Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Vi ser på ett nytt hus. Huset vi bor i nå er fint, men gåveien til skolen er grusom. Den er så trafikkfarlig at jeg ikke tenker å la de gå alene på mange år. De er skolestartere til sommeren. Nå skal ett rekkehus i skoleområdet selges. Man blir nærmeste nabo med skolen. Noen som har erfaring? Tenker mest på støynivå egentlig. Dette er en barneskole fra 1-7 klasse med ca 260 elever. Terrassen vender ut mot skolegården, med hekk rundt for innsyn. Anonymkode: 29c12...408
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi ser på ett nytt hus. Huset vi bor i nå er fint, men gåveien til skolen er grusom. Den er så trafikkfarlig at jeg ikke tenker å la de gå alene på mange år. De er skolestartere til sommeren. Nå skal ett rekkehus i skoleområdet selges. Man blir nærmeste nabo med skolen. Noen som har erfaring? Tenker mest på støynivå egentlig. Dette er en barneskole fra 1-7 klasse med ca 260 elever. Terrassen vender ut mot skolegården, med hekk rundt for innsyn. Anonymkode: 29c12...408 Kommer vel an på om dere er i jobb til vanlig, og er borte fra huset gjennom skoledagen? I helger og ferier er det jo stille der...er dere hjemme (ikke bare nå med evt hjemmekontor) så er det jo noe man må vurdere om man orker Anonymkode: 3fd61...e27
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 26 minutes ago, Anonym bruker said: Vi ser på ett nytt hus. Huset vi bor i nå er fint, men gåveien til skolen er grusom. Den er så trafikkfarlig at jeg ikke tenker å la de gå alene på mange år. De er skolestartere til sommeren. Nå skal ett rekkehus i skoleområdet selges. Man blir nærmeste nabo med skolen. Noen som har erfaring? Tenker mest på støynivå egentlig. Dette er en barneskole fra 1-7 klasse med ca 260 elever. Terrassen vender ut mot skolegården, med hekk rundt for innsyn. Anonymkode: 29c12...408 her bor vi 2-3 minutter unna skolen, helt utrolig deilig Anonymkode: 88c52...a9b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Kommer vel an på om dere er i jobb til vanlig, og er borte fra huset gjennom skoledagen? I helger og ferier er det jo stille der...er dere hjemme (ikke bare nå med evt hjemmekontor) så er det jo noe man må vurdere om man orker Anonymkode: 3fd61...e27 Pappaen er borte på dagtid, jeg er begge deler😅. Kobber dag og kveld, fri i hverdager også. Her snakker vi at skolegården er 15 sekunders gåtur fra ytterdøra. Anonymkode: 29c12...408
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Bor rett ved en midlertidig brakkeskole, og det er jammen mye bråk fra denne på dagtid. Men er man normalt sett ikke hjemme på dagtid selv er jo ikke det noe problem. Jobber man selv på nattestid og som følge av det trenger å sove på dagtid f.eks. så er det noe å ta i betraktning. Anonymkode: 46aeb...4fa
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Bor rett ved siden av barneskole med ca 200 elever, og det har vært fantastisk!! Intet mindre! Ufattelig enkelt både med tanke på hverdagen, 5 min før skolen starter kan poden vandre avgårde, og da han var mindre og gikk på SFO var det veldig enkelt å hente og bringe. Ved foreldremøter, arrangementer, 17.mai osv, har vært så enkelt, bare rett ut døra her, så er vi framme. Har noen ganger glemt en dress eller en bok, 2 minutter så har vi hentet det. Ikke nøl, det gjør hverdagen så utrolig mye enklere! Anonymkode: a556e...ee7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Vi bor noen hundre meter fra skolen her, ganske stor skole med 700 elever. Gull for ungene, kort skolevei er virkelig supert. Som anonym over her sier slipper vi også å bruke bilen til foreldremøter, på 17.mai o.l. også, vi bare rusler bort. Litt støy når det er friminutt selvfølgelig, og vi hører klokka ringe ut og inn, men det er bare glade barn så det plager ikke meg at de hoier og leker litt. Stille i alle helger, ferier o.l. Noe leking i skolegården når skolen er stengt, men ikke noe støy. Hadde nok vært mer støy fra mennesker om du bodde rett ved en park e.l. Anonymkode: 0181c...836
