Gå til innhold

Panikk! MR :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta MR av hodet i morgen. Jeg veier 124 kg, ble slankeoperert for 4 mnd siden. 

Jeg er så livredd for at jeg ikke skal få plass der?? Herregud, tenk om jeg er for feit til å komme meg inn i en MR-maskin? På meg er buken størst, må hele meg inn i? Kjenner jeg kaldsvetter bare ved tanken :(

Anonymkode: 7ef0d...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som har henvist deg vet hvor stor du er, og hadde ikke gjort det om du ikke får plass!

Slapp av, pust med magen og lykke til ❤️

Anonymkode: c857a...c3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skal ta MR av hodet i morgen. Jeg veier 124 kg, ble slankeoperert for 4 mnd siden. 

Jeg er så livredd for at jeg ikke skal få plass der?? Herregud, tenk om jeg er for feit til å komme meg inn i en MR-maskin? På meg er buken størst, må hele meg inn i? Kjenner jeg kaldsvetter bare ved tanken :(

Anonymkode: 7ef0d...ca6

Jeg var inni bare med hodet under mr 😊 Lykke til.

Anonymkode: 034b6...1cd

Skrevet

Jeg har tatt MR av hodet flere ganger, men greier faktisk ikke å huske om jeg måtte ha hele kroppen inn, for noen ganger har jeg også tatt av nakke og rygg samtidig. Vet jeg var inni med hele meg da jeg måtte ta av alt fra hodet til bekkenet. Tror det har variert hvor langt inn jeg har vært når jeg kun har tatt av hodet.

Jeg er ikke så stor, men ikke tenk på det. De møter samme problemstilling daglig, enten det er vekt eller andre ting som gjør at det kan være vanskelig å få tatt bildene på vanlig måte. De fikser det nok, det er det de er der for, og du er nok langt fra den største de har tatt bilder av :)

Anonymkode: fdcbb...1de

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var inni bare med hodet under mr 😊 Lykke til.

Anonymkode: 034b6...1cd

Var du? Jeg var inni med i hvert fall hele overkroppen, kanskje enda mer, husker ikke helt.

Anonymkode: 9c42a...72d

Skrevet

Eg har tatt mr med av hovudet med heile meg inni mr maskina. Eg er 110 kg og det hadde nok vore plass til ein til av meg. Så det går nok fint 😉👍😊

Anonymkode: 1390e...305

Skrevet

Slapp av, det er plass 👍🏻😊 Lykke til!

Anonymkode: 919d1...f9d

Skrevet

Når du skal til MR så må legen som henviser fylle ut et skjema, er spm om du har metall i kroppen, pacemaker osv og vekt. Er ikke alle MR maskiner som tåler folk som veier en del, her hvor jeg jobber har vi en maskin som er litt større en de andre og kommer det mennesker med fedme så blir de satt opp på time til den MR maskinen. Har vel opplevd en gang at vi måtte sende hjem en mann fordi han veide for mye. Men legen som henviser skal fylle ut dette skjemaet, hos oss får ikke pasientene time før kontrollskjemaet er fylt ut. 

Anonymkode: 4e29d...85a

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Når du skal til MR så må legen som henviser fylle ut et skjema, er spm om du har metall i kroppen, pacemaker osv og vekt. Er ikke alle MR maskiner som tåler folk som veier en del, her hvor jeg jobber har vi en maskin som er litt større en de andre og kommer det mennesker med fedme så blir de satt opp på time til den MR maskinen. Har vel opplevd en gang at vi måtte sende hjem en mann fordi han veide for mye. Men legen som henviser skal fylle ut dette skjemaet, hos oss får ikke pasientene time før kontrollskjemaet er fylt ut. 

Jeg er ikke hi, men hvor høy vekt er det snakk om når maskinen ikke tåler det? Ingen som spurte meg om vekt når jeg var på MR, ikke står det vekt i papirene mine hos legen heller.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er ikke hi, men hvor høy vekt er det snakk om når maskinen ikke tåler det? Ingen som spurte meg om vekt når jeg var på MR, ikke står det vekt i papirene mine hos legen heller.

140 kg på ene maskinen vi har på min jobb. De nyeste er vel grensen på 250 kg. Men de spør også om vekt for å kjøre krever maskinen at radiografer skriver inn vekten for utregning av SAR ( specific absorpotion rate) Men har også opplevd tilfeller der skulderbredde og/eller mage str har gitt større problemer enn vekten. Er man for brei kan man også risikere å ikke komme inn i maskinen ved enkelte undersøkelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...