Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg har i koronaperioden og i jula gått opp litt (for mye). Nå vil jeg gjøre noe med det, men tenkte jeg skulle slå meg helt løs siste uka før jeg begynte. Dvs i ei uke var det greit å spise akkurat det jeg ville når som helst. Litt for å bli lei og litt for å bli kvitt litt kaker og godteri i huset, fjerne fristelser. Jeg veier meg hver morgen på ei vekt som registrerer data på en app, så jeg ser evt svingninger. Og nå når denne uka går mot slutten har jeg gått ned... jeg har spist mye potetgull, ostepop, sjokolade og kaker... Men litt lite faktisk mat kanskje, utenom middag. Men er det ikke litt rart at jeg har gått ned? Aldri hendt før om jeg ikke aktivt går inn for det, i jula feks når jeg også spiste mye og usunt gikk vekta jevnt litt opp. Anonymkode: accee...773
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Det er nok fordi du har spist disse tingene i stedet for vanlig mat, og ikke i tillegg til. (Jeg har også opplevd det der en gang.) Så totalt sett har det ikke blitt så mye som man skulle tro. Dessverre er det jo ikke sunt i lengden, så når det er tomt for snop er det nok best å gå over til vanlig kostholdigjen. Anonymkode: 1718d...325
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er nok fordi du har spist disse tingene i stedet for vanlig mat, og ikke i tillegg til. (Jeg har også opplevd det der en gang.) Så totalt sett har det ikke blitt så mye som man skulle tro. Dessverre er det jo ikke sunt i lengden, så når det er tomt for snop er det nok best å gå over til vanlig kostholdigjen. Anonymkode: 1718d...325 Antall kalorier må jo være skyhøyt. Bare en pose potetgull er jo over 1000. Men tja, kanskje det ikke blir så mye likevel når man dropper maten😅 Behagelig måte å gå ned på da, om enn veldig usunn. Frister jo å fortsette 🤣🙈 Om ikke annet, bare for å se hvor lenge det varer. Anonymkode: accee...773
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Du går nok ned av to grunner. Mindte proteiner, som kan gi mindre muskelmasse, og derfor redusert vekt. Mindre vekt på selve maten du får i deg, som gir utslag på vekta. Når du spiser deg mett på potetgull, så vil vekta av potetgullet være mindre enn den vekta på en ordentlig middag. Du har garantert ikke mistet noe fett Anonymkode: b82b7...a21
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Det du har spist denne uka vises ikke på vekta enda Anonymkode: 5ee91...530
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det du har spist denne uka vises ikke på vekta enda Anonymkode: 5ee91...530 Joda, jeg veier meg som sagt hver morgen og er veldig kjent med min kurve. De ukene jeg er flink og spiser lite og sunt fra mandag av, ser jeg det på vekta allerede onsdag. Og da går jeg ned noen kg før jeg fråtser dem opp igjen på helg. Hvis jeg ikke er flink i uka står vekta rolig, evt litt opp. Anonymkode: accee...773
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du går nok ned av to grunner. Mindte proteiner, som kan gi mindre muskelmasse, og derfor redusert vekt. Mindre vekt på selve maten du får i deg, som gir utslag på vekta. Når du spiser deg mett på potetgull, så vil vekta av potetgullet være mindre enn den vekta på en ordentlig middag. Du har garantert ikke mistet noe fett Anonymkode: b82b7...a21 Så du mener vekta av tarminnholdet spiller inn? Jeg har regelmessig mage så det går ganske fort gjennom da. Og de ukene jeg spiser sundt, dvs mer tyngde av maten så går jeg jo også ned. Hmm... Anonymkode: accee...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå