Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Sophie Elise mener at hun ikke fortjener gullbarbie og at hun "vant" den fordi gamle menn på nett satt og var sure og stemte på henne. Hun mener gullbarbie er irrelevant fordi det ikke kan sikres at alle stemmer kommer fra ungdommer. Har hun et poeng? https://www.vg.no/rampelys/i/nAvVxo/sophie-elise-gaar-hardt-ut-mot-gullbarbie-uriktig-bilde-av-situasjonen Anonymkode: 565c2...ab8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Nei. Hun har sjelden et poeng. Anonymkode: 967ac...abf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Hvem bryr seg? Gå på ungdomskolen å diskuter dette... Anonymkode: 0e00a...e2e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. Hun har sjelden et poeng. Anonymkode: 967ac...abf Enig. Anonymkode: 00edf...2de
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Hun har nok et poeng. Men er målgruppen hennes i stand til å se hvor skadelig hun er? Nei! Derfor tenker jeg at denne prisen er fortjent. Anonymkode: 8fb2f...f42
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hun har nok et poeng. Men er målgruppen hennes i stand til å se hvor skadelig hun er? Nei! Derfor tenker jeg at denne prisen er fortjent. Anonymkode: 8fb2f...f42 Til trass for at hun bare er en 26 år gammel jente som prøver å finne sin vei her i livet? Anonymkode: 565c2...ab8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Absolutt ikke. Press-sjefen derimot, som kaller kritikken for ansvarsfraskrivelse har absolutt et poeng.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Jeg synes det. Med tanke på hvor mange influencere det finnes, og hvor mange tusen følgere de har, så fatter jeg ikke hvorfor Sophie Elise er blitt en større skyteskive enn de øvrige «barbiene». Det er jo mange som holder på, på samme måten Anonymkode: 0ecef...ffc
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (5 timer siden): Absolutt ikke. Press-sjefen derimot, som kaller kritikken for ansvarsfraskrivelse har absolutt et poeng. Samme tenkte jeg, at argumentasjonen hennes bare er en gedigen ansvarsfraskrivelse. Hun kunne fint skrevet at hun tar til seg kritikken og at hun vil ta en vurdering rundt måten hun gjør ting på, spesielt det som er så direkte rettet mot ungdom og kropp og kroppsfiksing (operasjoner). Hun sier det er naturlig å være usikker på kropp som ung - og voksen. Javel, da burde hun, med sine 26 år, også se galskapen i det at hun selv - som har mange millioner i inntekt og som snart har operert hele kroppen og som velger å utsette seg for helsefare pga. utseendefokuset og kompleksene sine - fronter "tiltak" som ingen unge eller vanlige unge voksne har mulighet til å gjøre (kosmetiske operasjoner over hele verden, med stor risiko for egen helse, som koster vanvittige summer). Men hun sier ikke ett eneste ord om dette, tvert imot, hun forsøker å sidestille seg med den gjengse ungdom, og så husker hun å slenge på "voksen" når hun kommer på at hun selv begynner å bli godt voksen. Måten hun argumenterer på her er bare ansvarsfraskrivelse og offermentalitet. Greit at dette er en avstemning som i utgangspunktet skal være av ungdom. Men dette er også "en avstemning for å avgjøre hvem det er som får ungdom til å føle seg verst. Dette dreier seg ofte om reklame eller markedsføring som skaper kroppspress." Skal man sikre at kun ungdom stemmer, da må man ha avstemning som krever bruk av id, og da vil antallet som stemmer trolig gå drastisk ned. Videre ser man målsetningen - "hvem som får ungdom til å føle seg verst... som skaper kroppspress". Det er svært mange voksne som ser på egne barn at de blir negativt påvirket av slike som SE, og det er svært mange som jobber med barn og unge som blir negativt påvirket av SE. Jeg tenker det er flott om disse også stemmer, for det er viktig å få frem dette veldig