Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Vi bor i gul kommune, med røde nabokommuner. Har vi lov å dra til en annen gul kommune for å stå på ski? Vet ikke om det er vår, den andre kommunen eller nasjonale råd som gjelder nå😅 Anonymkode: fe29b...b74
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Du må forhomde deg til alle reglrne hvis du forflytter deg. Om din kommune dier du ikke kan dra ut av kommunen kan du ikke dra. Om nabokommunen sier nei til å kjøre gjennom den, kan du ikke dra. Om den kommunen du vil gå på ski i ikke godtar "turister" kan du ikke dra. Jeg bor for eksempel i Asker. Vi skal holde oss i kommunen. Jeg kan derfor ikke reise til Bærum for å stå på ski. (Akkurat det glemte jeg i går.) Hvilke regler er det du tenker på? Anonymkode: f6f1d...2b7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du må forhomde deg til alle reglrne hvis du forflytter deg. Om din kommune dier du ikke kan dra ut av kommunen kan du ikke dra. Om nabokommunen sier nei til å kjøre gjennom den, kan du ikke dra. Om den kommunen du vil gå på ski i ikke godtar "turister" kan du ikke dra. Jeg bor for eksempel i Asker. Vi skal holde oss i kommunen. Jeg kan derfor ikke reise til Bærum for å stå på ski. (Akkurat det glemte jeg i går.) Hvilke regler er det du tenker på? Anonymkode: f6f1d...2b7 Jeg bor og i Asker. Jeg skal gå tur med ei venninnen i Bærum i morgen. Kan jeg bli arrestert? Anonymkode: 9b1a6...eb1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg bor og i Asker. Jeg skal gå tur med ei venninnen i Bærum i morgen. Kan jeg bli arrestert? Anonymkode: 9b1a6...eb1 Nei og jeg tror ikke du får bot heller. Der er jeg usikker. De regner jo med at folk følger opp anbefalinger og påbud uten bruk av politiet. Å gå tur med en venninne i en annen kommune er på linje med dem som sto i polkø utenfor egen kommune. Jeg synes du skal ringe og utsette turen til dere kan gjøre det uten å bryte anbefalingene. Anonymkode: f6f1d...2b7
Nyttårs barn Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Klart vi skal følge anbefalinger, samtidig så smitter ingen noen på en skitur. Da regner jeg med du ikke møter noen fra den kommunen eller går inn noe sted.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Nyttårs barn skrev (9 minutter siden): Klart vi skal følge anbefalinger, samtidig så smitter ingen noen på en skitur. Da regner jeg med du ikke møter noen fra den kommunen eller går inn noe sted. Altså, det er jo slalåm det er snakk om, stå på ski, så man vil jo treffe på folk i heis og bakke... må ikke gjennom noen rød kommune på vei dit. Anonymkode: fe29b...b74
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Altså, det er jo slalåm det er snakk om, stå på ski, så man vil jo treffe på folk i heis og bakke... må ikke gjennom noen rød kommune på vei dit. Anonymkode: fe29b...b74 Det bør du virkelig ikke gjøre. Det er jo umulig å gjennomføre uten å komme kontakt med andre. Anonymkode: f6f1d...2b7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det bør du virkelig ikke gjøre. Det er jo umulig å gjennomføre uten å komme kontakt med andre. Anonymkode: f6f1d...2b7 Ja, eller ikke i kontakt med andre, men med folk rundt ja. De har jo fått lov til å holde åpne disse skianleggene da. Anonymkode: fe29b...b74
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg bor og i Asker. Jeg skal gå tur med ei venninnen i Bærum i morgen. Kan jeg bli arrestert? Anonymkode: 9b1a6...eb1 Jeg bor også i Asker, og gikk på ski over til Lier i går 🥴 Anonymkode: fc8f2...971
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du må forhomde deg til alle reglrne hvis du forflytter deg. Om din kommune dier du ikke kan dra ut av kommunen kan du ikke dra. Om nabokommunen sier nei til å kjøre gjennom den, kan du ikke dra. Om den kommunen du vil gå på ski i ikke godtar "turister" kan du ikke dra. Jeg bor for eksempel i Asker. Vi skal holde oss i kommunen. Jeg kan derfor ikke reise til Bærum for å stå på ski. (Akkurat det glemte jeg i går.) Hvilke regler er det du tenker på? Anonymkode: f6f1d...2b7 Det er anbefalinger, ikke påbud. Anonymkode: f6853...a42
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ja, eller ikke i kontakt med andre, men med folk rundt ja. De har jo fått lov til å holde åpne disse skianleggene da. Anonymkode: fe29b...b74 Da det var åpne pol i Asker men ikke i Oslo kunne du si det samme. Poenget er at vi skal være helt sikkre p ikke ta med smitte ut eller inn av kommunen. Da går drt greit å stå på ski i et anlegg i egen kommune, men ikke i nabokommunen. Anonymkode: f6f1d...2b7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Da det var åpne pol i Asker men ikke i Oslo kunne du si det samme. Poenget er at vi skal være helt sikkre p ikke ta med smitte ut eller inn av kommunen. Da går drt greit å stå på ski i et anlegg i egen kommune, men ikke i nabokommunen. Anonymkode: f6f1d...2b7 Greit nok det, men i poltilfellet var ene kommunen rød. Da drar man jo ikke noe sted. Anonymkode: fe29b...b74
