Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Når man har fri ! Ja eller nei ? Hvorfor eller hvorfor ikke ? Anonymkode: 2c28c...62f
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 Synes 8 timer (som er lengre enn en arbeidsdag) er for lang dag når foreldre har fri. Anonymkode: 83c6b...dfd
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Jeg sier nei. Mine barn får enten fri eller kort dag (9.30-14) ser ikke noen grunn til at de skal ha lang dag når jeg er hjemme. Mine har ikke hatt problem med å bli levert sent. Anonymkode: 3d975...d89
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Hvis barnet tives i barnehagen og ikke har det bedre hjemme enn der er det jo bare fint. Hvis barne blir slitent av lange dager i barnehagen, som de fleste gjør, og du kan gi god omsorg hjemme vil det være bedre å gi barnet litt fri. Noen ganger må jo også voksne gjøre nødvendige ting på fritiden som gjør at det er bedre for barnet å være i barnehagen. Det går ikke an å gi et enkelt ja eller nei på det ditt spørsmål. Anonymkode: b461e...cbc
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 For egen del er det absolutt nei, men jeg skjønner jo såpass at det er forskjell på både folk og situasjoner. Da jeg begynte i jobb etter permisjon gikk jeg ned til 80 % stilling for å kunne hente kl 14, men det måtte jeg bare slutte med for toåringen var slett ikke klar til å gå så tidlig. På det tidspunktet var de ute og skulle inn og spise frukt og så kom mamma og ødela alt. Så da tok jeg heller fri en dag i uken og hentet kl 15.30 de andre dagene. Man må finne den rutinen som passer best, tenker jeg. Anonymkode: 4eadd...f1c
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Da de var under tre år fungerte det fint å hente kl to, det gjorde jeg så fort jeg hadde muligheten. Fra de var rundt fire nyttet ikke det lengre, de ville være der og leke mer. Selv om jeg har fri fra jobb så er det ikke fri, jeg avspaserer gjerne for å gå til tannlege, lege, gjøre noe hjemme (forberedelser til feks selskap) osv. Husker ikke sist jeg bare hadde fri. Nå går de på skole da. Minste har SFO. Halv plass, men det er litt vanskelig å hente da de ofte er i noe gøy som er kjipt å avslutte. Får være glad jeg har unger som trives med å være i barnehage og skole. Jeg er så naiv at jeg troe de fleste foreldre evner å ta valg basert på hva som er best for egne barn. Mine er sosiale og trygge barn som elsker å være med venner. Anonymkode: 2926f...b25
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 Nei. Men avhengig av alderen på barnet. En 4-5 åring kan være en stund, men uansett ikke 8-16. Da ville jeg sagt feks maks 9-14. Anonymkode: f0e03...65b
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 On 1/27/2021 at 12:07 PM, Anonym bruker said: Når man har fri ! Ja eller nei ? Hvorfor eller hvorfor ikke ? Anonymkode: 2c28c...62f ikke så lenge, men fra 10-14 synes jeg er okey Anonymkode: a66f3...afe
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Kommer ann på hva en gjør på fridagen. Har en eks lagt opp time til frisør, lege ect heilt greit å ha i bhg. Store handleturen (ukeshandel) Men skal en bare ligge på sofaen, kan en kanskje korte litt ned. Anonymkode: 412df...3ee
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 27.1.2021 den 12.07): Når man har fri ! Ja eller nei ? Hvorfor eller hvorfor ikke ? Anonymkode: 2c28c...62f Det har du ingenting med. Hvorfor skal du bry deg om det? For bar et vårt var det viktig at hun var der fra før frokost til etter frukt. Ikke fra 9.30-14. Hun fikk det så mye bedre med seg selv og hvordan hun hadde det i barnehagen. Det var de ansatte i barnehagen som sa at vi burde ha hele dager. Anonymkode: 0864c...ae2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Har vært sykemeldt i 2 mnd nå, og 2-åringen er i bhg fra 09.00-15.00. Helt perfekt. Da får hun rast fra seg, og hun blir ikke utslitt. Anonymkode: ee1bb...8bd
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 For vår del har det ikke vært aktuelt, mine barn har enten hatt fri sammen med meg eller pappaen eller vært i barnehagen fra 9.30 til 15. Litt etter hva vi voksne skal den dagen. Men jeg skjønner at andre situasjoner krever andre ting. Vi har 700 meter til barnehagen og jeg har friske ben, så selv om vi ikke har hatt bil har det vært uproblematisk å levere. Jeg vet noen har bare en bil og lenger vei til barnehagen så da har den som jobber den dagen kjørt og levert i barnehagen f.eks, eller den som har fri er ikke helt frisk og trenger litt pusterom for å komme seg. Det kan være mange usynlige grunner til at noen velger full dag i barnehagen selv om de har fri. Anonymkode: c12a6...939
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 27.1.2021 den 12.22): Synes 8 timer (som er lengre enn en arbeidsdag) er for lang dag når foreldre har fri. Anonymkode: 83c6b...dfd Hvordan er 8 timer lengre enn en arbeidsdag? 7,5 time pluss lunsj på 30 minutter er en HELT vanlig arbeidsdag. I tillegg til noe reisetid er nok det hverdagen til folk flest. Om man har fri ser jeg ikke poenget med å ha barna der så lenge, er jo deilig å kunne ta en lat morgen, spise sammen hjemme og kanskje hente litt tidlig hvis man har fri. Men det er ingen krise heller, om man har spesifikke planer på fridagen. Anonymkode: 5ea16...0a8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det har du ingenting med. Hvorfor skal du bry deg om det? For bar et vårt var det viktig at hun var der fra før frokost til etter frukt. Ikke fra 9.30-14. Hun fikk det så mye bedre med seg selv og hvordan hun hadde det i barnehagen. Det var de ansatte i barnehagen som sa at vi burde ha hele dager. Anonymkode: 0864c...ae2 😂😂😂 Seriøst??? Det er da virkelig frivillig å svare i tråder. Noen ganger så undres jeg over kapasiteten til folk her inne. Anonymkode: 2926f...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå