Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #1 Skrevet 25. januar 2021 Har en jobb som jeg i utgangspunktet er fornøyd med. Varierte oppgaver, avansemuligheter og muligheter for økt lønn. Har ekstremt gunstige rammebetingelser ift lønn, flexitid, fri, kontormuligheter osv Jeg har vært mange lærerike oppgaver, områder og prosjekter. Jeg har jobbet det 6 år. Det siste året har bare alt blitt feil, mindre oppgavemengde, føler meg overkjørt, glemt, ikke hørt, ikke en del av gjengen. Altså det er slik at om jeg ikke hadde gått på jobb på en uke tror jeg ingen hadde merket det. Jeg har sagt ifra til leder om at jeg trenger mer å gjør og får «ryddejobber» ingen andre vil ta. Det er forskjell på utd bakgrunnen på avd men tom vikarene uten utd som er inne kort tid har mer å gjøre og mer avanserte oppgaver enn hva jeg får. Jeg har lang utd og ingen vansker med å få ny jobb, det som holder meg igjen er rammebetingelsene. lønnen vil være lik og sikkert flexitid også. Men muligheten for fri når jeg vil og hjemmekontor o.l vil nok ikke være lik. samme med selve arbeidsområdet- jeg kan det området veldig godt og blir nesten litt dårlig av å skulle prøve noe nytt. Området er «snevert» så ny jobb blir uansett fra blanke ark. hva hadde du gjort? Anonymkode: 0f5c9...860
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #2 Skrevet 25. januar 2021 Jeg har opplevd dette og det gjorde at motivasjonen sank og humøret ble dårligere. Prøvde å holde ut og gjøre endringer, men det hjalp ikke. Til slutt tok jeg mot til meg og sluttet (hadde da søkt og fått ny jobb). Dette skjedde rett før jul så foreløpig går det bra i ny jobb 😄 Anonymkode: a2ec5...a6e
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #3 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): KaJeg har opplevd dette og det gjorde at motivasjonen sank og humøret ble dårligere. Prøvde å holde ut og gjøre endringer, men det hjalp ikke. Til slutt tok jeg mot til meg og sluttet (hadde da søkt og fått ny jobb). Dette skjedde rett før jul så foreløpig går det bra i ny jobb 😄 Anonymkode: a2ec5...a6e Ja humøret er ekstremt dårlig. Kjenner jeg har lite tålmodighet. Og er generelt veldig negativ. Har prøvd snu tankegangen, men føler omtrent daglig at det er noe som skjer som gjør at det knyter seg i magen. Som innkalling til et møte hvor de trenger innspill fra mitt område, men når jeg sier noe så vil de gjøre motsatt eller så er det «feil». Enda jeg f Anonymkode: 0f5c9...860
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #4 Skrevet 25. januar 2021 Skift jobb. Jeg begynte i ny jobb i januar, etter å ha jobbet i et forferdelig miljø i noen måneder... Det er kjempekjekt med normale mennesker igjen! Anonymkode: 9ab64...53d
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #5 Skrevet 25. januar 2021 Jeg hadde aldri sluttet i jobben nå. Hadde ventet til samfunnet er litt mer tilbake til normalen.. Anonymkode: 62847...cb6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #6 Skrevet 25. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri sluttet i jobben nå. Hadde ventet til samfunnet er litt mer tilbake til normalen.. Anonymkode: 62847...cb6 Ja er litt redd for at jeg er koronapåvirket. Samtidig er jeg innen sektor som er trygg mtp fast ansettelse. Både nå og hvis jeg bytter. Anonymkode: 0f5c9...860
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #7 Skrevet 25. januar 2021 Tiden hvor man ble i samme jobb hele livet er forbi, det er et par generasjoner siden nå at det var sånn... Trenger du nye utfordringer, nye mennesker og nytt miljø for å være glad på jobb så bytter du. Ikke verre enn det så lenge du får en ny jobb. Når du har byttet vil du nok se at noen ting fra den gamle jobben savner du, andre ting var det deilig å bli kvitt. Anonymkode: 273d4...407
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2021 #8 Skrevet 25. januar 2021 Skaff deg i alle fall ny jobb før du sier opp den du har! Ellers: Det er lov å bytte jobb, så lenge det ikke er en gang i året, liksom. Skifter man jobb en gang pr år pga mistrivsel, så bør det blinke noen lamper. Men det ser ikke ut til å være tilfelle for deg, du har jo vært flere år på samme arbeidsplass. Anonymkode: 3e0e0...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå