Gå til innhold

Hva i helvete feiler det hundeeiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere at dere er de eneste på jord? Viktigere enn alle andre?

Plukk opp dritten etter kjøterne deres!!

Anonymkode: 158af...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig bra innlegg for å bli hørt..........

Anonymkode: 3428a...cad

Skrevet

Hundeeier: "er så søt og snill så, vil bare hilse".

Hunden:

caini-de-lupta-Rottweiler.jpg

Anonymkode: 21b27...130

Skrevet

Jeg plukker alltid opp. Og kjenner at folk som deg irriterer meg. Dere går bare ut fra at alle hundeeiere gir faen.

Jeg har møtt folk som deg som skriker jeg skal plukke opp. Så spør jeg om jeg skal plukke opp tiss, og da roper du, jeg sååååå hunden din satt på huk.
Eeeeeh ja, det er en tispe, de tisser slik. 

Anonymkode: 603ad...5f0

Skrevet

Jeg er hundeeier og heeeeelt enig med deg.

Anonymkode: 6252c...ca5

Skrevet

De fleste av oss plukker selvsagt opp. Irriterende med de som ikke gjør det, ja.

Anonymkode: 2975e...62d

Skrevet

Hva i helvete feiler det folk som skjærer alle hundeeiere over en kam?

Skrevet

Plukker alltid opp. En gang manglet jeg pose (brukte begge tidligere på turen, hadde aldri trengt tre poser før, sjelden to). Da gikk vi de 30 min hjem for å hente pose, og tilbake igjen for å plukke opp. Her vi bor er det mange hunder, og svært sjelden jeg ser bæsj (bortsett fra i blomsterbedene og sandkasser, men det kommer ikke fra hunder). 

Anonymkode: 54f70...f45

Skrevet

Enig å jeg er eier av 2 store hunder. Det er påfallende mange små bæsjer som ligger igjen. Det er like irriterende å tråkke i hundebæsj om den er stor eller liten.

Anonymkode: 57572...ea2

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg plukker alltid opp. Og kjenner at folk som deg irriterer meg. Dere går bare ut fra at alle hundeeiere gir faen.

Jeg har møtt folk som deg som skriker jeg skal plukke opp. Så spør jeg om jeg skal plukke opp tiss, og da roper du, jeg sååååå hunden din satt på huk.
Eeeeeh ja, det er en tispe, de tisser slik. 

Det er jo ganske nasty med gul snø overalt også da, går jo an å gå på do andre steder enn der folk ferdes? 

Anonymkode: df0eb...b9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo ganske nasty med gul snø overalt også da, går jo an å gå på do andre steder enn der folk ferdes? 

Altså, nå har ikke jeg hund, og jeg er enig i at hundeeiere skal plukke opp bæsjen etter hundene, men er du så fisefin at du ikke tåler gul snø der hundene har tissa, da må du kjøpe deg en stor tomt i skauen, gjerde den inn og flytte dit.

Anonymkode: 82674...02d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror dere at dere er de eneste på jord? Viktigere enn alle andre?

Plukk opp dritten etter kjøterne deres!!

Anonymkode: 158af...a6b

Dette gjelder også katteeiere som tillater at kattene deres skiter ned eiendommen til naboene!

Anonymkode: a48a7...73c

Skrevet

Folk som generaliserer ut fra 1 (eller kanskje hele 5) er idioter. 

Anonymkode: 4db51...96b

Skrevet

Altså, nå har ikke jeg hund, og jeg er enig i at hundeeiere skal plukke opp bæsjen etter hundene, men er du så fisefin at du ikke tåler gul snø der hundene har tissa, da må du kjøpe deg en stor tomt i skauen, gjerde den inn og flytte dit.

Det går ikke, for der tisser reven, harepusen, spissmusene og andre skogsdyr. :D 

Anonymkode: 6307f...e46

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (2 timer siden):

Hva i helvete feiler det folk som skjærer alle hundeeiere over en kam?

Det er de samme folkene som mener at alle utlendinger er kriminelle, alle menn er utro og alle norske menn med thailandske koner banker kjerringene sine og selger dem til kompiser for en 6-pack med øl. 

