Gå til innhold

Slalom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det aldersgrense for når barn kan være alene i trekket? Vurderer å lac10 åringen ha med venninne for å slippe å leie utstyr selv. Går det greit? Venter selvsagt nede.

Anonymkode: d2370...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor er grensen 140 cm i stolheisen i hvertfall , men vet ikke om det gjelder andre steder! 

Anonymkode: 82c18...194

Skrevet

Tenker det kommer mye an på 10 åringen. Jeg ser mange barn som kjører uten voksne og tar lite hensyn til andre. 

Uerfarne barn kan også finne på å  stoppe på uoversiktlig sted i bakken uten å tenke på at de lett kan bli kjørt ned av andre som ser de for sent

Anonymkode: bb19b...997

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Her jeg bor er grensen 140 cm i stolheisen i hvertfall , men vet ikke om det gjelder andre steder! 

Anonymkode: 82c18...194

Jo er 150 cm så det går bra.pleier være forsiktig. 

Anonymkode: d2370...887

Skrevet

Det kommer an på barnet og anlegget. Min 8-åring kjører ofte aleine med ei venninne. Men hun har kjørt siden hun var 4, er drilla i sikkerhetsregler og mestrer svart løype. Den største bakken får hun ikke kjøre aleine i enda.

Anonymkode: 85050...6d4

Skrevet

Spørs jo på anlegget. Min på samme alder får stå alene i den lokale bakken med fire nedfartsbakker. 
Hun hadde ikke fått stå alene i Hemsedal...

Anonymkode: f45fc...ee4

Skrevet

Oppførsel er ofte et større problem enn skiferdigheter når barn er alene i bakken dessverre. Sniking, ingen respekt for coronaregler og bråk i varmestua. Og om barnet faller i skogen og blir liggende er det ikke alle steder det kommer andre folk, men holder de seg i løypa bør det gå bra. Hos oss stoppes alle under ti år som er alene på stolheisen. 

Anonymkode: 2afa6...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...