Gå til innhold

Hunder (og katter?) og TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med i en FB-gruppe for de med hunder i samme rase som vår, og mange legger ut bilder og videoer av hunden sin som følger med på TV. Noen bjeffer, logrer, knurrer og tar helt av også. Dette gjør hunden til en venninne også, hver gang en hund eller katt dukker opp på skjermen, klikker det for hunden hennes. Samtidig er det mange som ikke er interessert, som min hund. Det hender hun kan kikke litt bort, men hun reagerer aldri. Går det f.eks. en katt fordi utenfor vinduet bjeffer og kjefter hun voldsomt, mens hun kan se katter på TV uten noen interesse.

Noen som vet hvorfor de reagerer så ulikt på TV? Altså hvorfor noen hunder tolker det som virkelig/et slags vindu, og andre ikke? 

Anonymkode: bb0cf...71f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det bare være forskjell på hvor smarte de er? Min hund reagerer ikke i det hele tatt. Jeg syns hun er ganske smart, men kanskje ikke SÅ smart, eller smart på en mindre visuell måte, kanskje.

Anonymkode: a75a5...0dc

Skrevet

Av alle hunder jeg har hatt fra barndommen og oppover har ingen vært opptatt av tv slik du beskriver. De har ikke brydd seg om tv i det hele tatt, med unntak av at det har hendt de har reagert og vist interesse, laget lyder hvis det har vært naturprogram eller program om hunder hvor de har hørt lyder av andre hunder eller ulvers bjeffing og klynking og et par av de har tittet opp og reagert litt ved lyd og syn av fugler/fugleflokker.

Anonymkode: 2ef53...704

Skrevet

En hund jeg hadde i ung alder, var opptatt av hopp og fotball på tv. Satt foran skjermen og forsøkte å "fange" hopperne i det de forlot hoppkanten, og ballen i fotballkampen. Artigste var når ballen forsvant ut av bildet, da lette han etter ballen ved siden av og bak tv-en. Var en gjeterhund. 

Anonymkode: 347be...a3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...