Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Mannen min jobber på sjøen. Jeg ble innlagt på sykehus forrige uke, grunnet akutt sykdom. Han dro da hjem fra jobb for å være her hos datteren vår. Han tok ut sykmelding, da han fikk seg en psykisk knekk på dette ( har vært mye i det siste ). Arbeidsgiver betviler nå sykmeldinger hans, og sier at han ikke har rett til å være sykmeldt. De sier at han heller skal ta omsorgspermisjon. Men da må vel sykehusoppholdet mitt dokumenteres? Anonymkode: 4d927...4cc
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Han har selvfølgelig «rett» til å være sykemeldt. Og det er det legen som bestemmer, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 46f92...5b1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Han har selvfølgelig «rett» til å være sykemeldt. Og det er det legen som bestemmer, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 46f92...5b1 Arbeidsgiver har faktisk rett på å overprøve en sykmelding. https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/relatert-informasjon/hvis-arbeidsgiveren-ikke-godtar-sykmeldingen-din Anonymkode: ea7a2...470
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå