Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #1 Skrevet 26. januar 2021 Saken er den at vi har mange barn og jeg tenker at vi må velge våre kamper. Ved middagen i dag fikk baby; babychips. Da ville søsknene også ha. Jeg sa ja. Dette skjer kanskje 2 ganger i året. Min mann ble skikkelig sur. Dårlig humør. Ga tydelig beskjed om at det er babymat. Vi må nekte søsken å få smake mente han. Ferdig snakka sa han. Jeg ønsket å prate om det senere. Men min mann fortsatte med å si at barna skulle nektes dette. Måtte heller gi de ostepop.. seriøst. Min mann var i sin egen verden og var SUR. Etter ca 15 min var han kommet til seg selv igjen og sa seg enig med meg. Han innsåg at det burde gå greit 2 ganger i året. Er det meg eller han som "tar feil"? Er det flere her inne med menn som plutselig går inn i en annen "boble"..hvor han er umulig å nå inn til? Umulig å prate med... umulig å samarbeide med.. men som blir bedre etter en kort stund? Anonymkode: afc7d...874
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #2 Skrevet 26. januar 2021 84 har lest. Men ingen vil svare meg? 😔 Anonymkode: afc7d...874
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #3 Skrevet 26. januar 2021 Mannen din har jo sagt seg enig med deg i at det var han som var vanskelig i dette tilfellet - så der har du jo svaret ditt Hvis slike episoder er noe som skjer stadig vekk, ta en prat helt uavhengig av slike hendelser og bli enige om hvordan dere skal forholde dere til lignende episoder i fremtiden. Kanskje mannen din greier å sette ord på hvorfor han på et vis "låser" seg i slike situasjoner også, og at det kan hjelpe til å vite hvordan dere kan hindre slike hendelser i fremtiden, eller i hvert fall håndtere dem bedre. Det er jo bra at mannen din har selvinnsikt og innså at det var han som tok feil her, og ikke minst at han innrømmet det til deg såpass raskt etterpå også - det er bra Anonymkode: 9174e...85c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #4 Skrevet 26. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mannen din har jo sagt seg enig med deg i at det var han som var vanskelig i dette tilfellet - så der har du jo svaret ditt Hvis slike episoder er noe som skjer stadig vekk, ta en prat helt uavhengig av slike hendelser og bli enige om hvordan dere skal forholde dere til lignende episoder i fremtiden. Kanskje mannen din greier å sette ord på hvorfor han på et vis "låser" seg i slike situasjoner også, og at det kan hjelpe til å vite hvordan dere kan hindre slike hendelser i fremtiden, eller i hvert fall håndtere dem bedre. Det er jo bra at mannen din har selvinnsikt og innså at det var han som tok feil her, og ikke minst at han innrømmet det til deg såpass raskt etterpå også - det er bra Anonymkode: 9174e...85c Ja. Sant nok. Jeg syns også han var utrolig vanskelig og unødvendig streng. Jeg har prøvd å prate med han om det. Han sier han går i lås fordi han føler at jeg hakker på han. Jeg er helt enig i at vi bør ha en plan for fremtiden. IKKE LETT. Han går meget ofte i lås Anonymkode: afc7d...874
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2021 #5 Skrevet 26. januar 2021 Som den over sier, du fikk svaret ditt da mannen innså «feilen» sin. Men dette med å bli så vrang er jo noe dere må jobbe med. Du sier han føler du hakker på ham. Kunne du spurt HVA det er som gjør at han føler det slik? Det kan jo være en måte du sier det på som du ikke føler er noe problem, men som for ham virkelig føles som hakking. (Dustete å bli sånn uansett, men som par må man liksom samarbeide uansett) Anonymkode: 400e0...78b
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Menn vil gjerne ha innsigelser i oppdragelsen også; og hos dere ser der ut som om det er dette som gjelder. Du er den «slække», morsomme mammaen, mens han er den som sier nei. Og når han sier nei, respekterer du det ikke, og det blir krangling. Og dere angriper hverandre og du hakker på han. Her både innrømmer han hvorfor han blir sånn og hva han mener du gjør feil. Hakker. Så da må du ta et steg tilbake og prøve å se deg selv fra avstand. Anonymkode: d1617...31a
