Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Har en datter i 6.klasse som har blitt mobbet av en jente i klassen siden 1.klasse. Skolen jobber med det, og det er ikke bare min datter som får unngjelde.. Heldigvis har datteren min flere gode venner i klassen. I går tok moren til jenta som mobber kontakt. (Jeg har hatt kontakt med henne flere ganger tidligere, men hun nekter å innse at datteren mobber) Hun var sur fordi datteren min og to andre ikke vil leke med datteren hennes. De har funnet hverandre siden alle tre er blitt plaget av denne jenta over lengre tid. Gav beskjed om at jeg ikke kunne kreve at de skulle leke med datteren hennes. Men, om hun sluttet å plage de, ville de nok være med henne etterhvert. Moren ble rasende, og mente dette var mobbing. Synes dette blir vanskelig. Flere foreldre i klassen har tatt kontakt med meg, da de mener at datteren min har blitt grovt mobbet av denne jenta. Er også foreldre som har grepet inn i situasjoner ute på fritiden. Jeg føler det blir helt feil å tvinge datteren min til å bli med denne jenta på fritiden. Tenker jeg feil her? Anonymkode: ff341...db9
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Du tenker helt riktig. Hun andre mora får bare bli sur. Anonymkode: 1240e...f24
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Jeg ville kastet det tilbake på henne. Hvor har hun vært de siste årene som har akseptert at hennes egen datter har mobbet både din datter og andre barn? Hva har hun selv gjort for å hjelpe datteren sin til å få en akseptabel adferd blant andre? Hvilken profesjonell hjelp har hun skaffet datteren siden hun selv ikke har greid å hjelpe datteren sin disse årene? Og om hun protesterte - om hun synes det er fælt for hennes datter at andre nå ikke vil leke med datteren, hvordan tror hun det har vært for alle barna hennes datter har mobbet i seks år? Men det er greit å vite i etterkant hva man ville sagt Helt seriøst - med tanke på morens oppførsel nå ville jeg tatt kontakt med barnevernet og meldt inn en bekymringsmelding, da mors oppførsel og sinne nå viser at hun, etter at datteren hennes har mobbet andre i seks år, fremdeles ikke tar dette alvorlig og trolig ikke er i stand til å hjelpe datteren ut av den destruktive adferden. Jeg ville til bv også sagt at det med tanke på mors manglende innsikt og forståelse og sinne må stilles spørsmål om hvordan jenta egentlig har det hjemme. Mange barn som mobber sliter hjemme, og med mors reaksjon nå er det på sin plass å stille spørsmål om hvordan jenta egentlig har det hjemme. Og så lenge skole og hjem ikke har greid å rydde opp i dette etter så mange år trenger selvfølgelig ikke din datter og de andre som er utsatt for mobbing leke med den andre jenta. Anonymkode: 39471...b74
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Du tenker hele rett. Ville kanskje vurdert å melde ifra til bv mtp måten moren er. Jenten vil jo ikke endre seg med en slik mor.. Anonymkode: 9a6c1...d5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå