Gå til innhold

Snakk om å ikke forstå satire🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde NRK Satirix en sak om gjenåpningen av Vinmonopolet 

https://www.nrk.no/satiriks/regjeringen-bekrefter_-eldre-og-helsearbeidere-blir-prioritert-i-polko-_nrk-satiriks_-1.15343640

«Det er viktig med åpne vinmonopol i en sånn fase som Oslo-regionen befinner seg i. Vi vet for eksempel at det er liten sjanse for at Oslo-borgere drar på hytta når de er dritings i egen bolig, sier assisterende helsedirektør Espen Nakstad.»

Og i dag i Nettavisen:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/osloborgere-drar-ikke-pa-hytta-nar-de-er-dritings-dette-er-ikke-morsomt/o/5-95-168290?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0Z1V-H7TCu32rE_SUwupjl2-wkXdKIKxCm0shC6AxRlaEDSsyqQhu-m4c#Echobox=1611663713

Anonymkode: e8350...e42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI? Bare som et lite tips. Ser du alt det som står etter spørsmålstegnet i linken din til nettavisen?

?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0Z1V-H7TCu32rE_SUwupjl2-wkXdKIKxCm0shC6AxRlaEDSsyqQhu-m4c#Echobox=1611663713

Det er informasjon for facebook, slik at maskinene deres skal holde orden på hvem som trykker på linken, hvor den er fra (som i, hvem som la ut linken i sitt innlegg først, og hvilke som har kopiert linken videre fra det innlegget).

Du trenger ikke det som står etter spørsmålstegnet. Det holder med teksten før spørsmålstegnet.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/osloborgere-drar-ikke-pa-hytta-nar-de-er-dritings-dette-er-ikke-morsomt/o/5-95-168290

Anonymkode: 066c7...fd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

HI? Bare som et lite tips. Ser du alt det som står etter spørsmålstegnet i linken din til nettavisen?

?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0Z1V-H7TCu32rE_SUwupjl2-wkXdKIKxCm0shC6AxRlaEDSsyqQhu-m4c#Echobox=1611663713

Det er informasjon for facebook, slik at maskinene deres skal holde orden på hvem som trykker på linken, hvor den er fra (som i, hvem som la ut linken i sitt innlegg først, og hvilke som har kopiert linken videre fra det innlegget).

Du trenger ikke det som står etter spørsmålstegnet. Det holder med teksten før spørsmålstegnet.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/osloborgere-drar-ikke-pa-hytta-nar-de-er-dritings-dette-er-ikke-morsomt/o/5-95-168290

Anonymkode: 066c7...fd2

Takk :) 

Anonymkode: e8350...e42

Skrevet

Oi... Jeg hører hva hun sier, men ja, hun har fullstendig misforstått. 🙈🙈

Anonymkode: 24591...19a

Skrevet

Oi, snakk om bæsje på leggen (og videre oppover låret også). Det må jo være litt flaut og åpenlyst ikke forstå at hun i fullt alvor kommenterer en tekst som er ren satire.

Anonymkode: 135ae...db0

Skrevet

Jeg tolker det som at dette er såpass alvorlig at det IKKE er noe å spøke med. Det er jeg egentlig enig i. 

Anonymkode: 1ed18...439

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tolker det som at dette er såpass alvorlig at det IKKE er noe å spøke med. Det er jeg egentlig enig i. 

Enig med deg

Anonymkode: 9a523...dd4

Skrevet

Ha, ha😀

Det må være lov med litt humor og satire, synes Satirix var bra! 

Anonymkode: 4733e...bd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det trodde jeg også, men hun skriver faktisk

«Likevel sier assisterende helsedirektør, Espen Nakstad, at de vet at det er liten sjanse for at Oslo-borgere drar på hytta når de er dritings i egen bolig. Flere sender dette rundt, fordi dette skal være noe å le av.»

Det er jo helt fantastisk! Hun har noen gode poeng, men de forsvinner jo i at hun ikke skjønner hva hun reagerer på. Stakkars dame🙈

Anonymkode: 92a16...f98

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Greien er at hun bl.a. siterer Nakstad uten å forstå at Nakstad selvfølgelig aldri har kommet med den aktuelle uttalelsen. Hele innlegget hennes faller derfor i grus, nettopp fordi hun ikke forstår at det er satire og ikke "på ordentlig".

Anonymkode: 135ae...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...