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 At ungene får smake er jo greit. Men at de skal få det samme som minste ser jeg ikke noe poeng i. Selv om det er sjelden. Her er det masse minste ikke kan spise så de eldste får tåle at minste spiser noe de ikke får. Å ta dette foran barna er idiotisk og barnslig. Jeg er enig med mannen at det er unødvendig at de eldste får dette. Samtidig så er dette en bagatell jeg ikke hadde giddet å bry meg med. Hvorfor ikke ta en samtale med mannen om det som faktisk er problemet i forholdet deres? Problemet er jo ikke denne chipsen, problemet er noe annet som er større. Anonymkode: 5cab0...941
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Det er viktig at de skjønner at det er babymat. Hilsen «fikk kjeft av svigerinne da baby på ni mnd fikk ellas smoothie i selskap, hennes barn likte det nemlig enda og kunne bli misunnelige» Anonymkode: 3483d...aaf
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja. Sant nok. Jeg syns også han var utrolig vanskelig og unødvendig streng. Jeg har prøvd å prate med han om det. Han sier han går i lås fordi han føler at jeg hakker på han. Jeg er helt enig i at vi bør ha en plan for fremtiden. IKKE LETT. Han går meget ofte i lås Anonymkode: afc7d...874 Du sier først ja, så sier han nei etterpå og så er det du som hakker på han? Når det gjelder filleting som dette bør ikke den andre så imot den som svarer først, så kan dere heller snakke om det etterpå mens barna ikke er der og svare noe annet neste gang. Anonymkode: f2a87...5c6
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 Menn er så følelsesstyrte. Menn har vanskelig for det å si i fra på en skikkelig og god måte. De lar alltid følelser overstyre alt. Anonymkode: 09933...f46
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 Mannen var vanskelig, men han innså det jo. Jeg antar at de fleste kan være vanskelige av og til, og noen ganger må vi forklares hvorfor før vi skjønner det, denne gangen skjønte mannen din det selv. Om dette er en engangshendelse er det ikke mer å snakke om. Om han stadig er uenig med deg foran barna, bør dere ta en prat om det, og bli enige om når det er greit å ta kampen med en gang, og når den bør utsettes til dere ikke har vitner.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Så utrolig godt å høre deres perspektiv på det! Jeg er helt enig med dere. All diskusjon skal foregå når barna ikke er til stede. Det fungerer desverre ikke med min mann. Han er svært umoden og tar alt som kritikk. Er så godt å lese det dere skriver. Det får bare meg til å forstå enda mer hvor slitsomt det er å leve med en med asperger! Anonymkode: afc7d...874
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Her hadde mannen din rett. De skal ikke spise babymat i den alderen. Men det er en bagatell som ikke akkurat setter ekteskapet på prøve. Anonymkode: 35ac8...010
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Herregud ungene smakte jo bare litt, er vel ingenting å fly i taket for 🙄 Anonymkode: eb407...585
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Haha, jeg kjøpte akkurat en hel pose til 5 åringen, det ble istedenfor popcorn på fredagen, han spurte så fint om han kunne få sånn ostepop som han spiste når han var baby, ser ingen problem med det når han egentlig skulle kose seg med popcorn 🙂. Anonymkode: 3ef57...c7d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Når vi har det i barnehagen på småbarnsavdelingen en gang i blant, så smaker alle de voksne også 😉😂. Anonymkode: 3ef57...c7d
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 For meg som er ei gammel kjerring på 52, med en haug med unger fra 13 til 33 år... hvorfor i alle dager gir dere dette usunne fyllstoffet til små, små barn? Har sett at det er vanlig å gi babyene både disse ostepop-greiene og disse smoothieposene, ser det hele tiden. Det er jo hårreisende med tanke på hvor stor plass dette tar i kostholdet til et lite barn. Anonymkode: 31559...120
