

Datteren min har forandre seg kroppslig. Liksom kraftigere, mer lår og hofter. Og brystene som har vokst litt, er harde. Hun er veldig sensitiv, gråter for alt og ingenting. Er rastløs. Bruker lang tid på å sovne.  HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...