tydelig. Viktigheten i å få frem dette budskapet blir bare understreket av hvordan SE atter en gang nå driver med en så total ansvarsfraskrivelse fra sin egen rolle og påvirkningskraft. Anonymkode: 84625...57b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 Fantastisk jente! Idiotisk pris. Anonymkode: a5499...cb0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Fantastisk jente! Idiotisk pris. Anonymkode: a5499...cb0 Hva er fantastisk? Hun er farlig og manipulerende, fullstendig uten selvinnsikt og evne til selvkritikk. Hun er tvers igjennom skadelig for alle som følger henne. Anonymkode: 00edf...2de
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Fantastisk jente! Idiotisk pris. Anonymkode: a5499...cb0 Ser du blandet de om, skal rette det for deg : Fantastisk pris! Idiotisk Jente. Anonymkode: 1e0f3...722
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Sophie Elise mener at hun ikke fortjener gullbarbie og at hun "vant" den fordi gamle menn på nett satt og var sure og stemte på henne. Hun mener gullbarbie er irrelevant fordi det ikke kan sikres at alle stemmer kommer fra ungdommer. Har hun et poeng? https://www.vg.no/rampelys/i/nAvVxo/sophie-elise-gaar-hardt-ut-mot-gullbarbie-uriktig-bilde-av-situasjonen Anonymkode: 565c2...ab8 Nei. Hun fikk en velfortjent stemme hos meg, og jeg er en 35 år gammel kvinne. Har 2 barn, som begge er jenter, og jeg skulle virkelig ønske at døtrene mine fikk vokse opp i en verden uten kvinner som Sophie Elise. Hun er rett og slett et farlig forbilde, og hun forstår det ikke selv, uansett hvor mange ganger noen prøver å forklare henne det. Helt greit at hun opererer ihjel kroppen sin, men det er IKKE greit at hun får reklamere for dette via plattformer som når ut til barn!! Anonymkode: ef389...06c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hva er fantastisk? Hun er farlig og manipulerende, fullstendig uten selvinnsikt og evne til selvkritikk. Hun er tvers igjennom skadelig for alle som følger henne. Anonymkode: 00edf...2de Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ser du blandet de om, skal rette det for deg : Fantastisk pris! Idiotisk Jente. Anonymkode: 1e0f3...722 Oi, så sjalu vi er da! Svar helt ærlig, har dere lagt på dere etter graviditeten? Jeg har vært flink å trent av meg graviditets kiloene mine. Jeg er nemlig ikke lat. Derfor blir ikke jeg sint på kvinner som lykkes. Anonymkode: a5499...cb0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Oi, så sjalu vi er da! Svar helt ærlig, har dere lagt på dere etter graviditeten? Jeg har vært flink å trent av meg graviditets kiloene mine. Jeg er nemlig ikke lat. Derfor blir ikke jeg sint på kvinner som lykkes. Anonymkode: a5499...cb0 Du prøver for hardt Anonymkode: 1e0f3...722
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Oi, så sjalu vi er da! Svar helt ærlig, har dere lagt på dere etter graviditeten? Jeg har vært flink å trent av meg graviditets kiloene mine. Jeg er nemlig ikke lat. Derfor blir ikke jeg sint på kvinner som lykkes. Anonymkode: a5499...cb0 Jeg håper du ikke har jenter utsettes for dette flinkhetsidealet ditt! Ikke gutter heller forresten, de opplever like mye kroppspress de. Anonymkode: 2fdd9...aaf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke gutter heller forresten, de opplever like mye kroppspress de. Anonymkode: 2fdd9...aaf Nei. Anonymkode: 565c2...ab8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Oi, så sjalu vi er da! Svar helt ærlig, har dere lagt på dere etter graviditeten? Jeg har vært flink å trent av meg graviditets kiloene mine. Jeg er nemlig ikke lat. Derfor blir ikke jeg sint på kvinner som lykkes. Anonymkode: a5499...cb0 I enhver slik debatt dukker det alltid opp noen som mener at det er sjalusi som driver kvinner som står opp mot kroppspress. Forferdelig snevært å tro