Gå til innhold

Må jeg oppgi nåværende sjef som referanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i nåværende arbeidsforhold bare ett år. Forrige jobb hadde jeg i ni år. Oppgir referanse fra dette og fra en sidestilt kollega der jeg jobber nå. Ønsker ikke oppgi sjefen min som referanse dersom jeg ikke får denne nye jobben og skal bli i arbeidsforholdet.

Anonymkode: 1f123...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor å gjøre som du skisserer. En ev ny arbeidsgiver har forståelse for at man ikke ønsker å informere nåværende arbeidsgiver om st msn søker ny jobb. Dersom de er profesjonelle i alle fall. 

Anonymkode: b2634...572

Skrevet

Trenger ikke å oppgi nåværende sjef nei. Spesielt ikke når du har vært kort på det siste stedet, og hadde et langt arbeidsforhold før det igjen. 

Anonymkode: 4ea19...8fe

Skrevet

Da jeg søkte min nåværende jobb, ba jeg om å bli unntatt fra offentligheten på søkerlista. Vi bor i et lite samfunn, og jeg ønsket ikke noen sure miner hvis jeg ikke fikk jobben, og det ble kjent på min daværende arbeidsplass at jeg var "ute på arbeidsmarkedet". Hadde da en forferdelig sjef, som for eksempel mente at hvis jeg skulle søke nye jobber, så måtte jeg avklare det med sjefen først. 

Anonymkode: dd0fd...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...