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): For meg som er ei gammel kjerring på 52, med en haug med unger fra 13 til 33 år... hvorfor i alle dager gir dere dette usunne fyllstoffet til små, små barn? Har sett at det er vanlig å gi babyene både disse ostepop-greiene og disse smoothieposene, ser det hele tiden. Det er jo hårreisende med tanke på hvor stor plass dette tar i kostholdet til et lite barn. Anonymkode: 31559...120 Hva er så hårreisende med det? En baby får typisk én eller to hirseskumpinner. Kjenner ingen som gir det daglig engang. Og hva er problemet med en smoothiepose i ny og ne? Anonymkode: 8d656...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hva er så hårreisende med det? En baby får typisk én eller to hirseskumpinner. Kjenner ingen som gir det daglig engang. Og hva er problemet med en smoothiepose i ny og ne? Anonymkode: 8d656...cb7 Små mager må ha næringsrik mat. Slik tullemat opptar plass i magen og gir kun tomme kalorier. Se på disse smoothiene f eks: i 100 g er det 11,5 g karbohydrater hvorav ALT det er sukker!!! Bortsett fra sukker er det lite annet. Det er altså godteri, du kunne jo like gjerne hatt brus i flaske. Anonymkode: 31559...120
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Små mager må ha næringsrik mat. Slik tullemat opptar plass i magen og gir kun tomme kalorier. Se på disse smoothiene f eks: i 100 g er det 11,5 g karbohydrater hvorav ALT det er sukker!!! Bortsett fra sukker er det lite annet. Det er altså godteri, du kunne jo like gjerne hatt brus i flaske. Anonymkode: 31559...120 Det er selvfølgelig sukker, det er det naturlig i frukt. 🙄 Den består av fruktmos, ikke tilsatt sukker. Det er ikke noe farlig å få i seg litt fruktsukker. Merkelig å sammenligne frukt og sukker. Anonymkode: 8d656...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #21 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er selvfølgelig sukker, det er det naturlig i frukt. 🙄 Den består av fruktmos, ikke tilsatt sukker. Det er ikke noe farlig å få i seg litt fruktsukker. Merkelig å sammenligne frukt og sukker. Anonymkode: 8d656...cb7 *frukt og hvitt sukker/godteri Anonymkode: 8d656...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #22 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er selvfølgelig sukker, det er det naturlig i frukt. 🙄 Den består av fruktmos, ikke tilsatt sukker. Det er ikke noe farlig å få i seg litt fruktsukker. Merkelig å sammenligne frukt og sukker. Anonymkode: 8d656...cb7 Men i alle dager.... Sukker er sukker, om det er fin raffinade, fruktsukker eller melkesukker. Når du får for mye sukker, omdannes dette i kroppen på lik linje med det sukkeret som finnes i cola f eks. Du må også tenke størrelse på kroppen til de som blir fylt opp med dette skvipet! Liten magesekk krever at den lille maten som spises, må være næringstett. Helt skremmende at kunnskapen om næringsstoffer er så liten! Det burde være obligatorisk foreldrekurs når man ble gravid! Anonymkode: 31559...120
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #23 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er selvfølgelig sukker, det er det naturlig i frukt. 🙄 Den består av fruktmos, ikke tilsatt sukker. Det er ikke noe farlig å få i seg litt fruktsukker. Merkelig å sammenligne frukt og sukker. Anonymkode: 8d656...cb7 6 sukkerbiter med fruktsukker er mye det. Anonymkode: a0192...957
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #24 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men i alle dager.... Sukker er sukker, om det er fin raffinade, fruktsukker eller melkesukker. Når du får for mye sukker, omdannes dette i kroppen på lik linje med det sukkeret som finnes i cola f eks. Du må også tenke størrelse på kroppen til de som blir fylt opp med dette skvipet! Liten magesekk krever at den lille maten som spises, må være næringstett. Helt skremmende at kunnskapen om næringsstoffer er så liten! Det burde være obligatorisk foreldrekurs når man ble gravid! Anonymkode: 31559...120 Jeg kan mer enn nok om ernæring, takk. Hysterisk kommer jeg aldri til å bli. Om mitt barn får smoothie en sjelden gang eller frukt, er ingen krise. Selv om det inneholder sukker. Må være slitsomt å være så hysterisk. Anonymkode: 8d656...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2021 #25 Skrevet 27. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan mer enn nok om ernæring, takk. Hysterisk kommer jeg aldri til å bli. Om mitt barn får smoothie en sjelden gang eller frukt, er ingen krise. Selv om det inneholder sukker. Må være slitsomt å være så hysterisk. Anonymkode: 8d656...cb7 Hvis du tror fruktsukker er noe helt annet enn hvitt sukker, kan du altfor lite om næringsstoffer! Anonymkode: 31559...120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå