Gå til innhold

Inspirert av tråden om barna som sliter i koronatiden..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor nevner ingen de lange sommerferiene da lærerne skal ha fri? Er ikke barna like mye utsatt på sommeren?

Anonymkode: 84853...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor nevner ingen de lange sommerferiene da lærerne skal ha fri? Er ikke barna like mye utsatt på sommeren?

Anonymkode: 84853...241

For tusende gang - nei. Fordi disse barna kunne gå på besøk, delta på sommerskoler, andre sommeraktiviteter, besøke besteforeldrene, gå på SFO og i barnehage deler av ferien, reise på tur med familien der de møtte andre mennesker. Dette var altså før korona. Nå er det slik at reiser er forbudt, besøk er tilnærmet forbudt, aktiviteter er avlyst, og man skal egentlig ikke besøke besteforeldre heller. Så nå sitter de hjemme med foreldrene sine hele sommerferien, eventuelt mutters alene uten å ha noe å gjøre hvis foreldrene må på jobb. 

Anonymkode: 0abf0...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror disse barna som har det aller verst har mange gode venner, får dra på ferie osv osv ! Ja de får dra på sfo og barnehage. Men det får de jo alltid 

Anonymkode: 939b3...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke den lange sommerferien primært for at lærerne skal ha fri da... 

Hvordan er det mulig å fungere i samfunnet med så dårlig virkelighetsoppfatning?

Anonymkode: 0a712...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

For tusende gang - nei. Fordi disse barna kunne gå på besøk, delta på sommerskoler, andre sommeraktiviteter, besøke besteforeldrene, gå på SFO og i barnehage deler av ferien, reise på tur med familien der de møtte andre mennesker. Dette var altså før korona. Nå er det slik at reiser er forbudt, besøk er tilnærmet forbudt, aktiviteter er avlyst, og man skal egentlig ikke besøke besteforeldre heller. Så nå sitter de hjemme med foreldrene sine hele sommerferien, eventuelt mutters alene uten å ha noe å gjøre hvis foreldrene må på jobb. 

Anonymkode: 0abf0...e65

Dette. Herregud hvor vanskelig skal det på noen måte være å forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen barn er faktisk sommerferien også ganske fæl, men da kan de ihvertfall være ute store deler av tiden.

Når kommer koronanedstenging i tillegg til sommerferie, sier seg selv at den totalen ikke blir bra...

Anonymkode: b3142...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer på er hvorfor det er de barna som har det vondt hjemme som man må ta mest hensyn til. Hva med alle de som blir mobbet på skolen hvor hver eneste time de tilbringer på skolen er et helvete.  De får det mye bedre når det er hjemmeskole. Disse barna blir ikke skjenket en eneste tanke  når regjeringen gjør alt de kan for å holde skolene åpne for at de barna som har det vanskelig hjemme ikke skal lide. Jeg er sikker på at de barna som blir mobbet daglig har det like vanskelig, uten at noen i det hele tatt bryr seg om det.  Skolene må være åpne for enhver pris.

Anonymkode: ae57d...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg lurer på er hvorfor det er de barna som har det vondt hjemme som man må ta mest hensyn til. Hva med alle de som blir mobbet på skolen hvor hver eneste time de tilbringer på skolen er et helvete.  De får det mye bedre når det er hjemmeskole. Disse barna blir ikke skjenket en eneste tanke  når regjeringen gjør alt de kan for å holde skolene åpne for at de barna som har det vanskelig hjemme ikke skal lide. Jeg er sikker på at de barna som blir mobbet daglig har det like vanskelig, uten at noen i det hele tatt bryr seg om det.  Skolene må være åpne for enhver pris.

Anonymkode: ae57d...a19

Noen har det unektelig bedre på hjemmeskole men flertallet har det best når de er på skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Dette. Herregud hvor vanskelig skal det på noen måte være å forstå? 

Vi snakker om folk som sier "om sommeren det lærerne skal ha fri". Som om det er grunnen🤪🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium skrev (Akkurat nå):

Vi snakker om folk som sier "om sommeren det lærerne skal ha fri". Som om det er grunnen🤪🤦‍♀️

Du sier noe. Herregud. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var et barn som virkelig hadde slitt i dag med alt som er stengt ned.

Jeg hadde det grusomt hjemme, ble utsatt for grusomme ting av begge foreldrene mine. Så jeg ble svært sosialt dyktig, og hadde fra barnehagealder mange venner, flere nabobarn, hvor jeg fra 4 års alder var ute og lekte fra morgen til kveld. Og når jeg ble eldre var jeg venn med alle, så jeg alltid skulle ha noen å være med. Holdt og på med fotball, og jeg spilte for jentelaget, guttelaget og hadde flere egentreninger. På sommeren ble jeg sendt på feriekoloni, til familie og pleide å være med en venninne på hytta deres en uka. Ellers så hadde jeg alltid noen venner å være med. Jeg var jo aldri hjemme, og det reddet meg. 

Anonymkode: afc86...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det jeg lurer på er hvorfor det er de barna som har det vondt hjemme som man må ta mest hensyn til. Hva med alle de som blir mobbet på skolen hvor hver eneste time de tilbringer på skolen er et helvete.  De får det mye bedre når det er hjemmeskole. Disse barna blir ikke skjenket en eneste tanke  når regjeringen gjør alt de kan for å holde skolene åpne for at de barna som har det vanskelig hjemme ikke skal lide. Jeg er sikker på at de barna som blir mobbet daglig har det like vanskelig, uten at noen i det hele tatt bryr seg om det.  Skolene må være åpne for enhver pris.

Anonymkode: ae57d...a19

Men de som har barn som mobbes står da helt fritt til å ta dem ut av skolen og ha hjemmeskole på fast basis.

Anonymkode: 844e5...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor nevner ingen de lange sommerferiene da lærerne skal ha fri? Er ikke barna like mye utsatt på sommeren?

Anonymkode: 84853...241

Ja si det, kan ikke bare lærerne drite i å ta ferie, så er problemet løst?

Anonymkode: 34d52...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det jeg lurer på er hvorfor det er de barna som har det vondt hjemme som man må ta mest hensyn til. Hva med alle de som blir mobbet på skolen hvor hver eneste time de tilbringer på skolen er et helvete.  De får det mye bedre når det er hjemmeskole. Disse barna blir ikke skjenket en eneste tanke  når regjeringen gjør alt de kan for å holde skolene åpne for at de barna som har det vanskelig hjemme ikke skal lide. Jeg er sikker på at de barna som blir mobbet daglig har det like vanskelig, uten at noen i det hele tatt bryr seg om det.  Skolene må være åpne for enhver pris.

Anonymkode: ae57d...a19

Klart de har det vanskelig, men de er etter min personlige erfaring i et klart mindretall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men de som har barn som mobbes står da helt fritt til å ta dem ut av skolen og ha hjemmeskole på fast basis.

Anonymkode: 844e5...d4a

Det er ikke «bare» å ta ungene ut av skolen og ha hjemmeskole altså. Det er ikke så enkelt. Folk flest har også jobber å passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...