Gå til innhold

Kuldeutslett ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når små barn får kuldeutslett i ansiktet, bør barnehagen holde seg inne da ? Evt. noen tips mot det ? 

Anonymkode: 3e955...407

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når små barn får kuldeutslett i ansiktet, bør barnehagen holde seg inne da ? Evt. noen tips mot det ? 

Nei selvsagt skal du ikke måtte holde barn inne pga kuldeutslett! Hva mener du bhg skal gjøre da? Ha EN voksen inne alene med ditt barn?? Du er hysterisk!! 

Anonymkode: cf588...254

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha.... Nå må jeg le. Etter 25 år i barnehagen har jeg kun vært borti én gyldig grunn til at enkeltbarn holdes inne om vinteren, og det er alvorlig astma. Og aldri har jeg opplevd kuldeutslett hos barna. Noen får hvite flekker i ansiktet pga tidligere forfrysninger. Dette er ikke uvanlig. Da har de gjerne vært ute en stund, og disse får gå inn blant de første. Foreldre kan gjerne smøre el ta med kuldekrem om de er engstelige for barnas hud. 

Anonymkode: e48c8...4d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Haha.... Nå må jeg le. Etter 25 år i barnehagen har jeg kun vært borti én gyldig grunn til at enkeltbarn holdes inne om vinteren, og det er alvorlig astma. Og aldri har jeg opplevd kuldeutslett hos barna. Noen får hvite flekker i ansiktet pga tidligere forfrysninger. Dette er ikke uvanlig. Da har de gjerne vært ute en stund, og disse får gå inn blant de første. Foreldre kan gjerne smøre el ta med kuldekrem om de er engstelige for barnas hud. 

Anonymkode: e48c8...4d0

Jeg har mange ganger sett kuldeutslett på mitt eget barn i ansiktet så er nok ikke uvanlig. Men holder han selvsagt ikke inne av den grunn,han er ute som normalt. Vi bare smører han før han skal ut neste gang.

Anonymkode: cf588...254

Skrevet

Bruk kuldekrem som alle andre gjør. Du kan ikke forvente at barnet skal få være inne!

Skrevet
Bergen_by skrev (3 timer siden):

Bruk kuldekrem som alle andre gjør. Du kan ikke forvente at barnet skal få være inne!

Kuldekrem bør ikke brukes. Det stenger svetten inne i mellom huden og kremen. Har fått beskjed fra flere hudleger.

Anonymkode: 5e536...1ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Kuldekrem bør ikke brukes. Det stenger svetten inne i mellom huden og kremen. Har fått beskjed fra flere hudleger.

Kuldekrem kan brukes, og må bare få si at hudleger sier forskjellige ting om dette, som leger gjør om mye annet og.

Men alle barn er forskjellige når det gjelder hud. Et barn i barnehage , som har skikkelig tørr og sår hud, og når ikke de ansatte har tid å smøre barn en stund før de går ut i kulden, da anbefales krem uten vann. Og en god fuktighetskrem anbefales etter endt barnehage dag!

Anonymkode: e4e33...e5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hudlegen min anbefalte å kuldekrem uten vann,til barnet mitt

Skrevet

Får barnet mye kulde utslett og du smører barnet om morgenen, slutt å smør. Smør barnet med en fet krem eller olje på kvelden, ikke bare litt men overmett huden slik at det du ikke får smurt inn kan trekke inn i løpet av natta. Ikke vask barnet i ansiktet om morgenen. Da skal huden være mettet og det skal ha trekt inn slik at ikke det blir ekstra kjølende for huden. 

Skal det smøres må det smøres helst to timer før en skal ut, min 1 time før en skal ut, men det beste er å ikke gjøre det om det er veldig kaldt ute.  La barnet ha mest mulig naturlig fettlag i huden, så ikke vask mer enn absolutt nødvendig i ansiktet. 

Jeg har vært innom utallige leger og hudleger, dette er hva alle har anbefalt. Faktisk den ene tingen de er enige om og kuldekrem ikke bør brukes såfremt ikke noe annet virker og da skal den være ute vann og smørt på to timer før en skal ut. Om ikke legger den seg som ett lag utenpå huden og lager en ekstra kald hinne på huden. 
Mamma som jobbet i barnehage sa at det bare var ungene som foreldrene maste om at ungen måtte smøres i hytt og pine som fikk kuldeutslett. 

Anonymkode: 5fe1e...b25

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Får barnet mye kulde utslett og du smører barnet om morgenen, slutt å smør. Smør barnet med en fet krem eller olje på kvelden, ikke bare litt men overmett huden slik at det du ikke får smurt inn kan trekke inn i løpet av natta. Ikke vask barnet i ansiktet om morgenen. Da skal huden være mettet og det skal ha trekt inn slik at ikke det blir ekstra kjølende for huden. 

Skal det smøres må det smøres helst to timer før en skal ut, min 1 time før en skal ut, men det beste er å ikke gjøre det om det er veldig kaldt ute.  La barnet ha mest mulig naturlig fettlag i huden, så ikke vask mer enn absolutt nødvendig i ansiktet. 

Jeg har vært innom utallige leger og hudleger, dette er hva alle har anbefalt. Faktisk den ene tingen de er enige om og kuldekrem ikke bør brukes såfremt ikke noe annet virker og da skal den være ute vann og smørt på to timer før en skal ut. Om ikke legger den seg som ett lag utenpå huden og lager en ekstra kald hinne på huden. 
Mamma som jobbet i barnehage sa at det bare var ungene som foreldrene maste om at ungen måtte smøres i hytt og pine som fikk kuldeutslett. 

Anonymkode: 5fe1e...b25

Dette! ☝️

Ikke vask ansiktet på morgenen, la huden få ha sitt naturlige fettlag. Vask, og smør godt, på kvelden. 

Anonymkode: e9146...b95

Skrevet

Må bare legge til at alle er forskjellige i huden og, det som er bra for et barn, er gjerne ikke bra for et annet!! 
Hudleger/leger sier forskjellig og har forskjellige meninger, og de er bare mennesker de og.

Så en ting er rett og slett ikke riktig for alle, så la nå folk få bestemme hva de gjør med sine barn selv.

At noen mener verden bare er svart/hvit er sykt irriterende.

Anonymkode: e4e33...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...