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Det er en del støy ja, men jeg synes det er verdt det. Her pleier barna å treffes på skolen på fritiden for å leke (nå for tiden for å ake), og da er det så praktisk å bo rett ved. Fort gjort å stikke hjem for å hente noe, spise en brødskive eller gå på do. Vi får jo en del andre barn innom her også, som må på do eller spør om å låne telefonen for å be om å bli hentet f.eks.. Noen vil kanskje se det som en ulempe, men jeg synes det er hyggelig. Også veldig greit å kunne stikke kjapt hjem om man har glemt matpakke, gymtøy el.l. Og når det er foreldremøter, avslutninger el.l. så er det litt gøy å bare kunne gå rett ut døra og se alle som strever med å finne parkering. Anonymkode: e994d...646
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Som jeg skrev i den andre tråden. Støy har ikke vært så plagsomt, men det har vært mye herverk. Selv i skoletiden tar ikke skolen ansvar for skader elevene gjør i friminuttene, som når de knuser kjøkkebvinduet med en ball over gjerdet eller når noen stikker av og skraper opp bilen i vår garasje. Anonymkode: 3822d...274
uhhuhher Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Jeg hadde nok ikke tenkt på støy på dagtid som et problem - da er det hovedsakelig lekende barn og en type støy du kan forutse. Hadde heller tenkt på hvem som bruker skolegården på ettermiddag/kveld. Er det fotballmål, basketkurv eller bordtennisbord der? Henger det ungdommer som spiller høy musikk der? Slike ting. Rent logistikkmessig er det jo en drøm!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 uhhuhher skrev (17 minutter siden): Jeg hadde nok ikke tenkt på støy på dagtid som et problem - da er det hovedsakelig lekende barn og en type støy du kan forutse. Hadde heller tenkt på hvem som bruker skolegården på ettermiddag/kveld. Er det fotballmål, basketkurv eller bordtennisbord der? Henger det ungdommer som spiller høy musikk der? Slike ting. Rent logistikkmessig er det jo en drøm! Ja det glemte jeg å skrive (svarte lenger opp her). Her er det støy hele dagen fordi skoleområdet brukes veldig mye på fritiden også. Det er liksom det som er lekeplassen her i området. Men den brukes hovedsakelig av de som går der (barneskole), så vi har ikke vært plaget med herverk som en annen nevner. Så viktig å sjekke hvem som bruker plassen etter skoletid ja! Anonymkode: e994d...646
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Ja det glemte jeg å skrive (svarte lenger opp her). Her er det støy hele dagen fordi skoleområdet brukes veldig mye på fritiden også. Det er liksom det som er lekeplassen her i området. Men den brukes hovedsakelig av de som går der (barneskole), så vi har ikke vært plaget med herverk som en annen nevner. Så viktig å sjekke hvem som bruker plassen etter skoletid ja! Anonymkode: e994d...646 Herverket hos oss blir stort sett gjort i skoletiden av barneskoleelever. Anonymkode: 3822d...274
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Pappaen er borte på dagtid, jeg er begge deler😅. Kobber dag og kveld, fri i hverdager også. Her snakker vi at skolegården er 15 sekunders gåtur fra ytterdøra. Anonymkode: 29c12...408 Da går alle hjem til dere etter skolen. De går til se som bor nærmest. Så da spørs det hva dere ønsker. Nytt hus, ikke rekkehus, med farlig vei. Eller rekkehus med bøllebesøk hver dag. Jeg hadde valgt huset og fulgt barna de første årene, men folk er forskjellig. Anonymkode: d1dd8...39e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da går alle hjem til dere etter skolen. De går til se som bor nærmest. Så da spørs det hva dere ønsker. Nytt hus, ikke rekkehus, med farlig vei. Eller rekkehus med bøllebesøk hver dag. Jeg hadde valgt huset og fulgt barna de første årene, men folk er forskjellig. Anonymkode: d1dd8...39e Bøllebesøk? Vi bor som sagt rett ved skolen og det er riktig at ungene ofte har med venner hjem, men det er jo venner da, ikke bøller. Jeg synes det er koselig at ungene har med venner hjem. I dag hadde både 11 og 13 åringen med venninner hjem, og det er da bare koselig. Anonymkode: 0181c...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå