Gå til innhold

Mannen har sterilisert seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han leverte inn prøve. Ingenting levende der. MEN jeg får ikke mensen 🤔

Anonymkode: 1dc54...0b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det har smittet? Har dere brukt kondom?

Anonymkode: 5985b...8a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det har smittet? Har dere brukt kondom?

Anonymkode: 5985b...8a5

Smittet? Vi har ikke brukt noe annet nei 😳🧐 burde vi det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Smittet? Vi har ikke brukt noe annet nei 😳🧐 burde vi det?

Dere brukte vel prevensjon fram til han fikk svaret?

Anonymkode: 2209b...54c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dere brukte vel prevensjon fram til han fikk svaret?

Ja. Det gjorde vi. Han fikk svar for 6 mnd siden. Burde vell være ok da?

Skrevet

Ja. Det gjorde vi. Han fikk svar for 6 mnd siden. Burde vell være ok da?

Det er ikke 100% sikkert, du må teste deg, og kanskje han burde testes igjen og?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke 100% sikkert, du må teste deg, og kanskje han burde testes igjen og?

Nei å nei ! Det håper jeg virkelig ikke er mulig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei å nei ! Det håper jeg virkelig ikke er mulig. 

Mulig er det, selv om det ikke er veldig vanlig. 

Ta en test du, om du allerede skulle hatt mens er den positiv om du er gravid 

Men mest sannsynlig er det bare en ubalanse i hormonene dine 

Anonymkode: d76b0...871

Skrevet

Mulig er det, selv om det ikke er veldig vanlig. 

Ta en test du, om du allerede skulle hatt mens er den positiv om du er gravid 

Men mest sannsynlig er det bare en ubalanse i hormonene dine 

Satser virkelig på ubalanse 🤞🤎 tror ikke jeg tørr å teste. Bare venter å ser

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Må da være bedre at du tester deg og får et svar, enn å la deg styre av frykt fremover...

Om du mot formodning skulle være gravid så er det jo viktig at du vet, enten om du da trenger å ta viktige tilskudd for ditt fremtidige barns helse, eller om du skulle velge abort.

Ta en test og bli ferdig med det!

Anonymkode: c5232...3a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Så om du faktisk er gravid er det bedre å vente til du er 4-5 mnd på vei å vite det mener du?

Må da være best å få vite det så tidlig som mulig om du faktisk er gravid?

Det hender disse sædlederne vokser sammen igjen, lager seg en ny vei. Det er ikke så ofte det skjer, men det skjer jo av og til så noen må det jo skje med. De det skjer med opplever det oftest første året eller to de er sterilisert, jo lenger det er siden mannens inngrep jo mindre er sjansen for at det skal skje. Ser at det bare er 6 mnd siden mannen din leverte testen, så jeg ville absolutt tatt en test og fått denne frykten ut av verden.

Det er ikke meningen du skal bruke energi på å frykte svangerskap når han er steriliser.

Skrevet

Ta for all del en test så du vet om du er gravid da. Det er viktig å finne ut tidlig. Mannlig sterilisering er det mest sikre, men likevel blir 1 av 2000 gravid likevel. Sålenge man har sex er det en sjans. 

Lykke til uansett!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det kan være mange grunner til at mensen blir forsinket eller hopper over en måned.
Det kan være stress, annet kosthold, andre treningsrutiner, endret søvnmønster og så videre.

Men selv om en sterilisering er noe av det sikreste som er, spesielt etter at det er avlagt spermprøve uten liv er det en mikroskopisk sjanse for at det kan være en graviditet.

Uansett, vet det er mange som er redd for å teste dersom en graviditet er uønsket, men husk, det er ikke testen som gjør deg gravid, dersom den er positiv så vil du være det uansett.
Og vil det ikke føles som en enorm lettelse når du har fått avkreftet at det er en graviditet?

Ikke tenk på testen som test for graviditet, tenk på testen som noe du gjøre for å få avkreftet en graviditet.

Skrevet

Oppdatering: tok en test, den var selvfølgelig ugyldig. Fikk feilmelding på. Nå har jeg altså følt i over 1 uke at NÅ kommer mensen. Men den gjør ikke det. Jeg har hatt mensmurringer og hjertet mitt jobber hardt. Dette er grusomt. Mannen min ringte den private klinikken som utførte inngrepet og hun sa at det var 1% sjanse for at det skulle "gå galt". Da tenker jeg at jeg er IKKE gravid. Mensen er nok rett rundt hjørnet 🤞

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Oppdatering: tok en test, den var selvfølgelig ugyldig. Fikk feilmelding på. Nå har jeg altså følt i over 1 uke at NÅ kommer mensen. Men den gjør ikke det. Jeg har hatt mensmurringer og hjertet mitt jobber hardt. Dette er grusomt. Mannen min ringte den private klinikken som utførte inngrepet og hun sa at det var 1% sjanse for at det skulle "gå galt". Da tenker jeg at jeg er IKKE gravid. Mensen er nok rett rundt hjørnet 🤞

Da tar du en test til.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

1% var da veldig høyt, det er omtrent samme feilmargin som på p-piller det. 1 av 100 blir gravid liksom, trodde det var mindre sjanse etter en sterilisering.

Vet det er større sjanse for svangerskap etter mannlig sterilisering enn etter kvinnelig da, men likevel.

Da jeg ble sterilisert spurte jeg og da sa gynekologen at 1 av 2000 steriliserte kvinner blir gravide.

Ta en ny test du, det er da en billig investering for å slippe tenke mer på dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ta en test til da vel.

Anonymkode: 8b2f8...e49

Skrevet

Det kan tenkes at den er forsinket fordi du er stresset. Er ellers overgangsalder en mulighet?

Anonymkode: ad2e4...af5

Skrevet

Er det mulig å være så tafatt?

Anonymkode: 64832...ba3

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette.. Ta en test og få et svar. Hva er vitsen med å ringe klinikken? Litt som å ringe fabrikken når bilen ikke virker, at 99% virker hjelper jo ikke når din bil er død. 

Anonymkode: ab1b0...3f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ja. Kanskje det 🤩

Skrevet

Kjøp en test til. Det har du vel råd til? 

Anonymkode: 324c1...f60

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Kjøp en test til. Det har du vel råd til? 

Anonymkode: 324c1...f60

Jeg har kjøpt. Skal ta test senere 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kan tenkes at den er forsinket fordi du er stresset. Er ellers overgangsalder en mulighet?

Anonymkode: ad2e4...af5

Jeg hadde masse eggløsningsslim for noen uker siden. Jeg har en baby. Kan det likevel være overgangsalder? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.1.2021 den 16.55):

Jeg hadde masse eggløsningsslim for noen uker siden. Jeg har en baby. Kan det likevel være overgangsalder? 

Hvorfor skal du utsette å ta testen? Hvor gammel er du?

Anonymkode: 6f7c7...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...