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Greit nok det, men i poltilfellet var ene kommunen rød. Da drar man jo ikke noe sted. Anonymkode: fe29b...b74 Det er ikke noe som heter gule eller røde kommuner selv om for eksempel skolene kan være på rødt eller gult nivå. I Asker har vi nå rødt nivå på videregående og gult på grunnskolen. De tiltakene vi har nå har lite med det generelle smittetrykket å gjøre. Reiserestriksjonene er satt for å forsøke å hindre det muterte viruset i å spre seg til nye steder. Anonymkode: f6f1d...2b7
*Miss Marple* Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Det er uansett ikke alt som er lov som er lurt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke noe som heter gule eller røde kommuner selv om for eksempel skolene kan være på rødt eller gult nivå. I Asker har vi nå rødt nivå på videregående og gult på grunnskolen. De tiltakene vi har nå har lite med det generelle smittetrykket å gjøre. Reiserestriksjonene er satt for å forsøke å hindre det muterte viruset i å spre seg til nye steder. Anonymkode: f6f1d...2b7 Er det nasjonale reiserestriksjoner innenlands? (Før jeg blir arrestert: Jeg holder meg hjemme uansett, så har ikke brydd meg med å følge så nøye med.) Anonymkode: 86143...9e9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er det nasjonale reiserestriksjoner innenlands? (Før jeg blir arrestert: Jeg holder meg hjemme uansett, så har ikke brydd meg med å følge så nøye med.) Anonymkode: 86143...9e9 I de 25 kommunene rundt Nordre Follo, ja. Anonymkode: f6f1d...2b7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): I de 25 kommunene rundt Nordre Follo, ja. Anonymkode: f6f1d...2b7 Ok, så ikke nasjonalt? Da er vel svaret at hvis hverken HI eller skianlegget befinner seg i disse kommunene, så er det greit? Anonymkode: 86143...9e9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ok, så ikke nasjonalt? Da er vel svaret at hvis hverken HI eller skianlegget befinner seg i disse kommunene, så er det greit? Anonymkode: 86143...9e9 Anonymkode: f6f1d...2b7
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi bor i gul kommune, med røde nabokommuner. Har vi lov å dra til en annen gul kommune for å stå på ski? Vet ikke om det er vår, den andre kommunen eller nasjonale råd som gjelder nå😅 Anonymkode: fe29b...b74 For å si det enkelt. Du er bra kjukk i huet om du trosser reglene for å gå på ski... Skikkelig kjukk i huet... Anonymkode: bba89...0cb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei og jeg tror ikke du får bot heller. Der er jeg usikker. De regner jo med at folk følger opp anbefalinger og påbud uten bruk av politiet. Å gå tur med en venninne i en annen kommune er på linje med dem som sto i polkø utenfor egen kommune. Jeg synes du skal ringe og utsette turen til dere kan gjøre det uten å bryte anbefalingene. Anonymkode: f6f1d...2b7 Hæ? Å gå tur med en venninne er det samme som å stå i polkø? 😂 Og nei, jeg kommer ikke til å droppe det. Det er sunt for både kropp og sjel. Anonymkode: 9b1a6...eb1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #21 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For å si det enkelt. Du er bra kjukk i huet om du trosser reglene for å gå på ski... Skikkelig kjukk i huet... Anonymkode: bba89...0cb Kjukk? 🤪 Anonymkode: 9b1a6...eb1
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #22 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Kjukk? 🤪 Anonymkode: 9b1a6...eb1 🤣🤣🤣 Jeg kan ikke skrive norsk, men jeg trosser ikke regler for å gå på skjii🤪 Anonymkode: bba89...0cb
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #23 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Hæ? Å gå tur med en venninne er det samme som å stå i polkø? 😂 Og nei, jeg kommer ikke til å droppe det. Det er sunt for både kropp og sjel. Anonymkode: 9b1a6...eb1 Hva er forskjellen? Anonymkode: f6f1d...2b7
Syngensang Skrevet 28. januar 2021 #24 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): For å si det enkelt. Du er bra kjukk i huet om du trosser reglene for å gå på ski... Skikkelig kjukk i huet... Anonymkode: bba89...0cb Tjukk...
Syngensang Skrevet 28. januar 2021 #25 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 🤣🤣🤣 Jeg kan ikke skrive norsk, men jeg trosser ikke regler for å gå på skjii🤪 Anonymkode: bba89...0cb Ski😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå