Gå til innhold

Bruk av tights

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stort sett bare til trening. Så ville jeg ikke gått med tights og kort genser/t-skjorte på handletur. Da ser det ut som om man mangler et plagg. Tights under kjole/ lang genser/ tunika er greit i mitt hue, Folk får kle seg som de vil, men sjekk speilet først :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker tights overalt uten å blunke. Går også mye tights hjemme, fordi det er deilig å gå i, og har en samboer som liker det. Jeg synes ikke det er stygt. 

Anonymkode: 5ad00...4f5

Skrevet

Av rein nysgjerrighet: dere som går i tights ofte/overalt, og da tenker jeg på treningstights og ikke på tights brukt som strømpebukse, tenker dere på tightsen som en vanlig hverdagsbukse? Jeg har møtt på folk på legekontoret (uten akutt skade), på møte på NAV, som vitne i retten og i utallige butikker, henting i barnehage osv. Er det sånn at dere drar på dere 2XU eller tilsvarende der andre drar på seg jeans? Eller kler dere dere fra morgenen av for den treningsøkta dere skal ha på kvelden? Det jeg lurer på er vel egentlig om dette er deres hverdagsklær, om det er et ønske om å se sprek og "alltid på vei for å trene" ut, eller om det er andre ting jeg ikke har skjønt, siden jeg er av det slaget som stusser når folk kommer i treningsklær til anledninger der det er uventa å se sånt. Jeg stusser også over pysjebukser ved tilsvarende anledninger og ville også blitt litt forfjamsa om folk stilte i ballkjole hos fastlegen eller i bunad i retten. 

Skrevet

Jeg bruker lett tights på jobb ... når jeg underviser i DANS!!!  

Ellers har ikke tights noe som helst å gjøre på en «vanlig» jobb eller i det offentlige rom.  Ja, på:til/fra trening og andre fysiske aktiviteter er det selvsagt naturlig med tights, men i vanlige sammenhenger er det en estetisk uting.

Anonymkode: 77bbd...a33

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker lett tights på jobb ... når jeg underviser i DANS!!!  

Ellers har ikke tights noe som helst å gjøre på en «vanlig» jobb eller i det offentlige rom.  Ja, på:til/fra trening og andre fysiske aktiviteter er det selvsagt naturlig med tights, men i vanlige sammenhenger er det en estetisk uting.

Anonymkode: 77bbd...a33

Mener du😉

Skrevet
sug lut skrev (12 timer siden):

Må man gå ut og forsvare seg om man bruker tights, altså?

For et nybegynnerspørsmål, Sug lut! Det eneste som er mer provoserende enn tights er kombinasjonen av tights og høy hestehale. 

Anonymkode: bf485...f3c

Skrevet
sug lut skrev (12 timer siden):

Må man gå ut og forsvare seg om man bruker tights, altså?

Ja, det er den 8. dødssynd å gå med tights på foreldremøte. Det må jo du som er så klok vite? 

Skrevet
Himmel og hav skrev (25 minutter siden):

Av rein nysgjerrighet: dere som går i tights ofte/overalt, og da tenker jeg på treningstights og ikke på tights brukt som strømpebukse, tenker dere på tightsen som en vanlig hverdagsbukse? Jeg har møtt på folk på legekontoret (uten akutt skade), på møte på NAV, som vitne i retten og i utallige butikker, henting i barnehage osv. Er det sånn at dere drar på dere 2XU eller tilsvarende der andre drar på seg jeans? Eller kler dere dere fra morgenen av for den treningsøkta dere skal ha på kvelden? Det jeg lurer på er vel egentlig om dette er deres hverdagsklær, om det er et ønske om å se sprek og "alltid på vei for å trene" ut, eller om det er andre ting jeg ikke har skjønt, siden jeg er av det slaget som stusser når folk kommer i treningsklær til anledninger der det er uventa å se sånt. Jeg stusser også over pysjebukser ved tilsvarende anledninger og ville også blitt litt forfjamsa om folk stilte i ballkjole hos fastlegen eller i bunad i retten. 

For 50 år sidan hadde du sagt det same om jeans. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (29 minutter siden):

Jeg trener hver dag. På vei hjem stikker jeg ofte innom butikken, evn henter barna eller noe. Tights er treningstøy, men jeg gidder ikke å dra hjemom og dusje og skifte bare fordi jeg skal innom en butikk. Det medfører at jeg sikkert er i en butikk med tights ukentlig. Vondt lukter jeg sikkert også. Har blitt for gammel til å bry meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg trener hver dag. På vei hjem stikker jeg ofte innom butikken, evn henter barna eller noe. Tights er treningstøy, men jeg gidder ikke å dra hjemom og dusje og skifte bare fordi jeg skal innom en butikk. Det medfører at jeg sikkert er i en butikk med tights ukentlig. Vondt lukter jeg sikkert også. Har blitt for gammel til å bry meg. 

Men ville du gått i det på foreldremøte? Jeg stikker også innom butikken før eller etter trening, og da er tightsen på, men jeg går jo ikke i den på jobb eller på et møte. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor tights provoserer så veldig, er det for at rumpa blir «synlig»? 

Anonymkode: e95d1...a32

Skrevet
Syngensang skrev (51 minutter siden):

For 50 år sidan hadde du sagt det same om jeans. 

For 50 år siden fantes det også treningstøy, så tightsen kommer vel mer i klasse med treningsdress og gymdrakt. Men om treningstøy aksepteres som  greit "hverdagskledd"  i de fleste sammenhenger, så lurer jeg på om jeg skal grave fram den gamle turndrakta mi. Det hadde vært et syn :D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor tights provoserer så veldig, er det for at rumpa blir «synlig»? 

Det provoserer ikke, men det er noe med å kle seg etter anledning som gjør at jeg, og muligens andre, synes det er litt snodig med de som kommer i fargesprakende treningstøy til steder der de helt klart ikke skal trene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tror noen et veldig misunnelig på andres rumper, og at deres er litt feite og klumpete. Tror mye av det ligger der.

Skrevet

Er det like ille å møte opp på foreldremøte eller jobb i turbukse, når man åpenbart ikke skal på tur? Det er det en del som gjør. Både menn og kvinner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva betyr det?

Anonymkode: f9b86...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...