Gå til innhold

Et spørsmål om narkotika.. og min mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg ingen erfaring med narkotika og drikker heller ikke alkohol. Mannen min har en historie som rusmisbruker, men har siden før vi ble sammen for ti år siden, ikke brukt narkotika såvidt jeg vet. For ett år siden mistet han jobben og er ganske deprimert. De siste par månedene har han noen helger hatt en rar oppførsel.. Han er i veldig godt humør, nesten litt hyper og snakker masse. Går masse rundt i stua..Han virker litt sløvet på samme tid og hadde nok ikke reagert om brannalarmen gikk, f. eks. Vi har heldigvis ingen barn.

Dagen derpå er han sur og oppfarende, skal lite til før han blir irritert og kjefter. Av og til varer dette to dager før han er mer normal igjen.

Har noen her inne kjennskap til narkotika og om det kan være det han tar?  Når jeg spør om han har drukket sier han at han tok en liten whisky. Likevel vet jeg at når han har drukket litt whisky eller vin merkes det ikke sånn på han..

Anonymkode: 1b640...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes selvtestere for narkotika. 

Ellers ville jeg vel revurdert forholdet.. Du kan ikke bringe inn et barn i dette forholdet 

Anonymkode: 936c2...016

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes selvtestere for narkotika. 

Ellers ville jeg vel revurdert forholdet.. Du kan ikke bringe inn et barn i dette forholdet 

Anonymkode: 936c2...016

Hvor står det at de skal ha barn?

Anonymkode: b3dc8...8fa

Skrevet

Høres veldig ut som han ruser seg, ja. 

Anonymkode: 404e3...3e7

Skrevet

Høres dessverre ut som om han ruser seg, ja.

Jeg ville snakket med ham, sagt at siden han tidligere har hatt rusproblemer så er det ekstra viktig at han nå søker annen hjelp for sin depresjon, og ikke tyr til narkotika. Jeg ville sagt rett ut at jeg antar at han har ruset seg disse helgene, og at jeg krever både at han tar rustester fremover OG søker hjelp for sine psykiske problemer. Så ville jeg forsøkt å hjelpe ham med å finne noe han kan gjøre, noe han føler er meningsfyllt, selv om det kanskje ikke er en vanlig jobb.

Om han ikke umiddelbart tar tak i dette selv og tar jevnlige tester fremover, så hadde jeg nok ikke fortsatt forholdet. Nå er tilbakefallet så ferskt at han kan snu det raskt om han får riktig hjelp og er motivert selv. Hvis ikke han tar alvorlig tak i dette nå er sannsynligheten stor for at han raskt er tilbake til å la rusen styre livet sitt. Det som også er skummelt her er at miljøene rundt ofte oppsøker slike som ham, når de først har fått tilbakefall, fordi han da blir en inntektskilde. Så om han ikke greier å la være å oppsøke personer som dealer og andre som er i miljøet, så er det lite sjanse for at han kommer seg ut av det igjen. Men tar han tak nå, da kan han snu det med hjelp og motivasjon.

Anonymkode: 01f93...819

Skrevet

Det høres dessverre ut som rusbruk, ja. Kanskje kokain. 

Anonymkode: 1b1f9...979

Skrevet

Det høres ikke ut som alkohol, siden den er beroligende. Og ja, det hørtes ut som har har tatt noe ja. Jeg ville krevd en test, som jeg var med å tok. Hvis ikke så hadde forholdet vært over og ut. Hadde aldri involvert meg med en som har rusproblemer, og da er det beste å få vite så tidlig som mulig. 

Anonymkode: 26818...e3a

Skrevet

Speed? Amfetamin?

spenner han kjevene? Tygger tyggis mer enn normalt?

Anonymkode: afaf4...362

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det høres dessverre ut som rusbruk, ja. Kanskje kokain. 

Anonymkode: 1b1f9...979

Jeg tenkte også kokain, faktisk.

Anonymkode: 3fe54...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...