Gå til innhold

Barn som sier de er forkjølet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av datteren på seks. Hun sier ofte hun er forkjølet. Ett snufs, jeg er forkjølet. Har ikke telling på hvor mange ganger hun har sagt hun er forkjølet på morgenen. Både hun og jeg må snyte oss litt når vi står opp og så går det over. Vi mistenker allergi men dette er eneste plagen med det så det er nåla i høystakken å finne ut av dette. Jeg har holdt henne hjemme ved et par anledninger for å observere og ingen forkjølelse. Jeg har snakket med henne om å lyve om dette og hun forstår det ikke er lov. De siste gangene har jeg sendt henne på skolen, og det har vært som tidligere ingen utvikling til forkjølelse.

Nå er jeg så jævlig sliten av dette ansvaret. 
Måtte bare få ut et hjertesukk anonymt. SUKK. 

Anonymkode: 9a423...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor kan hun ha lært å lyve, tro? Kan hun ha lært det av læreren? Av noen i klassen? Kanskje av foreldrene til noen i klassen?

Anonymkode: 4bd5f...8cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvor kan hun ha lært å lyve, tro? Kan hun ha lært det av læreren? Av noen i klassen? Kanskje av foreldrene til noen i klassen?

Anonymkode: 4bd5f...8cd

😂😂😂 Nææææh si det. Det er så mye fokus på skolen om smitte, holde avstand osv. Hun er vel bare påvirket av alt. Litt lyst å være hjemme, vet det er ulovlig å gå på skole med snørr, klarer ikke helt å skille på litt snørr og en gryende forkjølelse. Mulighetene er mange. 😊

Skrevet

Dette er en utfordring her også, selv 3-åringen faker litt hoste for å få bli hjemme. Og på travle morgener hvor avgjørelser må tas raskt, blir vi jo usikre. 

Mine liker barnehage og skole, men alle syns jo det er deilig å være hjemme. I tillegg tror jeg nok at det er litt «uglesett» å være barnet som er forkjølet på skolen, og de vil jo ikke være det barnet.  

Anonymkode: bef88...fac

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dette er en utfordring her også, selv 3-åringen faker litt hoste for å få bli hjemme. Og på travle morgener hvor avgjørelser må tas raskt, blir vi jo usikre. 

Mine liker barnehage og skole, men alle syns jo det er deilig å være hjemme. I tillegg tror jeg nok at det er litt «uglesett» å være barnet som er forkjølet på skolen, og de vil jo ikke være det barnet.  

Her er vi ferdig med å snyte oss nå og ikke en buse på 30 minutter så da må jeg bare tro det var den vanlige morgenbusa som skulle ut. 
Det er litt slitsomt å forholde seg til. På en vanlig dag hadde jeg ikke tvilt et sekund på at dette ikke er forkjølelse. Nå derimot må alt vurderes om og om igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her er vi ferdig med å snyte oss nå og ikke en buse på 30 minutter så da må jeg bare tro det var den vanlige morgenbusa som skulle ut. 
Det er litt slitsomt å forholde seg til. På en vanlig dag hadde jeg ikke tvilt et sekund på at dette ikke er forkjølelse. Nå derimot må alt vurderes om og om igjen. 

Men litt snørr er jo uansett innafor på skolen, så lenge det ikke er halsvondt eller hoste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men litt snørr er jo uansett innafor på skolen, så lenge det ikke er halsvondt eller hoste. 

Som et restsymptom. Er det nyoppstartet skal de observeres hjemme i noen dager for å se utviklingen. Snørr er ikke typisk korona. I høst fikk vi ikke test på eldste som hadde snørr, bare snørr. Det kan være et tilleggssymptom på korona men opptrer ikke alene sa de. Slik situasjonen er i Norge nå så kjenner jeg på enda mer ansvar. Blir litt tullete i hodet av dette. Vi følger alle regler slavisk. 

Skrevet

Datteren min på 11 har gjort det samme en periode. Det å ha vondt i halsen, hodepine osv hadde hun mye i starten av covid-19. Så det ble mye fravær. 

Men etter at testkriterier ble så lave så har det avtatt. Er hun hjemme nå må hun jo teste seg. Og det er ikke så fristende.. 

Anonymkode: 0de3d...788

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Som et restsymptom. Er det nyoppstartet skal de observeres hjemme i noen dager for å se utviklingen. Snørr er ikke typisk korona. I høst fikk vi ikke test på eldste som hadde snørr, bare snørr. Det kan være et tilleggssymptom på korona men opptrer ikke alene sa de. Slik situasjonen er i Norge nå så kjenner jeg på enda mer ansvar. Blir litt tullete i hodet av dette. Vi følger alle regler slavisk. 

Her vi bor forventes test før de kommer til skolen igjen etter luftveissykdom - uavhengig av om det går bort etter et par dager. 

De krever jo ikke å se den - men det kommuniseres et tydelig ønske om at vi tester. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Her vi bor forventes test før de kommer til skolen igjen etter luftveissykdom - uavhengig av om det går bort etter et par dager. 

De krever jo ikke å se den - men det kommuniseres et tydelig ønske om at vi tester. 

Vi bor et sted med lavt smittetrykk så ikke krav her. Jeg kjenner at det er fristende å bare reise og teste når de roper ulv ulv altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Datteren min på 11 har gjort det samme en periode. Det å ha vondt i halsen, hodepine osv hadde hun mye i starten av covid-19. Så det ble mye fravær. 

Men etter at testkriterier ble så lave så har det avtatt. Er hun hjemme nå må hun jo teste seg. Og det er ikke så fristende.. 

Hehe. Det er en effektiv måte å få slutt på løgner. Samtidig tenker jeg at det kan være farlig hvis de er så redd for testen at de ikke informerer om symptomer også da. 

Skrevet

En seksåring er ikke kapabel til å diagnostisere seg selv. Så hadde min seksåring fortalt hun var forkjølet så ok, det var synd, hadde jeg svart. Men, hadde ikke holdt henne hjemme uten at jeg hadde sett rennende nese, hoste, vond hals og/eller feber. 

Anonymkode: 2aad5...e99

Skrevet

Det sier barnet mitt også! Å sitter å lager snufselyder. Han har historie med å late som han er syk for å slippe å gå på skole med flere tilfeller. Tror jo ikke egentlig han er syk nå heller men i disse tider tør jeg ikke sende han på skolen. Før corona hadde vi avtale om at hvis var usikker så skulle jeg sende han på skolen;så kunne heller de sende han hjem igjen om han faktisk var syk. For å vise at det skal ikke være lett å få være hjemme hvis jeg ikke tror på han.

Anonymkode: 40d87...d98

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hehe. Det er en effektiv måte å få slutt på løgner. Samtidig tenker jeg at det kan være farlig hvis de er så redd for testen at de ikke informerer om symptomer også da. 

Jeg tror jeg vil merke det igrunn. Det var nesten ikke et kremt å høre, men hun insisterte på at hun hadde vondt. Jeg hadde jo mine tvil - men turte ikke annet enn å holde henne hjemme

Så kom forventning om test for alle med selv milde symptom. En test, så har hun ikke hatt symptomer etterpå. 

Det er selvsagt en fare for underkommunikasjon av symptomer - men testes må hun jo, så det er ikke så mye vi får gjort med det. Og er det sykdom så merker jeg det i alle fall på allmentilstanden. 

Veldig vanskelig dette.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...