Skrevet

Fisefin? 🤣🤦‍♀️ På fortauet mellom feltet her og skolen og bhg, beveger det seg mange barn hver dag. Barn har en tendens til ikke å gå rett fram, men heller litt overalt, inkludert ligge på bakken og rulle seg i snøkantene. Når snøen her stadig blir bæsjet og tisset på for etter en tid bli blandet herlig sammen ved brøyting (så man heller ikke ser godsakene), så er det ikke så koselig altså. Eller synes du det er helt greit at andre bare må tråkke og base i tiss og bæsj på fortau fordi late hundeeiere ikke kan la hunden gå på do andre steder enn midt i allfarvei? 

Tipper folk hadde reagert om barna tisset og bæsjet på fortauet? Men hundetiss det er liksom noe vi bare må tåle å gå i?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det går ikke, for der tisser reven, harepusen, spissmusene og andre skogsdyr. :D 

Saklighet lenge leve...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fisefin? 🤣🤦‍♀️ På fortauet mellom feltet her og skolen og bhg, beveger det seg mange barn hver dag. Barn har en tendens til ikke å gå rett fram, men heller litt overalt, inkludert ligge på bakken og rulle seg i snøkantene. Når snøen her stadig blir bæsjet og tisset på for etter en tid bli blandet herlig sammen ved brøyting (så man heller ikke ser godsakene), så er det ikke så koselig altså. Eller synes du det er helt greit at andre bare må tråkke og base i tiss og bæsj på fortau fordi late hundeeiere ikke kan la hunden gå på do andre steder enn midt i allfarvei? 

Tipper folk hadde reagert om barna tisset og bæsjet på fortauet? Men hundetiss det er liksom noe vi bare må tåle å gå i?

Hva mener du hundeeiere skal gjøre? Sette på hunden bleie? Kjøre langt ut i skogen tre ganger i døgnet for å lufte hunden? Hva med fuglebæsj og ekskrementer etter katter og andre dyr?

Skrevet

Flinke hundeeiere plukker opp etter hunden.

Anonymkode: 21b27...130

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du hundeeiere skal gjøre? Sette på hunden bleie? Kjøre langt ut i skogen tre ganger i døgnet for å lufte hunden? Hva med fuglebæsj og ekskrementer etter katter og andre dyr?

Det går da an å tisse andre steder enn på fortauet? Greier du virkelig ikke se noe alternativ??? Fuglebæsj og ekskrementer ser man sjelden andre steder enn i skogen altså. Det er jo ikke slik at alle fugler og dyr sikter på fortau når de gjør fra seg da, det spres jo mer rundt. 

Men er ingen vits å diskutere, hundeeiere gjør det de vil og driter bokstavelig talt i andre. Synes du det er ok om barna også tisser på fortauet? Og bæsjer litt også? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Saklighet lenge leve...

Det er saklig. Vil man unngå dyretiss, bør man ikke bevege seg ute av huset. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det går da an å tisse andre steder enn på fortauet? Greier du virkelig ikke se noe alternativ??? Fuglebæsj og ekskrementer ser man sjelden andre steder enn i skogen altså. Det er jo ikke slik at alle fugler og dyr sikter på fortau når de gjør fra seg da, det spres jo mer rundt. 

Men er ingen vits å diskutere, hundeeiere gjør det de vil og driter bokstavelig talt i andre. Synes du det er ok om barna også tisser på fortauet? Og bæsjer litt også? 

Du ser altså aldri fugleekskrementer på biler, hus, lekeapparater, utebenker osv? Bor du i en by uten fugler? Jeg hadde fugledritt på bildøra to ganger bare denne måneden. Kjipt, men sånn er livet. Mennesker er ikke alene her i verden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Folk som generaliserer ut fra 1 (eller kanskje hele 5) er idioter. 

Anonymkode: 4db51...96b

Altså.. Det er flere enn 5 idioter som ikke plukker opp. 

Anonymkode: 1b719...226

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Altså.. Det er flere enn 5 idioter som ikke plukker opp. 

Anonymkode: 1b719...226

Har du hatt opptelling på alle hundeeiere i hele Norge? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vel det er ingen lovregulering på dette. Du får engasjere deg politisk å få dette på plass. 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...