at målet til alle kvinner i verden er å være slank og vakker! Og om det er målet for noen, så er det jo virkelig ikke alle som mener at Sophie Elise er idealet, som «jukser» seg til det med operasjon på operasjon og reklamerer for det i tillegg! Kvinner selv bør iallefall slutte å tenke at utseende er alt man har å komme med, det er så ødeleggende!! Vær heller glad for at kroppen fungerer som den skal, og bruk hjernen til noe mer produktivt enn å komme med sånt vås om sjalusi til andre kvinne, for det er reinspikka tull! Aldri i hele verden om jeg er sjalu på Sophie Elise! Anonymkode: 1476f...0b4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Anonymkode: 565c2...ab8 Nei, kanskje ikke. Jeg har ingen tall. Mange unge gutter strever med kroppspress, jeg treffer dem ofte i jobben min. Jeg er ikke interessert i å dra i gang en konkurranse om hvilket kjønn som har det verst, jeg bare konstanterer at gutter og jenter trenger trygge omsorgspersoner som er en motvekt til det idealet de møter i media. Anonymkode: 2fdd9...aaf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, kanskje ikke. Jeg har ingen tall. Mange unge gutter strever med kroppspress, jeg treffer dem ofte i jobben min. Jeg er ikke interessert i å dra i gang en konkurranse om hvilket kjønn som har det verst, jeg bare konstanterer at gutter og jenter trenger trygge omsorgspersoner som er en motvekt til det idealet de møter i media. Anonymkode: 2fdd9...aaf Det er ingen konkurranse. Jenter har det mange ganger verre enn gutter har det. Du påsto at gutter har det like ille som jenter, noe som er feil. I stedet for å erkjenne at du tok feil så prøver du å hevde at du skrev noe annet enn du skrev. Du påsto at gutter har det like ille som jenter. Det er feil. Gutter har det mye lettere. Hvor mange unge menn som driver på som SE finnes det? Nettopp! Ingen. Det er bare jenter og kvinner som utsettes for slikt. Anonymkode: 565c2...ab8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #21 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er ingen konkurranse. Jenter har det mange ganger verre enn gutter har det. Du påsto at gutter har det like ille som jenter, noe som er feil. I stedet for å erkjenne at du tok feil så prøver du å hevde at du skrev noe annet enn du skrev. Du påsto at gutter har det like ille som jenter. Det er feil. Gutter har det mye lettere. Hvor mange unge menn som driver på som SE finnes det? Nettopp! Ingen. Det er bare jenter og kvinner som utsettes for slikt. Anonymkode: 565c2...ab8 Dette vet du absolutt ingenting om. Det finnes dessuten mange andre måter å ha det vondt på enn å føle kroppspress. Med mindre du kan vise til seriøst forskning som viser ar unge jenter generelt har seg vondere enn unge gutter, slutt å kolle med bastante påstander. Anonymkode: 466e9...69b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2021 #22 Skrevet 30. januar 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er ingen konkurranse. Jenter har det mange ganger verre enn gutter har det. Du påsto at gutter har det like ille som jenter, noe som er feil. I stedet for å erkjenne at du tok feil så prøver du å hevde at du skrev noe annet enn du skrev. Du påsto at gutter har det like ille som jenter. Det er feil. Gutter har det mye lettere. Hvor mange unge menn som driver på som SE finnes det? Nettopp! Ingen. Det er bare jenter og kvinner som utsettes for slikt. Anonymkode: 565c2...ab8 Herre fred, jeg sier jo at jeg kanskje tar feil. Du kan med fordel komme med noen kilder hvis du skal ta denne diskusjonen. I mellomtiden kan vi kanskje være enige om at foreldre som er «flinke» å slanke seg etter graviditet, og ser ned på dem som ikke er like «flinke» bidrar til et negativt fokus for egne barn, uansett kjønn? Anonymkode: 2fdd9...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå